Mikä on paras ikäero lapsilla?

Jos kaikki menee hyvin on esikoisella ja toisella ikäeroa tasan kaksi vuotta. Omasta mielestäni tämä ikäero on aika pieni ja jos olisin nuorempi tilanne olisi varmaan toinen.
Itselläni on 10 v vanhempi sisko ja 6 v nuorempi veli. Koen nämä ikäerot paremmiksi ja minulla on todella hyvät välit molempiin sisaruksiini. Harvemmin oli riitoja koska ikäero jotenkin tasoitti tilannetta. :grin
 
Itse miellän 2-3 vuotta parhaaksi ikäeroksi, mutta tottakai saa olla lyhyempi tai pidempikin. Meillä on tuo 2v ikäeroa ja se on itsestä tuntunut sopivalta, kun lapset touhuaa keskenään niin hyvin. Lapsiluku on nyt täysi, mutta jos joskus tulisi iltatähti haluaisin isomman ikäeron, jotta isommat olisi jo enemmän itsenäisiä.
 
Ajatuksena oli että perheessä olisi kaksi lasta, suht pienellä ikäerolla. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä ykkösen syntymän jälkeen. Yksi keskenmeno mahtuu väliin, mutta toivottavasti tämä odottamani vauva saataisiin syliin asti. Ikäeroksi tulee 2v5kk mikä tuntuu aika sopivalta. Eikä sitä tiedä onko lapsiluku täynnä tuon kakkosen jälkeen, ja millä ikäerolla seuraava(t) tulee - jos tulee :happy:
 
Meidän lapsille tulee ikäeroa (jos hyvin käy ja saadaan vauva keväällä syliin :Heartred) vajaa 4 vuotta, mikä tuntuu nyt sopivalta, koska esikoinen on jo omatoimisempi ja toisaalta ollaan itse saatu hengähtää vauva- ja taaperovaiheen jälkeen
vähän. Mä olisin itse voinut pikkusisaruksen haluta perheseen jo aiemminkin, mutta mies ei ollut vielä valmis ja korona aiheutti myös huolta ja sekoitti vähän suunnitelmia. Kannustavana esimerkkinä tähän vähän isompaan ikäeroon on myös ollut se, miten tärkeitä meidän esikoisesta ja hänen 4.5 vuotta vanhemmasta serkustaan on ajan kuluessa toisilleen tullut. Ei tuo isompi ikäero näytä leikkejä paljon haittaavan, ja vuosi vuodelta tuntuu yhteistä säveltä löytyvän yhä enemmän. :Heartblue Toivotaan, että sisaruksilla sujuisi tulevaisuudessa yhtä hyvin yhteiselo.
 
Takaisin
Top