Mikä on ollut erilaista vauvan kanssa kuin odotit?

KaiKo

Näppärä viestien naputtelija
Meille kun tuli toinen lapsi, niin ajattelin, että kaikkihan menee jo rutiinilla. Mutta pakko todeta, että on nää vauvat jo pienestä pitäen erilaisia omia yksilöitään.

Olin varautunut yövalvomisiin, mutta sellaista ei onneksi tullut. Olinkin pelännyt, miten jaksan univelkaisena hoitaa isompaa lasta. Mutta yllätyksenä on tullut fyysinen väsymys, kun tuntuu, että koko ajan kannan jompaa kumpaa. Kädet on koko ajan väsyneet.

Mitäs "yllätyksiä" muille on tullut?
 
En osannut yhtään ajatella, millaista elämä on vauvan kanssa... paitsi että pitää heräillä vähän väliä öisin. Ajattelin myös, että mun sosiaalinen elämä ei kärsi...

Kaverit ei nykyään muista mua, kun ne vaan juhlii ja mä oon tylsä ja outo, kun en mee mukaan. En toisaalta jaksais niitä niitten juttuja, kun niillä ei oo lapsia eikä ne oikein ymmärrä tai tiedä mitään vauvajutuista...ja ne puhuu vaan kännisekoiluista...

Ida ei oo kuukauteen pahemmin heräillyt yöllä, eli oon saanut nukuttua sellaisia vähintään kahdeksan tunnin yöunia :D oon niin kiitollinen tosta. En oo meinaan kauheen hyvä yöheräilyssä ja väsyneenä olemisessa. Jos on yksikin huono yö, niin oon ihan sekaisin :D
 
Mä tiesin, että kaksosten kanssa on vaikeeta, mut en uskonu et näin vaikeeta välillä. Mutta nyt on onneks arki lähteny pikku hiljaa sujumaan. 
 
Isoja yllätyksiä tuli ja paljon!

- Jo kuukauden jälkeen nukkuu päivisin todella vähän.
(vain ns. tissillä nukkuu. Kun tissi ei suussa herää ihan parin minuutin päästä. Joskus voi nukkua puolesta tunnista tuntiin. Siksi kirjoittelu jäänyt hieman vähälle kun ei todellisuudessa kerkeä tänne kirjotteleen, nyt nukkuu viel aamu-unia)

- Ei tykkää olla vaunuissa.
(koskaan ei ole nukahtanut kun kärrätään pihatiellä. Mitä möykkysempää sitä nopeampaa huuto alkaa. On vaunuissa vain sen aikaa kuin olisi sisällä leikkimatolla. Noin 5 kertaa olen saanut sen nukkuvana rattaisiin ja on nukkunut reilun tunnin niillä kerroilla.)

- Ei tykkää autoilusta.
(yli tunnin matkankin on hereillä, ei nukahda. Sitten kun joutunut hetken itkemään ja saa tissiä voi nukahtaa syliin jolloin saan nukkuvana istuimeen ja voi nukkua ½ - 1 h. Nyt ollut jo parina päivänä ettei tarvi kun laittaa istuimeen niin itku meinaa alkaa. Näin oltiin juuri eilen kaupan pihassa, maanittelua 20 min ennen kuin nukahti ja päästiin lähteen 7 min kotimatkalle.)

Sitten on kaikennäköisiä pieniä yllätyksiä ollu, hyviä ja pahoja. Kasvuvauhti, kehitys, nauravaisuus, nykyisin yöheräämiset (aiemmin niitä ei ollut), kakkaaminen (5x/pv), syömismaratoonit ja niin edelleen.

Mulla taitaa olla kaikki jutut vähän yllätyksiä kun kaikki on niin uutta. Sitten kun on kuullut toisten vauvoja niin niihin verrattuna tuntuu et typy vain rikkoo kaikki ne käsitykset millaisia vauvat yleensä on tai mistä tykkää (lähinnä tässä tarkoitan noita 3 ensimmäistä asiaa).

RonjaM & typy 3,5 kk emoticon      Jee ihanaa vanhat pikkuhymiöt laitettu takaisin!
 
Kaikki. Ei tähän vaan voi varautua mitenkään... Miten sitä vaan kummasti jaksaa vaikka väsyttää eikä ikinä aiemmin näin vähällä unella olisi selvinnyt. Ja aamulla on ihan että jee ai lav juu rakas poikaseni vaikka yöllä on ollut valmis lähtemään ovesta ulos. Koko tunneskaala, miten paljon sitä rakastaa niin eri tavalla kuin koskaan ennen. Vastuun suuruus hirvittää!

Selkäkakat, imetyksen vaikeus...
 
Mä kuvittelin vaikeemmaksi varmaan.. Mut nyt ku meillä ollaan yöt alusta asti nukuttu tosi ihanasti, eikä oo itkeny yöllä ku ehkä kerran kaks? Tota luulin että olis enemmän.. Enkä olisi uskonu että ne kehittyy nnoin pirun nopeeta!!! Tuntuu et kohta toi jo juoksee ovelle vastaan!! Mut oon kyllä tosi tyytyväinen meijän tilanteeseen tuon vauvan hoidon kans, on sen verran kuitenki kiltti, mitä ny tietenki sillon tällön saa noita kiukkukohtauksia väsyneenä ku ei malta nukkua. Mutta täytyy myöntää että rankemmaksi mä tätä kuvittelin!
 
Mä varauduin siihen et päivät ois yhtä vaipanvaihtamista ja hyssyttelyä ja yöt huutamista. Varauduin pahimpaan joten mun mielestä vauvan kanssa on ollut helpompaa kun luulin. Pessimisti ei pety :D Mutta kyllä silti väsynyt oon ollu ja hermo kireellä. Ehkä oma suhtautuminen on hieman yllättänyt ja miten huono itseluottamus oli aluksi vauvan kanssa ja kaikki toisten neuvot loukkasi.
 
Takaisin
Top