Päätoimittajamme Joonas kirjoittaa uuden vuoden tervehdyksessään näin: "Mitä jos tänä vuonna kokeilisimmekin toisin? Sen sijaan että katsomme mennyttä vuotta ensisijaisesti puutteiden ja epäonnistumisten läpi, voisimme pysähtyä sen äärelle, missä onnistuimme, ja mistä olemme kiitollisia. Mitkä olivat vuoden pienet ja suuret kohokohdat? Mikä on jo nyt paremmin kuin vuosi sitten?" (Koko tervehdyksen voi lukea täältä.)
Mitä jos katsoisimme hänen ehdotuksen mukaisesti mennyttä vuotta positiivisen kautta.
Mistä sinä siis olet kiitollinen menneessä vuodessa? Missä onnistuit? Mitä hyvää vuodessa oli?
Itse kävin viime vuonna kuntoutuksessa, joka tarkoituksensa mukaisesti auttoi kuntoutumaan. Vaikka työpaikkaa ei ole löytynyt etsin sitä nyt luottavaisemmin mielin. Uskon pärjääväni taas työelämässä eikä se vie kaikkia voimiani. Eli tämä vastaa myös kysymykseen "mikä on nyt paremmin kuin vuosi sitten?". Minä voin psyykkisesti paremmin kuin vuosi sitten ja uskon itseeni enemmän.
Mitä jos katsoisimme hänen ehdotuksen mukaisesti mennyttä vuotta positiivisen kautta.
Itse kävin viime vuonna kuntoutuksessa, joka tarkoituksensa mukaisesti auttoi kuntoutumaan. Vaikka työpaikkaa ei ole löytynyt etsin sitä nyt luottavaisemmin mielin. Uskon pärjääväni taas työelämässä eikä se vie kaikkia voimiani. Eli tämä vastaa myös kysymykseen "mikä on nyt paremmin kuin vuosi sitten?". Minä voin psyykkisesti paremmin kuin vuosi sitten ja uskon itseeni enemmän.