Mikä olet ammatiltasi?

Pörtsä79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Me kaikki ollaan todennäköisesti työelämässä. Nyt kiinnostaa mikä kukin on ammatiltaan, mikä siinä työssä on raskasta ja vaativaa, mikä helppoa?

Itse olen lähihoitaja vanhusten palvelutalossa ja työ on todella fyysistä ja henkistä. Hyvin paljon raskaita kahden hoidettavia on paljon. Joten itse en koe omaa työtä helpoksi tällä hetkellä
 
Hoitoalalla itsekin, koulutukseltani sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja. Sairaslomalla tosin ollut koko raskauden ajan, ollut kaikenlaista omassa terveydessä jo ennen raskautta... :sad001

Itse olen ollut niin väsynyt koko raskauden ajan, ja hb:n kanssa taistelua jatkuvasti, että palvelutalossa hoitotyö kuulostaa jo hyvin hyvin raskaalta....!!!! Jaksamista Pörtsi!
 
Mää oon opettaja/kouluttaja. Opettajan pätevyys siis, mutta teen töitä aikuisten parissa. Työ on kivaa, mutta reissauttaa paljon Helsinkiin ja raskaana ollessa on rankkaa matkustaa ja lentää :sad001
 
Lähihoitajana, tehostetussa palveluasumisessa. Kolmivuorotyö, joskin yöt jää nyt pois. Itse en ole kokenut työtä vielä mitenkään raskaaksi vaikka käännettävää ja väännettävää onkin.
 
Mie olen viime vuodet tehnyt töitä lähinnä opintohallinnossa/opiskelijapalveluissa. Tykkään kovasti tuollasesta hommasta ja toivon, että pienen vauvabreikin jälkeen löytyis saman alan töitä. Nythän jäin just työttömäks määräaikaisesta työsuhteesta ja jotenkin epäilen että tässä muutamassa kuukaudessa ennen äitiyslomalle jääntiä työllistyisin yhtään mihinkään. :wink

Muoks. Niin ja siis fyysisesti raskastahan tuo työ ei ole, mutta työlle on tyypillistä muutaman kerran vuodessa toistuvat hektiset pätkät kun on aina tietyt jutut mitkä pitää tehdä tiettynä aikana ja samalle ajanjaksolle voi kertyä enemmänkin sitä hommaa että saa ihan tosiaan yrittää revetä joka suuntaan.
 
Minä myös töissä tehostetun palveluasumisen yksikössä, raskasta työtä niin fyysisesti kuin henkisestikin. Viime viikolla tuli lääkäriltä tuomio että loppuraskauden aikana ei enää normaalia hoitotyötä tuon selän vuoksi. Pomon kanssa just sovittiin että palaan ainakin joksikin aikaa töihin osasairaspäivärahan turvin, neljän tunnin päiviä sisältäen pyykkihuoltoa, keittiöhommia, virikejuttuja yms.
 
Lähihoitajana tehostetun kotihoidon yksikössä.. vielä mennyt hyvin töissä joskin loppuvuorosta alkaa kyllä kaikki kykkimiset ja portaissa ravaamiset tuntua harjoitussupistuksina
 
Kotihoidontuella oleva myyjä. Oikealta ammatilta kosmetologi, mutta kärsin yliherkkyydestä joitakin kosmetiikkatuotteita kohtaan, joten pakko ollut keksiä muutakin työtä. Haaveena tulevaisuudessa olla yrittäjä, mutta bisnesideoita on vielä toistaiseksi ihan liikaa. :grin
 
Erilaisia sihteerin ja assistentin tehtäviä takana sitten valmistumisen, muutama viimeisin työ enemmän asiantuntijatehtäviä, kuten tälläkin hetkellä järjestelmäpainotteisessa asiantuntijatyössä ruoka-alalla. Josko sitä vielä hakisi koulunpenkiltä datanomin tai vastaavan paperit, kun IT-ala kiinnostaa - harmi ettei tätä tajunnut vielä opiskeluiässä, mutta oppia ikä kaikki? :)
 
hmm Konetila-asentaja putkihitsari=)
toiminut myös yksityisyrittäjänä, kestovappa kauppiaana ja ompelijana.
 
Käsityöleipuri. Ei ole siis koneita auttamassa, vaan itse saa nostella 25kg jauhosäkit ja raskaat taikinat. Melkoisen fyysistä ja jossain vaiheessa joudun varmasti luopumaan taikinoiden tekemisestä tuon nostelun takia ja tekemään vain paistoa.
 
Asumispalvelutyöntekijänä tehostetussa palveluasumisessa. Jouduin jäämään sairaslomalle 11.2. Ja vahvasti epäilen, että en palaa töihin enää äippäloman alkua jos sinne asti päästään...
 
Autonkuljettajan hommia teen työkseni. Joskus kärry perässä, pääsääntösesti pelkällä kuorma-autolla liikenteessä. :) työ on aika fyysistä kun täytyy hyppiä autoon ja lavalle, vetää/työntää sekä nostella ja kantaa raskaita taakkoja. Kolmivuorotyö, töihin lähtö voi olla mihin aikaan vaan vuorokaudesta ja pitkää päivää. Onnekseni raskaus on ollut todella oireeton(jatkuvaa wchätää lukuunottamatta....) ja en ole toistaiseksi työtäni kokenut mahdottomaksi tehdä :) toukokuussa jään jo pois pitäen ensin lomat alta :)
 
Kotona lasten kans oleva vuos sitte valmistunu rakennusmaalari :)viime toukokuussa olin just äitiyslomalle jäämässä ku valmistuin. Ja siihen asti tapetoin, maalasin, tasottelin ja laitoin muovimattoo ku muutki :D
 
Täällä yksi lähihoitaja lisää ilmottautuu. Tosin töissä en tällä hetkellä oo, työttömäksi jäin kun firma, jossa olin töissä, joutui lopettamaan. Olis ollu kiva käydä töissä tässä välissä tienaamassa vähän lisää rahaa, mutta eipä oikein mitään pitempää oo ollu tarjolla, ja keikkoja en lähe tekeen (menee perhe-elämä jo vähän turhan hankalaksi, jos ei pysty mitään suunnittelemaan).
 
Mä olen myyjä. Töissä olen tosin viimeksi ollut vuosi sitten ja silloinkin vain pari kuukautta. On nämä lapset tultu tehtyä sen verran peräjälkeen, ettei ole joutanut töitä tekemään muuten kuin parin kuun pätkiä kerrallaan :grin Edellinen pidempi pätkä on vuodelta 2009 :laughing025 Opiskelemaan olisi tarkoitus tässä päästä tradenomiksi, mutta ainakaan viime kevään pääsykokeista en eteenpäin päässyt. Ehkä nyt keväällä kokeilen uusiksi.
 
Takaisin
Top