Mikä lapselle nimeksi?

Meijän vauvalla tulee olemaan tyttökummi, poikakummi ja sitte pariskuntakummi. eli yht. 4 kummia :)

Me ei kuuluta kirkkoon vaan vapaaseurakuntaan ja olen ajatellut, että meidän lapsi siunataan seurakunnassa. Ei ne puheet niin tärkeitä oo, mut haluan kuitenkin että lapsi siunataan. Kotona saatetaan pitää pienimuotoiset juhlat. Nimi julkistetaan heti syntymän jälkeen, kun en halua, että se on kuukauden vain "vauva". Olen kyllä siitä huolimatta ajatellut, että lapsella voisi olla kummit, mutta en ole ajatellut sopivia henkilöitä vielä.

mäkin haluaisin et olis ristiäiset sen takia et sit olis kaikki rippileirit ja muut tavalliset jutut helposti hoidettavissa. ainoo mikä mua siinä risoo on se toimitus. se myös syy minkä takia haluan maistraatissa naimisiin. muuten kyllä ehdottomasti kirkossa jne! onneksi on vielä aikaa miettiä!!!!

meijän pojalle tulee näillä näkymin neljä kummia. mun isoveli vaimoineen, mun vanhempi  pikkusisko ja sit miehen kaveri. toisen lapsen kummeiksi tulee sit mun  pikkuveli  ja nuorempi pikkusisko ja mies saa sit päättää kenet haluaa [:D]

Meillä pidetään kans ihan ristiäiset ja kummeja on kolme plus yksi "siviilikummi" joka ei kuulu kirkkoon! Olisin halunnu neljä ihan kirkkoon kuuluvaa kummia tämän "siviilikummin" lisäksi mutta ajateltiin ihan tasapuolisuuden vuoksi että on yhteensä neljä kummia kun esikoisellakin on neljä! Olen vaan miettinyt sitä että toivottavasti tämä pappi antaa myös siviilikummin seisoa muiden kummien vierellä ja osallistua. Vieraslista onkin sitten ihan toinen juttu, en oikeen tiedä keitä ristiäisiin "pitää" kutsua tai voi kutsua. No ainakin molempien sisarukset perheineen ja vanhemmat ja sitte nuo kummit. Esikoisen ristiäisissä oli kyllä aika paljon porukkaa, mutta nyt jotenkii ärsyttää ajatus ihmispaljoudesta vaikka kuitenkin haluaisi jakaa sukulaisten kanssa tämän juhlan.

Varmaan Ermu tosiaan riippuu papista miten antaa siviilikummien osallistua ja olla mukana. Itse olen "siviilikummi", ja sain ristiäisissä seisoa kyllä ihan siinä muiden kummien vieressä periaatteessa osana seremoniaa kuten muutkin "oikeat" kummit. Tämä pappi oli hyvin avarakatseinen sen suhteen, että ei nähnyt siinä mitään pahaa. Tietty sitä virallista kummitodistusta ei sitten saanut, mutta tämä kummitytön äiti oli ihana ja teki minulle oman epävirallisen kummitodistuksen :)

Takaisin