Mikä lapselle nimeksi? Onko päätetty jo vai mietinnässä. Tarinat niiden taustalla

Pörtsä79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Meillä nimiä tulee kolme. Kutsunimi on anopin äidin nimi ja toiset nimet tulee mun äidin mukaan. Nimet vanhoja suomalaisia nimiä. Kutsunimen omaavia naisia Suomessa vain n. 25 000 eli tulee aika harvinainen etunimi.
 
Toinen ja kolmas nimi on ollut päätettynä jo ennen kuin esikoistakaan alettiin edes yrittämään. :) Yhteensä toiset ja kolmannet nimet on olleet alunperin valmiina kahdelle tytölle ja kahdelle pojalle. :D Etunimiä on pyöritelty ja molemmilla on tällä hetkellä lempivaihtoehto, joka sattumoisin on sama! Mutta nimi päätetään vasta lapsen synnyttyä, ihan kuten esikoisestakin. :)
 
Meillekin tulee 3 nimeä. Sinänsä hassua, kun oon aina vannonut, että mun lapsille tulee vain 2 nimeä, koska ollut meidän suvussa ns. tapana.. Noh kun se plussa sieltä lävähti niin sanoin miehelle heti, että 3 nimeä. :D Etunimiä emme ole vielä valinneet, mutta vaihtoehtoja ollaan aika hyvin karsittu ja rupeaa olemaan molemmalla sukupuolelle suosikit.. :D mikäli tulee tyttö niin toinen nimi on miehen mummun nimi ja kolmas nimi mun mummun toinen nimi. jos taas tulee poika niin toinen nimi on mun pappan nimi ja kolmas nimi miehen sekä
miehen pappan toinen nimi. :D Olikohan tarpeeks sekavasti selitetty? :D
 
Meillä on esikoisella kaks nimeä ja niin tulee olemaan tällä seuraavallakin lapsella. Milja ja Joel on ollut mietinnässä, mutta eivät välttämättä päädy sitten kumminkaan nimeksi. Me varmaan päätetään nimi taas sitten, kun lapsi on syntynyt ja näkee miltä hän näyttää. :happy:
 
Mahtuu toki mutta helpompi on lukea ja osallistua jos samoja aiheita ei olisi kovin montaa
 
eikö se toinen ketju ollut "työnimille" ja niiden taustoille? meille tulee vain kaksi nimeä, toinen nimi on jo tiedossa miehen edesmenneen veljen mukaan, etunimeä vielä arvotaan :) ei kuitenkaan mitään ihan perus pekkaa tai jaria, vaan vähäsen erikoisempia on mietitty.
 
Ei vaan työnimille on myös oma ketjunsa. Toinen ketju on ollut alusta asti niille nimille mitä lapselle annetaan syntymän jälkeen. Viimeksi siellä oli keskustelua sukunimistä
 
Joo, se Nimi pikkuselle-ketju ollu se alkuperäinen ja sitä seurailen. :) helpompaa pysyä mukana ku samalle aiheelle ei oo useampaa ketjua. Nimiketjusta en muista onko salaisella puolella, mutta tarvinneeko :)
 
Takaisin
Top