Äitejä ja isejä on monen ikäisiä, vastuuttomia tai vastuullisia tai jotain siltä väliltä, mutta ikä ei kerro sitä onko vastuullinen vai ei. Nuorempana ehkä jaksaa paremmin ja fysiikka on yleensä parempi, mutta vanhempana on sitten saattanut tulla sitä elämän viisautta eikä ainakaan tarvitse kokea että jotain olisi jäänyt kokematta nuorena lapsen takia.
Itse olen kokenut hyväksi, että olen saanut rauhassa rakentaa ensin omaa elämääni, opiskellut, matkustellut, bilettänyt, luonut omaa uraa jne. Kaikki eivät sitä kaipaa tai tarvikaan. Minulle se oli tärkeää.
Enpä jaksanut edes katsoa linkkiä, mutta ihan yleisesti ottaen, en pidä asenteesta, että kyllä joku aina maksaa/auttaa vaan olisi hyvä suunnitella etukäteen hieman omaa taloudellista tilannetta. Tietenkään aina ei voi mitään, jos tulee jotain yllättävää tai muuten joistain muista syistä johtuen on vaan pakko tukeutua sossuun. Sitä vartenhan se on. Monelle se avun pyytäminenkin sossusta on aika suuri kynnys ja yritetään kituuttaa, mutta joillekin se tuntuu olevan hyvinkin helppoa..