Mihin vuodenaikaan olisit mieluiten viimeisilläsi raskaana?

Milloin olisit mieluiten viimeisellä kolmanneksella?

  • Kesällä

    Äänet: 1 2.0%
  • Syksyllä

    Äänet: 14 27.5%
  • Talvella

    Äänet: 14 27.5%
  • Keväällä

    Äänet: 22 43.1%
  • Ei väliä

    Äänet: 9 17.6%

  • Kaikki äänestäjät
    51
Lopputalvesta, koska raskaana on kuuma. Siten että flunssakausi on loppumassa kun lapsi syntyy eikä tarvitse työnnellä vastasyntynyttä pakkasissa.

Tosin harvapa näitä pystyy millään tavalla ajoittamaan, tyytyväinen pitää olla, että onnistuu ollenkaan.
 
Muokattu viimeksi:
Jos laskettu aika ois huhtikuussa-toukokuun alussa, niin se ois ideaali.

Nyt oon molemmissa raskauksissani ollut viimesilläni keskikesällä ja tää on ollut tuskaa kuumuuden ja jalkojen turvotuksen takia! :sour:
 
Paha sanoa, esikoinen marraskuun puolivälissä syntynyt, kakkonen joulukuun puolivälissä ja tämä kolmas tähtäsi itsensä lokakuuhun :hilarious: en muutakun loppuvuoden hedelmiä osaa tehdä. Mutta kyllä tää puolivälissä olo näillä helteillä on tuskaa, joten en ainakaan kesällä haluaisi viimeisilläni olla. Toisaalta nää talvivauvatkin vaatii oman juttunsa :joyful:
 
Keväällä. Olisi jo lämpimämpää, talvivaatteiden löytäminen on raskaana todella vaikeaa. Myös eniten rahan haaskausta, kun ne eivät muulloin tule käyttöön kuten sisävaatteet. Siten myös vauva ei olisi pakkasilla ihan pieni ja olisi helpompi ja mukavampi ulkoilla lämpimällä. Maalis-toukokuussa olisi mieluisin aika.
 
Puolensa ja puolensa. Sinänsä tämä heinäkuun laskettu aika on ollut helppo ja "edullinen", kun koko pitkän talven ja kevään selvisi normaaleilla ulkovaatteilla ihan ilman ongelmia, eikä kesäksikään oo tarvinnut kovin montaa äitiysvaatetta ostaa, kun kesäisin on ollut muutenkin tapana käyttää löysiä liehukkeita. Ja ihan yhtä tukalaa oli viime kesänäkin vaikkei silloin vielä ollutkaan vauvaa mahassa, hikoilen normaalistikin kuin pieni sika eikä kesä oo yhtään "mun juttu". Toisaalta vastasyntyneen kanssa ei luultavasti tule olemaan mukavaa sitten loppukesän helteissä, varsinkaan kun on auto jossa ei ole ilmastointia. Ajatuksen tasolla syksy tuntuisi optimaalisimmalta, mutta käytännön kokemustahan mulla ei ole. :rolleyes:
 
Pitää vielä lisätä että minulla on kaksi syksyllä syntynyttä, yksi keskitalvella syntynyt, yksi keväällä syntynyt ja nyt viedään viimeisiä päiviä tästä raskaudesta.
Kaikista muista olen asunut Suomessa ja nyt siis ulkomailla, normaalisti rakastan hellettä ja aurinkoa mutta nyt on liian rankkaa :wtf::wtf:
 
Esikoinen syntyi toukokuun alussa mikä oli aika ideaali oman jaksamisen ja vauvan kanssa ulkoilun osalta. Kuopus syntyi syyskuussa eli viime kesä meni hellettä pidellessä mutta ei se sen tuskallisempaa ollut kuin mitä se olisi ollut ilman raskautta. Oli ainakin vapaa-aikaa olla järvessä kaiket päivät.

Jos kolmas vielä siunaantuu niin tammi-helmikuulle toivoisin. Olisi sitten kaikki vuodenajat koettu. Ja viime talveksi ostin kantotakin jossa myös raskauspalikka, olisin pukeutuminenkin hanskassa :wink
 
Ei väliä, kumpikin lapsi syntynyt syksyllä/loppusyksystä, se on ainakin ollut ihan jees. Kolmosta ollaan haaveiltu nyt vuorostaan alkukesään, mutta katsellaan!
 
Eka syntyi alku syksystä ja toka keväällä.
Enempi tykkäsin olla viimeisilläni kesällä.
Silloin oli vähempi puettavaa ja helteetkään ei ollu ongelmana vasta kuin loppu kesästä. Tokan kohdalla oli kovia pakkasia ja liukkaita kelejä. Tuolloin maha oli jo valtava enkä meinannut saada kenkiä jalkaan. Liukkailla keleillä ei paljon uskaltanut kävellä ja sisällä oleminen turhautti.
 
Esikoinen on syntynyt keväällä, huhtikuun puolen välin tienoilla. Vauva-ajallisesti aika ihanteellinen aika, tosin sai pelätä kaikkia ötököiden puremia kesällä pikkuisen kanssa, mutta mua ärsytti kun ei ollut tilaisuuksia pitää ihania äitiyskesämekkoja! Raskaana oli myös tosi ärsyttävää kun toppatakki ei mahtunut kiinni etkä meinannut saada talvikenkiä jalkaan. En kuitenkaan ole mikään kovan kuumuuden ystävä, niin luulisin ettei ihan kuumalla ois kiva olla viimeisillään... Puolensa varmasti kaikilla. Ehkä jonnekin syksyn alkuun voisin toivoa seuraavan lapsen syntymää.
 
Oma ainokaiseni on syntynyt syksyllä. Se oli ainakin siitä kiva ettei tarvinnut ihmetellä talvella ison vastan kanssa pukeutumista ja toisaalta kun syntyi alkusyksystä ei ihan vastasyntyneen kanssa ollut pakkasia. Toisaalta kesällä oli aika tukalaa varsinkin loppukesästä. Kevät voisi siinä mielessä olla kiva ettei olisi tukalia helteitä, mutta sitten toisaalta pitäisi hankkia uusi talvitakki yhdeksi talveksi.
 
Ehdottomasti näin kesällä :) ja niin olenkin ollut neljä kertaa. Ikävintä oli mielestäni keskitalvella, mitkään vaatteet eikä kengät mahtuneet jalkaan, kesällä on sentään croksit :rolleyes:
 
Itse olen ollut raskaana maalis-marraskuu, huhti-tammikuun alku ja joulukuu - elokuu. Kaikkein raskain oli tuo viimeinen, kun oli kovat helteet ja tosi raskas olla. Ehkä mukavin oli ensimmäinen raskaus, kun maha ei kasvanut hirmu isoksi eikä ollut liian
kuuma kesä. Jos saisin valita, niin voisin raskautua heinä-elokuussa. Katotaan nyt, miten käy :grin
 
Mun sisko on nyt raskaana niin, että la 24.7. Kyllä hän jo aika voipuneelta näytti ja raskausdiabetesta pukkaa.
Sinnikkäästi vielä reissannut sukuloimassa viime viikkoina, mutta nyt varmaan ottaa levon kannalta.
 
Mikä tahansa vuodenaika paitsi kesä. Olen yleensä se hytisevä palelija joka käyttää villasukkia kesälläkin. Noh, tänä kesänä en ainakaan tule kaipaamaan niitä.
Aurinkoiset ja lämpimät päivät olleet täyttä tuskaa, kotosalla olen liikkunut pelkästään alusvaatteisillani ja nukkuessani olen ollut alasti. Miehenikin on naureskellut että edes kerran elämänsä aikana saa olla meistä se joka palelee. Hiki kun vaan valuu pitkin otsaa koko ajan, turvotuksesta puhumattakaan... :grin
 
Takaisin
Top