Migreeni

Satru

Sukkela juttelija
Tämä paholainen iski minuun tänään :mad:. Mulla on aikaisemminkin ollut migreeni, mutta olen käyttänyt Miranax nimistä lääkettä jo heti ensi oireiden tultua, jotta koko kipu jäisi vähäiselle. Tänään sitten tuli ne ärsyttävät sahalaitakuviot silmiin ja siitä alkoi tämän päivän kipuhelvetti. En uskaltanut ottaa Miranaxia kun sitä ei raskaana oleville suositella, kävin lääkärissä ja se sanoi, että raskaana oleville ei ole muuta keinoa kuin pimeä huone ja kylmäkääre otsalle ja mainitsi vielä, että osalla joilla on taipumusta migreeniin, raskausaika saattaa vähentää migreenin iskemistä ja pienelle osalle se lisää sitä! Toivottavasti mä en kuulu tohon pieneen osaan! Oli meinaan aikamoista oksentaa pääkivun takia, sitten oksensin huonon olon takia ja sitten meinasin pyörtyä kun oli huono olo jne jne. Ja koko ajan huoli siitä mitä kivut tekee pikku alulle :sad001

Onko muita kohtalon tovereita ja miten saatte olonne helpottumaan, jos saatte?
 
Mulla kans migreeni aika ajoin vaivaa. Lääkityksenä on kohtausten aikana Imigran-nenäsumute ja jos oikein pahaksi menee niin olen ottanut emconcoria. Nyt ei ole ollu migreeniä plussa testin jälkeen (onneks).. Ootko kokeillut Migra-Cap hoitopäähinettä? Sitä voi myös raskauden aikana käyttää...
 
Mä en oo edes kuullut kyseisestä päähineestä..Googletin..täytyy varmaan hankkia tuollainen ja testata, jos vielä migreeni tulee. Lääkäri vaan sanoi, että yritetään nyt mennä ilman mitään lääkkeitä, ja jos uusiutuu monta kertaa, niin sitten tilataan erikoislääkärille aikaa.
 
Mulle lääkäri sanoi ettei miranaxia saa käyttää raskauden aikaan ollenkan. Vaan määräsi vahvoja panadoleja 1000mg.. Täällä nimittän noin 5-7 viikolla oli usemapi migreeni perätysten. Aivan kammottava vaiva ja jos vielä täytyy ihan oksentaa.. HYI
 
Mä oon ymmärtänyt, ettei Miranaxia sais syödä muutenkaan, siis toki ei raskausaikana, mutta oisko vuosi sitten luokiteltu niihin lääkkeisiin, joiden vaikutusta ei ole olla tutkittu tarpeeksi ja siksi vähän kait "kielletyllä listalla", mutta se on lääke joka mulla on migreeniin auttanut. Tosin nyt raskausaikana en tod. laita sitä myrkkyä itseeni.
 
Mulla oli viime raskaudessa ihan järkyttäviä päänsärkyjä. Siis todella kamalia :angry5
Pari kertaa oli päivystyksessä tiputuksessa saamassa lääkettä. hyi olkoon!
Miranaxia ja pronaxenia saa käyttää raskauden aikana ja 1g panadolia (panadol forte esimerkiksi).

Toivottavasti tässä raskaudessa säästyisi niistä kovimmista säryistä tai ainakin että niitä olisi vähemmän!
 
Lisään vielä, että mulle sanottiin myös neuvolassa ja lääkärissä että panacodia (vaikka onkin kolmiolääke) saa syödä myös, mutta oliko se että ei enää viimeisellä kolmanneksella vai miten se oli, en muista enää.
Mutta aina kannattaa jutella lääkärin kanssa! :)
 
Hellou!
Täällä yksi migreenistä melkein 20.v kärsinyt.
Lääkityksiä kokeiltu niin paljon jotten ees muista kaikkia.
Ennen raskautta 3-4 krt viikossa migreeni, lääkkeenä Panacod kipuun
ja Sumatirptan täsmälääkkeenä ja estolääkkeenä Emconcor.
Kaikki kielletttiin lääkärin toimesta.. apuva.

Ennen kuin ees tiesin raskaudesta, mulla oli 2 viikon migreeni/pahoinvointi,
johon olin käyny jopa ottamassa 3 eri päivänä kipupiikkejä.. Hui. Näin on aina
tehty kun menee moni päiväiseksi.

Nyt migreenit vähentyny/laimentunu.. mutta silti pari kertaa viikossa.
Ainut apu sanottii olevan panadol Forte jota saa oottaa 3 tabl. päivässä.
Ei oo hirveesti apua, mutta ees vähän. Paniikki vain lisääntyy kun tuntee sen
alkavan. Neuvolasta ohjattiin että jos ei kohtaus mene ohi niin täytyy vaan ottaa
saikkua töistä??!! Eihän se nyt niin käy. En voi joka viikko olla saikulla.

Vähän on apua ollu sellasesta eteerisestä öljystä jota saa
luontaistuotekauppoista. Mut silti aika kehnoa on.

Itekkin oon miettiny sitä migreeni päähinettä, mutta oon niin skeptinen siitä, kun
kuitenkin kärsiny tästä niin pitkään. Ja maksoi muistaakseni miun
lompakon mielestä hunajaa. Ja vielä miinus pointti siitä ettei sitä hirveesti
voi asiakaspalvelussa käytttää..

Apuva.

Osanottoni kiputovereille. Moni ei ymmärrä migreeniä.. ettei se ole niin kuin
joku pikku päänsärky.. Mur.
 
Kuulostaa hurjalta nuo oireet! Sympatiat on sun puolella. Jos sullekin kävis niin, että aina niistä kärsineenä, raskausaika toisikin helpotusta, ainakin toivon niin! Se on kyllä tosi paskamainen kipu. Mä olen syönyt Panadol 500mg x2, kolmesti päivässä, jos on migreeni eikä mene ohi, yleensä onneksi menee ohi tolla 1000mglla.
 
Joo äiti jo ennen raskautta neuvoi että pitäisi ruveta raskaaksi, koska hällä katosi migreenit kokonaan odotusaikana. Noh, toivottavasti nää loppua kohden häviää..
 
Ihan ei ole raskaus auttanut migreeneihin, paitsi alussa. Taas päätä särkee. Panadol forte käytössä, ja toi migreenipäähine. Mulla on vain keskivaikea, tosin just ennen raskautta oli pitkä migreenikierre, aiemmin tulivat harvakseltaan,mutta johtivat useimmiten pahoinvointiin asti. Olisin päässyt varmuudeksi magneettikuvauksiin, mutta ne lykättiin raskauden jälkeiselle ajalle.
 
Mulla migreeniä ja migreenin kaltaista päänsärkyä ollut paljon, johtuneko sitten työstressistä??? Mun piti nyt raskaaksi tultua vaihtaa Burana Panadoliin... Eikä toi Panadol auta mihinkään särkyyn mulla. Pitää tämä reilu puoli vuotta vissiin kärsiä vaan... Eikö raskaana ollessa voi mitään muuta käyttää kuin parasetamolia? Ekaa kertaa tässä tilanteessa olen joten ihan pihalla oon. :D
 
Mulle sanottiin, että migreenin laukaisee sama hormooni mikä raskausaikana tekee pahoinvointia. Eli siksi sulla on nyt migreeniä, mutta onko pahoinvointia? Mulla oli pelkästään migreeniä eikä ollenkaan pahoinvointia, kuten lääkäri epäilikin, että tulee yleensä jompi kumpi, mutta harvemmin molempia.
 
Mulla on ollut molempia jonkin verran. Nyt taas pariin viikon ei ole oikeaa migreenikohtausta ollut.
 
Mulla oli ma-ti välisenä yönä migreeni ja päivystykseenhän sitä oli mentävä :/
Lääkäri sanoi mulle siellä, että rv 14-15 eteenpäin viikolle 30 saa syödä miranaxia migreeniin.
Ja sen myötä mun pieneen migreeniseen päähäni muistuikin se, että söin sitä viime raskaudessakin pari kertaa, kun oli kova kipu.
Migreeni on jotakin aivan kamalaa :sad001
 
Mulle tarjottiin vaan Panadolia ja viikosta 14 eteenpäin ibuprofeiinia, eli ei Miranaxia, enkä kyllä taitas sitä uskaltaa tässä tilassa syödäkään muistaen artikkelin, jossa sen käyttökelpoisuutta muutenkin kyseenalaistettiin kun vaikutuksia elimistölle ei ole tutkittu juuri ollenkaan. Artikkelistä huolimatta söin aina migreeniin Miranaxia,koska se auttoi, mutta nyt raskaana ollessa olen yrittänyt vaan sinnitellä Panadolilla ja onneksi kyseinen vaiva on vähentynyt, ei ole moneen viikkoon enää tullutkaan.
 
Mulla on ollut myös miranaxia, mutta se ei ole kovin montaa kertaa auttanutkaan, joten sinänsä ei haittaa ettei sitä saa nyt ottaa. Tarkoitus oli hakea jotain uutta lääkettä, mutta sitten olinkin jo raskaana,joten kai täytyy kärsiä ensi vuoden puolelle vaan panadolilla :sad001 Tosin miranaxitkin ehti oleen mulla vajaan vuoden ja sitä ennen kärsin migreenistä ilman lääkkeitä kymmenen vuotta, kun lääkärit oli sitä mieltä etten mitään lääkkeitä tarvitse, kun pystyn ilmankin elämään :mad:
 
Mulla oli noin viikolla 6 aivan järkyttävä migreenikohtaus. Olin kaksi päivää pois töistä. Sinnittelin panadolilla vaikka työterveyslääkäri määräsi kyllä sumatriptaania, mutta sitten julkaisujen perusteella uskaltanut sitä ottaa. Vaikka panadol on turvallinen niin koko tämä ensimmäinen kolmannes on kyllä mennyt panadolia syöden päänsäryn ja niskajumien vuoksi. Neuvolassa sitten kyselin viikolla 8, juteltiin vielä, että olisin voinut hänen mielestään sen lääkkeen ottaa, mutta vaikka se olikin aivan hirveää (ja tuli jopa synnytys mieleen!) ja varmaan jos olisi nopeasti uusiutunut migreenikohtaus niin olisin sitten ottanut. Jotenkin tuntuu niin hurjalta niitä ottaa, mutta ei voi mitään. Viime raskaudessa oli myös yksi ainoa kohtaus ja toivon, että nyt sama kaava toistuisi ja se jäi tuohon yhteen kertaan.
 
Mullakaan ei Pandol Fortesta mitään apua.
Panadol Comp poreena taas auttoi edes vähäsen, lisänä kylmä kauratyyny ympäri naamaa.
Näitä voin suositella kokeiluksi.
Ihan tuskaista kun tää on joka viikkoista kipuilua.
Kauhealta tuntuu ajatella miten kestän jos migreeni rynnii taas moneksi päiväksi.
Mieli masentuu samalla.
Ja vielä kauheampaa on tajuta kaipaavansa Panacodia, Emconcoria ja Sumatriptaania, jotka
ollu muutaman vuoden helpottamassa elämää. Mutta nyt sitä "pitää" vain ajatella
helpottavansa kasvavan toukan elämää..
 
Migreeni on kyllä niin viheliäinen vaiva! :mad:
toivotaan, että loppuraskaus menisi kaikilla vähäisillä säryillä ja vaivoilla!
 
Takaisin
Top