Miestentyöt ja naistentyöt

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teillä kotona miestentöitä ja naistentöitä? Eli hoitaako nainen esimerkiksi lapset ja siivouksen, mies nikkarointihommat?
 
Minä olen aivan surkea etenkin miesten töissä, joten mies saa kyllä nikkaroida ja korjata autoa ja tehdä kaikki raskaat hommat, mutta toisaalta olen myös aivan surkea ruuanlaittaja, joten mies tekee senkin.

Siivouksessa minä yleensä aloitan ja tyylini on niin sotkeva ja perusteellinen, että kun olen aikani sotkenut, niin mies tulee ja siivoaa sotkut.

Minä pesen pyykit ja ripustan ne. Tiskikoneen minä tyhjennän ja mies täyttää.

Mies tutkii kaikki laitteiden hankinnat, minä pidän huolen, että on kaikkea, mistä voi tehdä ruokaa ja että vaatteita on aina riittävästi ja oikeaa kokoa.

Ehkä miesparka joutuu meidän perheessä vähän koville ja minä pääsen helpommalla, mutta molemmat olemme tyytyväisiä.
Lapsen kanssa olemme molemmat paljon, mutta kumpi tahansa saa omaa aikaa halutessaan ja meillä on lapsenhoitajia.
 
Mies hoitaa aina auton huollot ja ruohon leikkuun.
Minä taas lattiakaivojen ja ilmastointi koneen puhdistuksen.
Remppa hommia tekee molemmat työkseen, eli niitä tehdään silloin kuka ehtii tai yhdessä.
Ruokaa ja siivousta myös se kenellä on aikaa tai sitten yhdessä.
Pyykit hoidan aina minä ja tiskikoneen täytön. Mies on todella nopea tyhjentämään lattiat imurointi kuntoon, kun taas itsellä menee siinä monta tuntia, joten sillä välin yleensä pesen keittiön ja vessat kun mies hoitaa muun kodin.
Lasten kanssa on kumpikin, enemmän nuo tosin keskenään leikkivät
 
Meillä on aika perinteinen jako. Mies hoitaa ulkotyöt, autot, korjaamiset, nikkaroinnit jne ja minä ruoanlaiton, pyykkäämisen, vaatteiden hankinnan ja siivoamisen. Kumpikin auttelee aina välillä toisen hommissa, jos tarvitsee. Kaupassa käynti on molemmilla, miten sattuu ehtimään ja pääsemään. Lapsista huolehditaan yhdessä.
 
Mies hoitaa lamppujen vaihdot, mutta enemmän siksi että on pidempi kuin siksi että on mies. Muuten töitä ei ole hirveästi jaettu miesten ja naisten töihin. Niin lapsen hoito kuin huonekalujen kasaaminen/purkaminenkin on molempien tehtäviä. Enemmänkin miehen sairastaessa oli lähinnä vain äidin työt ja niitä olen siirtänyt miehelle hänen toipuessa.
 
Tasapuolisesti tehdään kaikkea. Molemmat osallistuu mukulan hoitoon, siivoukseen ym. Nikkarointia harrastetaan vuorotellen, mutta ukko leikkaa nurmikon (päältä ajettava leikkuri) ja huoltaa autot koska niitä en osaa/uskalla tehdä. Ruoan laitto kuuluu minulle.
 
Kaikki jaetaan paitsi mies vaihtaa renkaat, korjaa asiat, tyhjentää kompostin ja ripustaa valaisimet. Minäkin osaisin mutta tuo osaa paremmin. Kumpikin kokkaa, pyykkää, siivoaa ja on lasten kanssa. No, minä vaihdan lakanat :hilarious:
 
Ei ole meillä miesten töitä eikä naisten töitä erikseen, tasapuolisesti menee täällä hommat :thumright Tosin mies on meistä se oma-aloitteisempi ja tekee asioita jatkuvasti, että itseäni näin "laiskempana" henkilönä välillä oikeasti hävettää, kun tuo tarttuu imurin varteen tai rupeaa tuhoamaan pyykkivuorta, joten joskus ryntään paikalle, ajan hänet pois ja teen hommat itse :laughing002 Ruokaa tehdään yhdessä ja erikseen. Yhteistä lasta meillä ei vielä ole, mutta miehen pojalle molemmat ollaan tasavertaisia kasvatusasioissa.
 
Takaisin
Top