Miesten suusta

Miramaria

Tietävä tietäjä
Mies kuuli ilmeisesti ensimmäistä kertaa uv-uikkaireista ja ihmetteli kovasti mihin muka vauvat tai pienet lapset uv-uikkareita tarvitsevat - eihän kukaan nyt lastaan vie niin hurjiin bileisiin, joissa käytettäisiin uv-lamppuja. Raukka tosiaan luuli, että kyseessä olisi uv-valossa hohtavat uikkarit. Ja niiden tarkoitushan on suojata uv-säteilyltä... Kyllä oli naurussa pidättelemistä! emoticon

Miehet osaavat laukoa suustaan vaikka miten ihmeellisiä kommentteja - varsinkin vauvoihin ja lapsiin liittyen. Onko sinun kumppanisi laukonut hauskoja lapsiin tai odotukseen liittyviä juttuja? Nauretaan me naiset miesten hassuille jutuille! (Nimim. Reilukerho kokoontuu.emoticon )
 
Alustuksena mainittakoon, että mieheni tekee pitkiä työvuoroja joiden seurauksena hän saattaa käydä kotona vain nukkumassa eli emme välttämätä näe työpäivinä ollenkaan eikä miehestäni ole apua kotitöissä näinä päivinä.

Pohdin yksi ilta ääneen,e ttä pitäisikö minun muuttaa tulevaksi lapsivuodeajaksi, tai ainakin osaksi sitä, äitini luokse, jolloin hän pystyisi paremmin minua auttamaan lapsen kanssa alkuun. Mies näytti tyrmistyneeltä ja miltei suttuen kivahti, että nytkö olin sitten vuodeksi muuttamassa pois kotoa. Oli siinä naurussa pidättelemistä, kun yritin selittää, että tarkoitin vain viikkoa tai paria.. :DD
 
Tuskailin itsekseni tässä yhtenä iltana taas monennenko kerran iltapalalla, kun tyttö kaatoi maitoa nokkamukilla päälleen ja pöydälle ja läträsi sen kun kerkesi. Mies neuvoi sohvan takaa: "Sun pitää eliminoida kaikki sellainen, jolla tyttö voi sotkea..." Niin, eli mun pitäs vielä jatkuvasti syöttää puolitoistavuotiasta eikä antaa koskea mihinkään. Ei se syöttäminenkään aina onnistu, kun toinen huitoo kaikkea liikkuvaa ja liikkumatonta. Ei paljoo naurattanu.
 
Odotin meidän esikoista ja olin jo 4 päivää lasketun ajan yli kun oltiin jouluaattona miehen mummin luona syömässä. Nousin pöydästä ja valittelin täyttä vatsaa. Mies sitten totesi että "TOHON mahtuu vielä" ja tökkäsi sormella mun vatsaa ja juuri siinä kohtaa sattu sillä hetkellä tuntumaan todella selvästi vauvan selkä. Mies pelästy, vetäs sormensa pois ja jäi kauhistuneen näkösenä tuijottamaan vuorotellen mua ja mahaa ja sai vihdoin sitten änkytettyä että "ei mahukkaan kun siellä on jo joku...." :D

Tää on vissiinki aika yleinen harhaluulo miehillä mutta omakin mies ihmetteli ääneen että jos vauva on perätilassa niin tarkottaako se sitä että vauva syntyy peräsuolesta? :D
 
Esikoisen odotusajalta kumpikin.

Mies katsoi vähän kauhistuneena mun loppuraskauden tissejäni ja totesi nännipihoista jotain "...nuokin ovat menneet ihan mustiksi"  Nauratti sitä toki itseäänkin.

Synnytyssairaalaan kun mentiin ennakkoon tutustumaan niin oltiin vähän myöhässä.  Aavistuksen hengästyneinä sitten paukattiin sinne respaan ja mies totesi sille vahtimestarille tms. "Me tultiin nyt siihen synnytyssysteemiin" 
 
^^ Apua, mä repesin ihan täysiä tossa peräsuolen kohdalla!  (Tulipas omituinen lause.. :D ) Oli kahvit lentää näppäimistölle! emoticon emoticon

En ole kyllä itse kuullut tuollaisesta käsityksestä perätilasta, mutta onhan se...öh..loogisesti ajateltu - noin niin kuin miehen logiikaksi emoticon

Tuli mieleen raskausaikainen juttu, kun rakas kihlattuni teki mulle ihanaa fetasalaattia. Kerroin sitten että raskaana pitäisi välttää fetaa.
Mies: Ai miks vai?
Minä: Pastöroimattoman maidon takia.
Mies: Ai jaa, pitää sitten ostaa sulle sitä kevytmaitojuomaa.
Minä: ?? Miksi ihmeessä? Miksi en vois sitä tavallista nyt juoda?
Mies: No ettei tuu sitä laktoosia!

Aha. Ja mies oli tällöin ravintolassa töissä..että... Eihän tää nyt suoraan raskauteen liittyny, mutta nauratti kyllä vähän...

emoticon

 
Eilen illalla mies tuli tuskaisella äänellä mua komentamaan, että menkää nyt tytön kanssa vessaan, että hän saa syödä ja kattoo telkkaria. Olin vähän hölmistynyt ja siihen mies sano, että tyttö syö aina puolet hänen leivistään. Minä taas hämmentyneenä totesin, että ei se multa koskaan kerjää. No siihen mies: "Sää syötkin niin pahaa ruokaa." En tiedä, pitäskö tuo ottaa loukkauksena vai nälkäisen ja väsyneen miehen sammakkona suusta. 
 
^ No kiva emoticon

Mun oli pakko kertoa miehellekin tosta peräsuoli-jutusta kun toinen ihmetteli mikä mua niin nauratti.. No, mies ei ollut millänsäkään, vaan totesi tosi asiantuntevasti, että onhan niitä lapsia peräsuolestakin syntynyt. Hän oli kuulemma nähnyt dokumentin, jossa lapsen keuhkoista oli jouduttu imemään kakkaa pois. Eli tietenkin lapsi on syntynyt peräsuolesta! Niin kyse taisi olla likaisesta lapsivedestä...On tainnut mieheltä pieni pointti jäädä huomaamatta. En tiedä olisinko emoticon vai emoticon

Mietin kehtaako tätä edes teille jakaa, mutta tuon hölmön kanssa sitä on tullut kihlauduttua.. emoticon

Muoks. Ja meillä siis tosiaan käytiin tästä eilen illalla ihan debattia viitisentoista minuuttia...eh.
 
Ette tajuu, et kui pal mä repeilin, ku luin näit juttui. Aivan lutusii...
Meillä ei oo tuollaisia vielä tullut eteen. Tosin oonkin vasta 17+2 raskausviikolla, joten vielä ehtii "sammakoita" lipsahtamaan minunkin avomieheni suusta.
 
miu mies on hyvin vähäpuheinen eikä oikee kommentoi nii kauheesti ku se aina miettii ja pähkäilee ennen ku sanoo mitää...

mut yhtä asiaa en tiiä miten reagoisin ku se jatkuvasti jankuttaa kuinka hänen pitäs korvatulpat hankkii ku se hoitaa poikaa pari tuntii viikossa ja aina ku oon pois ni poika huutaa eikä mies saa sitä rauhotettuu, heti ku tuun paikan päälle ni hymyhän siltä pojulta tulee..
 
Eiiih, kuolen ehkä nauruun! :DD

Näitä oli jossain vaiheessa enempikin muistissa, mutta jaetaan nyt alkuunsa vaikka tää stoori, joka ei ehkä kerro miehen hölmöydestä vaan tilannetajun puutteesta ja naisen hormoneista.

Kyseisenä aikana odotin siis esikoistamme ja hormonit riivasivat ihan toden teolla. Olin keittiössä ja kurotin kaapista jotain kulhoa, onnistuen tiputtamaan toisen mun lempparirakkaista Nalle Puh -murokulhoistani. Hetken aikaa tuijotin hölmistyneenä sirpaleita, sitten sohvalla (näköyhteyden päässä olevaa miestäni) ja murahdin "Höh!" johon tämä mies meni sanomaan "No kannattiko se nyt rikkoa?" sellaiseen ironiseen sävyyn. Ja voi että, tämä naarashan se siitä sitten lievästi suutahti! :D Tuli kuulkaa vuosisadan itkupotkuraivarit, että mies ei ollenkaan tajua sympata kun mä rikoin mun lempparimurokulhoni ja nyt en enää ikinä voi syödä siitä muroja! Luojan kiitos mies päätti pitää suunsa kiinni, eikä todennut, että onhan niistä vielä toinen siellä ehjänä, ja että mä en koskaan edes syö muroja :D

Tätä samantyyppistä miesten hölmöyttä on muuten jollain toisella palstalla otsakkeella, jossa on miesten möläytykset synnytyksessä... ihan loistojuttuja sielläkin, nauroin aivan kippurassa niille odotusaikana!
 
Ei niinkään naurettavaa, mutta kertoo siitä, ettei mies oo sisäistänyt tätä tytön kasvua ja kehitystä ja halua uuden oppimiseen.

Tulin tytön kanssa kaupasta. Tyttö jäi autoon istumaan, kun lähdin viemään ostoksia sisälle. Mies (kotona kun oli) siihen hääräämään ja nostamaan tyttöä autosta. Sanoin (omasta mielestä kiltillä äänensävyllä): "Veisitkö tytön vessaan?" (sehän meillä on aina tapana kun kahdestaan ollaan ja kaupasta tullaan). Siihen mies: "Ei kai se niin vaarallista oo vaikka tekis vaippaan..."

Paistoin vohveleita ja laitoin tytölle oman annoksen hillolla ja jugurtilla ja haarukan käteen. Mies katto aikansa touhua (hänen mielestään sotkemista) ja sanoi: "Syö sormin vain" ja otti haarukan tytöltä pois. Tyttö siinä hölmistyneenä nappasi haarukan takaisin ja jatkoi syömistä.

En tiedä, olenko mä liian kannustava tytön suhteen vai liian paljon vain hänen seurassaan, mut miehen sekaantuminen itsestään selviin asioihin ärsyttää.  
 
STARLETTI! Ihan niikui meijän touhuista.Päiviä jolloin tuommonen ärsyttää vietävästi! Just, kun on ite näkny kovasti vaivaa ja ollut pitkäjänteinen, niin toinen tulee siihen soosimaan... :D Haarukka kädestä, jestas!

ASIAAN, siihen naurettavaan.
Tuntui, että raskaus aikana niitä  tokaisuja tuli tuon tuosta, mutta minne ne on nyt unohtuneet kun alkoi miettimään...

* tän kuitenkin muistan. OLi yö. Mies näki vissiin unta. Minä pyörin hereillä tuhennen vessareissun jälkeen.  Kuu paistaa verhonraosta makuu huoneeseen. Mies kohottautuu kyynärasentoon ja alkaa tökkimään sormella mun valtavaa vatsaa! Sanoo silmät selällään, näin:" nuo tuolla synnytys sairaalassa sanovat, että nyt voitte supistella niin paljon kuin haluatte!" Heittäytyy selälleen ja jatkaa uniaan! Eikä aamulla tietenkään muista mitään!

Laskettuun aikaan oli parisen viikkoa, että kaipa se sitä isääkin hiukan jännitti!
 
Tämä nyt ei ole mikään varsinaisesti hauska juttu, mutta tuli tuosta starletin syömisjutusta mieleen...

Totuteltiin meidän tyttöä soseruokiin ja tuli sitten miehen vuoro syöttää. Se aikansa siinä näytti tuskastuneelta ja hoki  vaan: "Höh". Mä sitten kysyin, että mikä nyt ja se sanoi, ettei koko hommasta tule mitään, ettei tyttö sitä sosetta oikeesti syö. Mä en yhtään ymmärtänyt, että mikä se ongelma oli ja kokeilin itse sitten syöttää. Mies oli niin hyvillään ja kehuskeli, ettei siitä munkaan syöttämänä tullut mitään, että tyttö vaan sotki. Ja tyttö oli siis silloin 4 kk ja mies ilmeisesti luuli, että kun sitä sosetta ensimmäisiä kertoja antaa, niin ne kaikki menee kurkusta alas, eikä mitään tule ruokalapulle. Miesten logiikkaa! ;)
 
Miehiä on taidettu siunata muutenkin vähän lyhyemmällä pinnalla näiden uusien asioiden opettelun kanssa... ;)

Meillä ainakin jatkuvasti käydään taistelua jostain tällasesta asiasta, ja mies sitten liian helposti haluaa antaa hommien jatkua "Vanhalla hyväks havaitulla kaavalla" eikä edes kannusta lasta oppimaan uutta! Meillä on nyt puolisen vuotta väännetty, kun minä haluaisin pojan jo hiljakseen siirtyvän isojen lasten sänkyyn, luopuvan tutista myös unilla ja siitä pirun viheliäisestä iltapullostakin! Mutta mies on toista mieltä, jatkuvasti vaan sanoo, että eihän tässä nyt mikään kiire oo jne. Huh. Saa luvan tulla itse sitten 2v neuvolaan matkaan ja kertoa, että hän se tässä jarruttelee ja siksi meillä on edelleen leikki-ikäinen vauva, joka nukkuu pinnasängyssä ja lutkuttaa tuttipullosta iltamaitonsa ;) (Onneks sentään ei oo torpannut sitä, että ruokapöydässä poika juo ihan tavallisesta lasista maitonsa!)
 
Yhtenä iltana tyttö pomppi isänsä kanssa sohvalla ja yhtäkkiä vaippa alkoi vuotaa. Mies siinä vaihtamaan vaippaa. Myöhemmin totes mulle: "Pitäsköhän tyttö alkaa kylvettämään kolmasti (tavallisesti kahdesti) viikossa kun vaippaa vaihtaessa tyttö tuoksahti hyvin voimakkaasti?"

Ihan hyvä idea, mut meinaskohan hän etten koskaan pese tyttöä kylpyjen välillä? Itse en ole huomannut mitään tavanomaisesta poikkeavaa. Onkohan musta sit tullu huolimaton / välinpitämätön...purin hammasta vain.
 
Hah,on ne miehet hauskoja heppuja Meillä kun vauva itki yöllä ni olin menos sitte hiljentämään sitä niin mieheni unissaan katso ja sano aaa joo sä sammutat sen (kuvitteli että katotaan telkkaria) toinen kun vauva itki niin se rupes taputtelee mun pyllyy,luuli et taputtaa vauvaa :D heräsin ja olin et vauva on kyllä ihan tossa omassa sängyssä:D
 
Meillä ei vielä ole tullut mitään niin hölmöä, että olis mieleen jäänyt. Tosin neiti vasta 4 viikkoa ja ei asuta yhdessä.
Lapsen isä oli kuitenkin mukana synnytyksessä.
Oltiin siinä perhehuoneessa(?) sairaalaan mentyämme ja mua supisteli aivan järkyttävän kipeesti vähän väliä. Kirosin ja itkin lähes joka supistusta.
Lapsen isä istuskeli siinä keinutuolissa ja totes "älä nyt siihen synnytä".
Mulkaisin eka pahasti, mutta en voinu lopulta kun revetä nauramaan..
 
Mein tuleva isi oli alkuraskaudesta sitä mieltä, että mökillä saunassa ollessani ei heitetä löylyä ettei lapsivesi kuumene :D

Liikuttavia <3
 
Kerroin eilen miehelle, että ostin tytölle ruissipsejä, että tietää antaa vaiks välipalaksi. Illalla tyttö nakersi sipsiä ja mies tuli siihen pällistelemään. "Onks noi kovia, voiks niitä syödä ihmiset niin ku me?" Enpä sit osannu mitään sanoo. Oliko toi nyt sit negatiivinen huomautus vai normaali utelias kysymys...yritän olla ajattelematta sitä sen enempää.
 
Takaisin
Top