Miesflunssa

Mies todella harvoin kipeä, mutta silloin kun on, niin ei jää keneltäkään huomaamatta, eikä kykene normaaleihin kotiaskareisiin, jotka itse hoitanut taudissa kuin taudissa :laughing001
 
Mies todella harvoin kipeä, mutta silloin kun on, niin ei jää keneltäkään huomaamatta, eikä kykene normaaleihin kotiaskareisiin, jotka itse hoitanut taudissa kuin taudissa :laughing001
Sama! Tässä taannoin sairastin jonkun vatsapöpön, oli heikko olo ja lopulta oksensin pari kertaa. Tosi kurja olo. Mies vaan tsemppasi kyllä mutta oksentamisen loputtua piti minua terveenä vaikka olin aivan vetämättömissä. Vaan auta armias kun mies sai parin päivän kuluttua saman taudin, ei pystynyt mihinkään! Sanoi että jos olisi tajunnut että minä olin _näin_ kipeä niin olisi auttanut enemmän kotona. Niinpä niin. Ollaan kyllä tosi harvoin kipeänä, etenkin mies.
 
Mies on tosi harvoin kipeä mutta kaikkea muuta haaveria kyllä tulee, esim. venähdyksiä, haavoja, naarmuja ja tietty niistä valitetaan että varmasti vaimo ymmärtää että sormi on pipi.

Mähän en siis itse aina edes huomaa jos tulee naarmu ja joskus kattelen jalkojani että mistähän tuollainenkin mustelma on tullut.
 
"Miesflunssa" on käsitteenä samaa asiaa kuin jos väitetään naisen kuuluvan hellan ja nyrkin väliin: henkistä väkivaltaa ja halua alistaa tiettyä ihmisryhmää johonkin ominaisuuteen vedoten.
 
"Miesflunssa" on käsitteenä samaa asiaa kuin jos väitetään naisen kuuluvan hellan ja nyrkin väliin: henkistä väkivaltaa ja halua alistaa tiettyä ihmisryhmää johonkin ominaisuuteen vedoten.

En nyt kyllä näinkään lähtisi asiaa vertailemaan.

Monet miehet kokevat flunssan täysin eri tavalla kuin naiset, ja luulisin tämän miesflunssa-käsitteen lähteneen leviämään ihan vain siitä, että joku mies on sairastanut muiden silmissä lievältä näyttävää flunssaa, joka on kuitenkin kaatanut miehen petiin hyvin sairaana. Ihan yhtä lailla nainenkin voi kaatua hyvin sairaana petiin lievänkin flunssan kanssa. Ei tässä nyt mitenkään ole kyse samasta asiasta kuin hellan ja nyrkin välissä olemisessa. Tuskin monikaan mies tuosta miesflunssa-sanasta pahastuu, vaikka kai niitä mielensäpahoittajiakin on. Itse en tunne yhtäkään tällaista mielensäpahoittajaa kuitenkaan.
 
Muistelisin lukeneeni miesflunssan olevan ihan tutkittu ilmiö. Siis niin että miehellä sama tauti tuntuu kurjemmalta tms. Niin tai näin, ei tuo omakaan mieheni kipeänä tee oikein mitään, kun itse hoidan lasta ja kotia samassa taudissa.
 
Mun ja miehen sai nauramaan vedet silmissä, kun löydettiin biisi (ja musiikkivideo) Miesflunssa. Mun mies on ihan samanlainen ja itsekin myöntää sen!
 
Tunnistan itseni=) Kyllä tämä miesflunssa taitaa olla ihan todellista. Vaimo kun on sairaana niin hoitaa tosiaan kotitöitä ja muitakin töitä ihan sujuvasti. Itse kun olen flunssassa niin sänky kutsuu aika nopeasti ja saa pyykit jäädä odottamaan.

En nyt pidä minään henkisenä väkivaltana mutta kyllä tuo toinen toimintakykyisempi sairaana on.

Tämähän nyt on näitä, toisinpäin on toki asioita myös. Vaimo on mua 10 cm lyhyempi ja todella usein on tilanne jossa haluaa että otan jotakin ylähyllyltä tms. Todellisuudessa molemmat joutuvat sen jakkaran tai tuolin hakemaan mutta jotenkin vaan koska olen pidempi niin se kuuluu mulle.

Kaikki ei ole niin vakavaa
 
Takaisin
Top