Mieliteot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Supatsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei tee mieli yhtään mitään ekstraa 🤯 normaalisti haen vähän jotain naposteltavaa työpäivän aikana, mut nyt syön vaan ruoka-aikaan enkä ees mieti ruokaa.

Toivottavasti pysyis näin 🤞

Ei vielä ainakaan! Esikoisen odotusaikaan kova hitti oli suolakurkut ja hapankaali ❤️, joita muutenkin tykkään syödä mutta raskaana se himo meinas lähteä vähän laukalle. Niiden lisäksi vihreät kirpeät omenat, kuten Granny Smith -lajike. Kerran mies erehtyi tuomaan vääriä omenoita kaupasta, piti käännyttää ovelta takaisin 😂

Ei erityisempiä mielitekoja eikä toisaalta varsinaista etomistakaan vielä. Enemmänkin ei vaan tee mieli ruokaa. Eniten ruokahalua herättää hedelmät ja kasvikset, mehu, kylmät ruuat kuten salaatit, ja sitten suolaiset asiat (uunijuurekset halloumilla, voileipä, pitsa). En tosin tässä mittakaavassa laske vielä varsinaiseksi mieliteoksi noita.

Viikonloppuna tosin napostelin välipalaksi tuoretta kesäkurpitsaa sellaisenaan tikuiksi leikattuna. Ehkä sen voi laskea?

Vielä ei ole ollut mielitekoja, mutta ensimmäisessä raskaudessa meni kausittain. Ensin oli salaattivaihe, ja söin melkein pelkästään salaatteja. Sitten tuli kaakaonmakuiset Jacky-vanukkaat. Siis ne hyytelömäiset, joita en ollut oikein voinut sietää aiemmin. Sitten tuli nektariinivaihe ja loppukesästä mehujäävaihe. Viimeiset viikot ennen synnytystä oli Rolls-vaihe ja muistan, kuinka hävetti ajella 15km suuntaansa lähimpään Rollsiin yksin syömään 🙈🤣

Viime vloppuna iski päähän ajatus: pakko saada niitä ufo karkkeja! En oo varmaan 20 vuoteen syönyt niitä 😂🙈 kaikki kirpeä houkuttelee ja tuntuu raikkaalta. Kirpeitä karkkeja ja hedelmiä 😍❤️😅. Edellisessä raskaudessa himoitsin berliinin munkkeja ja suklaata nii tää on selkeesti parempi ja terveellisempi himo ku viimeksi 😅

Hauskoja mielitekoja kyllä monella. Mulla enemmän ruoka tuntuu olevan nyt vain polttoainetta, kaikki uppoaa vaikkei erityisesti tee mitään mieli 😄

Vielä ei täälläkään ole mielitekoja. Edellisessä raskaudessa pahoinvointivaiheessa ainoa ruoka mikä upposi oli sellainen valmisruoka, kuin chicken red curry. En muista valmistajaa mutta söin sitä joka päivä. 😅 Sen lisäksi mehujäät ja mandariinit oli kovaa valuuttaa! Jännä nähdä onko tässäkin raskaudessa saman kaltaiset. 😁

Mun tekee mieli kylmää ja raikasta. Yleensä ennen menkkoja tekee mieli kamalasti suklaata, pullaa ym. Nyt ei tee mieli yhtään mitään "tunkkaista". Vaan mielummin omenaa ym.
Ihan hyvä, toivottavasti jatkuu näin 😁

Mulla ei ole vielä tullut mitään sen kummempia mielitekoja eikä niitä kyllä tarvi tullakaan. Ihan hyvin pärjää normaalilla sapuskalla jos sitä vaan pystyy syömään. Viime raskaudessa söin pahimpina aikoina vain salaattijuustokuutioita ja suolakeksejä. Oli aika onnettomat eväät.

Takaisin