Mieliteot ja inhot

Joulua ja kraavikalaa kyllä oottanu, taitaa tuo kala jäädä tänä vuonna vain väliin. Täytyy varmaan tehdä porkkalaa... tein kerran palsternakasta ja siitäkin tuli tosihyvää, lähes parempaa kuin porkkanasta...

Onks tää oikeasti niin kuin graavilohta vai onks vähän sama ku soijanakit että vähän sinne päin? Tekis kans mieli kokeilla mut sit just pelkään et petyn :D onko helppo tehdä?
 
Mä en oo koskaan tykänny piimästä ja nyt sitä on menny jo aika monta litraa viime aikoina :D sitä ja mustikkakeittoa sekaisin,ai että ku on namia! :D
Luonnonjogurtti+mysli,joulutortut,IRTOKARKIT ja kaikki makea on kyllä kans nyt erityisen hyviä :p Oon syöny salmiakki-ja lakritsikarkkejakin jos irttispussis niitä on ollut. En usko et pieni määrä haittaa tekee.. :rolleyes:
 
Onks tää oikeasti niin kuin graavilohta vai onks vähän sama ku soijanakit että vähän sinne päin? Tekis kans mieli kokeilla mut sit just pelkään et petyn :D onko helppo tehdä?

Se on vähän sinnepäin. Hyvää on, mutta eihän se tietenkään ihan sama asia ole. Ei ihan yhtä eri kuin makkara ja soijanakki, mutta ei kannata odottaa täysin samaa makuelämystä kuin graavilohesta. :)
 
Mulla myös suunnitelmissa kokeilla porkkalaa tehdä, että saan jotain herkkua saaristolaisleipäni päälle.
Kielletyistä herkuista kiinnostelee Happy Joen joulusiideri sekä salmiakki! Reilusti yli 20 viikkoa ilman mustaa herkkuani ja edelleen mieliteko on valtaisa :Heartred
 
No kyllä se porkkala on aika sinne päin. Mutta pahimpaan suolalohen haluun riittää kyllä. Siihen kannattaa tosin laittaa se greame fraise ja sipuli, niin täydentää makua aika kivasti. Ja tosiaan palsternakasta tuli kans aika kiva.
 
Mua ei noi raa'at joululohet himoittele, en oo koskaan tykännyt... Raaka kala yleisesti ällöttää, olin raskaana tai en. Sen sijaan lämminsavulohi maistuu kyllä, suorastaan himoitsen laadukasta sellaista, ja AH ONNEA, mä tajusin vasta hiljattain, että sehän on sallittu herkku. :grin En tajua mistä toi lämminsavulohi tipahti mun ehdottomalle kieltolistalle jo edellisessä raskaudessa, kun Eviran sivuillakin puhutaan vain graavisuolatuista ja kylmäsavukaloista. Nyt vaan tuli esille kun luin elintarvikehygieniaa käsittävään jatkotutkintoon (ja noita asioita on ollu myös perusopinnoissa, eh.. :rolleyes:) savustusprosesseista. Lämminsavuprosessin lämpötilat kyllä riittää tappamaan sen Listerian, jonka vuoksi noita muita vältellään...
 
Mie oon jostain saanut päähäni, että lämminsavulohi on OK, jos se ei oo vakuumipakattua. En siis oo lukenu (ehkä) tätä mistään vaan ennemminkin just keksiny/päätelly tän ite eli ei mitään faktatietoa :angelic::hilarious:
 
Ei ole ollut paljon mielitekoja raskausaikana mutta nyt on tullut melko pakkomieli syödä tomaattia joka ruuan kanssa tai muutenkin. Menee ainakin neljä tomaattia päivässä ja se sillei että yritän ottaa huomioon että ei söis niin paljon :P olisko tomaattista jotain haittaa kuin sitä niin paljon syön?
Mun äiti oli minua odottaessa loppuraskaudessa juonut tomaattimehua ainakin litra päivässä :D kumma etta mulla myös se tomaatti menee sitten vaikka mehu ei kuulosta kovin mielyttävältä...
 
Takaisin
Top