Mielitekoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IceTea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän sitä lakua ja salmiakkia saa vähän syödä kunhan pitää järjen päässä... muutama laku tai pala lakritsijäätelöä ei nostata verenpainetta... kyllä sitä pitäis pussillinen vetää että rr nousee

Se ei oo enää se verenpaine vaikutus huono vaan vaikuttaa lapsen aivoihin jopa ja kehitykseen ja mihin, tutkineet pitkällä aikavälillä ja kuulemma huolestuttavia tuloksia, Googlessa varmasti paremmin infoa, ite en enää muista :)

Olen lukenut samoista tutkimuksista. Mä luulen, että mä olen niillä kolmella salmiakkikarkilla koko tähänastisen raskauden aikana turvassa. Äiti veti mua odottaessa salmiakkia kaksin käsin, ja olin lapsena(kin, hehe :rolleyes:) aina keskimääräistä muita nopeammin kehittynyt psyko-fyysis-sosiaalisissa taidoissa.

Juu, en usko että pari lakua/salmiakkia mitään tekee mutta pussillista en vetäisi... Vaikka vähän tekis välillä mieli. :P

Joo onhan siitä se yksi tutkimus tehty, mutta on eri asia syökö silloin tällöin pari lakua vai vetääkö sitä koko raskauden ajan pussi tolkulla... ja tosiaan sillä suurkulutuksellakin tais olla että äo olisi pisteen pari mahdollisesti matalampi

Tänne on rantautunut heti raskauden alusta asti kaiken raikkaan syötävän himo, tai lähinnä muut ei niin uppoa. Tekee mieli salaatteja, hedelmiä ja marjoja. Punainen liha ei meinaa upota millään, vaikka ennen olen syönyt todella hyvällä ruokahalulla. Kana ja kala onneksi vielä menee. Kananmunat paistettuna yllättävän himon kohteena joinain päivinä :D Ja vesimelonia kyllä söisin vaikka joka päivä..

Kielletyistä salmiakin himo on aivan jäätävä, mutta en ole syönyt yhtään enkä aiokkaan syödä. Jos yhden ottaa niin kyllä se koko pussillinen sit menis :)

Voikun itelläkin ois joku salaatti- ja marjahimo! Mutta eeei. Mulle maistuis jäätelö, hampparit ja ranskalaiset ja kaikki mahdollisimman epäterveellinen :D

Mun tekee mieli perunoita. Ihan sama missä muodossa. Apetitin muussia menee helposti koko 500g purkki. :biggrin. Ranskalaiset on kova sana varsinkin mäkkärin. Keitetyt, paistetut ja uuniperunat :Heartred. Pelkkää rakkautta... Uusin mielihalu on noi vesilitkussa olevat vihreät miedot pepperonit. Meinaa vaan perse syökseä tulta vessassa kun hitusen tulisia ja en oo ikinä tykännyt /syönyt tulista.laughing7

Täällä maistuu parhaiten hedelmät, salaatit, pirtelöt ja rahkat maustettuna. Uutena tullut iltaisin suolasen himo pekonia tai ihan kinkkua leivän päälle. Toisaalta tietyt hajut saa jättämään koko ruuan väliin jos haju ei miellytä.

Viimeaikoina on tehnyt mieli pirkka amppari mehujäätä :) Pari päivää sitten käytiin kaupasta hakemassa. Lähikaupassa ei myyty yksittäin niitä, mutta onneksi oli 10kpl paketti myynnissä. Se paketti oli pakko ostaa kun kuola valuen menin jo pakastealtaalle sillä ajatuksella, että kohta saa kohta saa, olisi tullut hepuli jos en oliskaan saanut kun teki niin kovasti mieli :D Kummallista.

Olin viimeksi syönyt sitä lapsena 90-luvulla ja nyt maistui edelleen ihan samalta, ihan sika hyvältä :D

Suolakurkut on olleet yhtenä mielitekona. Muuten raikkaita makuja, kuten marjat ja hedelmät. Välillä oli ongelmana se ku mikään ei oikein maistunut, eikö keksinyt edes mitä sitten söisi. Onneksi nyt maistuu jo lähes kaikki. Kananmuna etoo jotenkin, vaikka ennen raskautta söin niitä päivittäin.

Takaisin