Mielitekoja ja ällötyksiä

rozie

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joko on tullut jotain mielitekoja? Tai onko jotain mitä et enää siedä ollenkaan vaikka aiemmin olet tykännyt?
Itselläni ei ole vielä, tai no olen muutaman kuukauden himoinnut suklaavanukkaita ja nyt en suureksi pettymyksekseni enää himoitse niitä :D Voin kyllä syödä mutta en enää kieli pitkällä odota että saan sellaisen. Tämä oli niin mukava pahe tupakan tilalle :wink

Ekassa raskaudessa himoitsin Pirkan Tivoli-keksejä. En muista missä vaiheessa se alkoi, varmaan puolen välin kieppeillä mutta niitä meni ja paljon! Vastaavat (Carneval-keksi) ei kelvannut ja meidän lähikaupassa olikin yleensä tyhjää tuon Tivoli-keksin paikalla kun hamstrasin niitä joka kauppareissulla :D
 
Täällä tänä aamuna kahvin keitto teki pahaa, hajusta tuli etova olo. Mutta pystyin kuin pystyinkin kupillisen juomaan, veikkaanpa että aamukahvi vaihtuu tästä eteenpäin appelsiini mehuksi :)
Klementtiinit on ollu ehdoton että kotoa niitä on löydyttävä, niitä tulee syötyä päivän mittaan useampi :)
Muita mielitekoja ja ällötyksiä ei tähän mennessä ole vielä tullut
 
Kahvin haju tekee kanssa pahaa on tehnyt jokaisessa raskaudessa. SItten mieli tehnyt nuuskutella kanelia sekä tomusokeria en ymmärrä miksi :D himoinnut olen majoneessista leivän päällä sekä kaikesta mahdollisesta suolasesta.
 
Mä tykkään yleensä atrian ja saarioisten mikropizzoista ja tänää ostin atrian jauhelihapizzaa,mut se ei tuntunut eikä maistunut samallaiselta nautinnolta kun ennen raskautta,siis oli kamala nälkä mut ei tarvinu ottaa ku pari haukkuu,nii tuntu et ihanku väkisin söisin tai oisin ihan täynnä jo :eek: Koulussa oli aamulla huono olo,kun kaverit oli menossa tupakalle niin minä tokasin luokasta tullessani heille että "Hyi helvetti..." ja ne katto minuu,että mitä ja sanoin että mun on mentävä käymään tuolla ja osotin vessaa :D Jostain tuli ruuan haju,mutta se oksetti mua ! Eilen illalla meinasi tulla ylös,vaikka ennen nukkumaan menoa olin syöny varmaan 2h ennen ja mulla tuli huono olo ja normaalisti mulla ei tuu tollasen syömisaikavälin jälkee paha olo..kärvistelin sängyssä niin kauan että nukahin,että ei tarvis mennä vessaan :D Tällasta pientä,mutta on ihana huomata,että tässä sitä todella ollaan raskaana :D Joku jaffa tai fanta on ihanaa,menis kurkusta alas nielemättäkii ja appelsiinimehu,mut aamulla oli pakko juoda vähä kun otin sen multivita tabletin sen kanssa,niin se mehukii meinas tulla ylös..oivoi :D
 
Mun tekee mieli ihan tavallista Jaffaa (onneksi hiukan tuo mieliteko jo laantunut, mutta 3 litraa sitä tuli jo juotua) sekä tuoremehua (sitä vois juoda päivän mittaan litratolkulla). Samoin mun tekee mieli laittaa majoneesia leivän päälle ja suolainen tosiaan maistuu paremmin ja karkeista kirpeät karkit. Lämmin ruoka ei oikein maistu. Kahvin haju ja maku alkoi tökkiä viikonloppuna, ennen olen juonut onneksi vaan 1-2 kuppia päivässä kahvia...silti kahvittomuus aiheuttaa näköjään päänsärkyä :sad001
Paha olo tulee, jos on syömättä pitkään. Ja kunnon nälkä iskee ihan yllättäen ja sit pitäisi olla heti jotain syötävää. Tosi outoa, mutta vaaka näyttää jo nyt 1-1,5kg enemmän kuin normaalisti, mutta se on varmaan turvotusta, jota tulee tästä kaikesta nesteen lipittämisestä ja suolaisen syömisestä :)
 
Kaikki paistettu rasvassa etoaa...kananmunat haisee ihan hirveelle..yleisesti kun mies kokkaa jotain paistinpannulla pitää olla parvekkeella hengittämässä :D
 
Meidän koiran raakaruoat haisee nyt tavallista pahemmalle, onneksi se syö nopeasti ei kerkee kauaa haisemaan. Kaalisalaatti on toinen, ihan kyökkä tulee :/ Himoja ei juurikaan olen, ruokahalu oikeastaan kadonnut vaikka ei pahoinvointia olekkaan, saattaa kyllä johtua siitä että mulla on taas ihan kamala flunssa...
 
Kaalilaatikko meinas eilen töissä aiheuttaa kyökän, ja toinen oikein paha on kirjolohisuikaleet. Niitä kun mies tekee vähintään kerran viikossa...
 
Mä en voi aamulla pestä hampaita. Jos pesen, oksennan tyhjästä mahasta. Ällön tunkkainen olo mut muuten olo on paljon parempi koko aamun! Syön sit ksylitolpastilleja...
Aamupäivällä on myös tarkkaa, en voi laittaa roskia roskikseen (siis en edes paperinpalaa haisemattomaan paperiroskikseen) ja näköjään murujen tiputtaminen esikoisen ruokalapusta pöydälle aiheutti myös yökkimistä... Puolenpäivän maissa pystyy sit siivoomaan aamupalan jäljet :D

Hirveitä suolaisen mielitekoja, kuten kyllä yleensäkin. Eilen oli pakko saada keitettyä kananmunaa. Myös tonnikalaleipää olen ajatellut sylki tulvahtaen. Ja salmiakkiaskista näin jopa unta :D Purkkisekahedelmiä on kulunut myös enenmmän kuin yleensä.
 
Tämän hetken mielitekoihin kuuluu appelsiinimehu (ainoa mitä edellisellä kerralla appelsiinien lisäksi edes alas sain), tonnikalaruuat ja vihreät kasvikset. Kananmunat ja juusto ällötyttää, samoin paistamisen haju. Yhtenä päivänä meinasin yökätä töissä niille sijoilleni kun työkaveri lämmitti lihapiirakkaa.
 
"Yhtenä päivänä meinasin yökätä töissä niille sijoilleni kun työkaveri lämmitti lihapiirakkaa." :laughing002 :laughing002 :laughing002 :laughing002 Kuulosti niin huvittavalta :D
 
Takaisin
Top