Mielipiteitä pojan nimeen kaivataan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nimipojalle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tykkään kans Uuno Evertistä (uuno pehmeä ja evert jämäkkä). Kirjoittaisin ilman väliviivaa - mielestäni on helpompaa kun ei tarvitse kirjoittaa kaksoisnimeä töissä :) -laiska kun olen....

Lapset keksivät aina jotain mistä voi kiusata - eikä tuo Uuno nimi mulle suoraan huuda toisia merkityksiä kun kyseessä on henkilö.

Yhdysnimenä tulee ja tarkoitus puhutellakin koko nimellä. Siksi tuo Eevert mietityttää onko vaikea lausua. :)

Mä taas kannatan Uuno-Eemeliä. Uuno ja Eevert kun molemmat ovat vähän harvinaisia nimiä, niin en tiedä helpottaisiko jos toinen nimistä olisi vähän tutumpi? Lisäksi Eevert yhdysnimessä on mun mielestä vähän kömpelö lausua. Ja vielä jos miettii tavujen määrää, aika monillahan on ekassa nimessä kaksi tavua ja tokassa kolme, koska nimet usein sointuu niin paremmin. Uuno-Eemeli sopisi tähän kaavaan, kaksi tavua-kolme tavua.

Mä taas kannatan Uuno-Eemeliä. Uuno ja Eevert kun molemmat ovat vähän harvinaisia nimiä, niin en tiedä helpottaisiko jos toinen nimistä olisi vähän tutumpi? Lisäksi Eevert yhdysnimessä on mun mielestä vähän kömpelö lausua. Ja vielä jos miettii tavujen määrää, aika monillahan on ekassa nimessä kaksi tavua ja tokassa kolme, koska nimet usein sointuu niin paremmin. Uuno-Eemeli sopisi tähän kaavaan, kaksi tavua-kolme tavua.

Kiitos, olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi :D Hah, silti yhä pähkäilemme!!!! Tuo Eemeli on niin paljon helpompi sanoa, mutta kun nimeänä Eevert on meille mieluisempi... siksi yhä pähkäillään! Tuo rytmitys on kyllä tärkeää kuten sanoit ja Eemelin kanssa tavut natsaisivat kivasti!

Jos tulee yhdysnimenä niin Uuno-Eemil (tai Uuno-Emil) saa mun äänen. Sointuu mielestäi kivemmalta.

Sointii kauniisti, mutta tuleeko puheessa sitten ongelmia "missä on Eemilin kurahousut" .... kuuleeko ihmiset sen herkästi väärin ja kääntyisi sitten kuitenkin eemelin kurahousuiksi :D

Mä valitsisin nyt näistä kahdesta ehdottomasti Uuno-Eevert. Eemeli on niin yleinen nimi tänä päivänä, et itse valitsisin harvinaisemmman vaihtoehdon. Minusta on myös helpompi nelitavuinen kuin viisitavuinen nimi sanoa. Itse en Uuno nimestä ainakaan häiriinny varsinkaan yhdysnimen osana :)

Miten nyt osallistuisin loukkaamatta ketään... Jos postaaja ilmoittaa suoraan haluavansa suodattamatonta kommenttia ni kertoo sit. Mä luulen et on parempi näin, mä en ole ihan se hienovaraisin kommentoija.

Ei helvetti, se uuno pois. Ootteko ihan uunoja? Ajatelkaa nyt miten reagoitte tuohon äskeiseen ku syytin teitä uunoiksi. Sit miettikää kuinka julmia lapset on. "Mikset käytä verkkopaitaa vaiks oot uuno turhapuro." Toinen sellainen on Tahvo. Se sopii aikuiselle miehelle, mutta ei lapselle.

No eihän 2010--> syntyneet lapset varmaa edes tiedä kuka on uuno turhapuro? Uuno on hyvä nimi.

Näistä kahdesta valitsisin Uuno-Eevertin. Sointuu paremmin ja on ihanan erilainen nimi :) Uuno ei onneksi kuulu nykylasten sanavarastoon muussa merkityksessään ja taitaa tuo Uuno Turhapurokin olla melko tuntematon heidän keskuudessaan. Koulussa työskentelevänä voin kertoa- on niitä erikoisempiakin nimiä nykyään.

Uuno-Eemelistä tulee väkisin mielleyhtymä uunouteen ja vaahteramäen eemeliin (kiusattaisko?). Uuno-Emil saa äänen täältä.:)

Kyllä mullaki tuli Turhapuro ekana mieleen mutta tuskin 2010 luvulla syntyneet Loirista välittää =)

Ääni Uuno-Eemelille. Sointuu hyvin.

Takaisin