Mielihalut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvii-i
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä suolanen ruoka/herkut maistuis! Makea vähän yököttää :/ Aiemmin olin kova suklaata syömään, mutta nyt ei oikein uppoa. Välillä tekis ihan mieli suolaa purkista käydä syömässä ;D

Mä silloin ennen plussaa vedin suolaa pelkiltään purkista :D Olin ihan ihmeissään et mitä se oli kun ihan mahdoton suolanhimo! Luulin vaan että on jotain suolavajetta.... Silloin olinkin sitten jo viikolla 4 jotain :D

Joka raskaudessa ollu jossain vaiheessa mielitekona maksamakkara. Niin nytki. Onneks pari maksamakkaravoileipää riittää päivässä kun sitähän ei mielinmäärin suositella. Muuten sit ei tee mieli mitään.

Nonni. Näin teeveessä kiinalaisen miehen ja ny mun tekee mieli kiinalaista ruokaa. hitto ku on äitienpäivä ni ei viihti turhaan lähtee kylälle pyörii et mikä pulju on auki. pitää sit paistaa kanaa & riisi/ohraa ite, vaikka ei se kyllä oo lähelläkää kiinalaisten soijakastikkeilla höystetyistä herkuista. pöh.

Minun tekee mieli ihan hirveesti kiinalaista ruokaa! Eilen käytiin syömässä, kun koko viikon tehnyt mieli niin kovasti. Tänäänkin olisin voinut syödä :D

Mä oon vetänyt kans riisiä soijakastikkeella kun oikein mikään kunnon ruoka ei oo maistunut :P

Tää on jotain ihan järkyttävää, tää lisääntynyt ruokahalu. Tuntuu että mikään ei riitä, ja kokoajan sais olla syömässä jotain, ettei alkais heikottaa. Painookin oli tullu 2kg jo lisää, kun kävin ekassa neuvolassa, ja mulla on kyllä hiukan noita ylimääräsiä kiloja jo valmiiks.
Pystyisköhän tota ruokahalua hillitseen millään?

Kääk, tässäkin raskaudessa on tehnyt mieli lihaa; pihviä, makkaraa, maksalaatikkoa, meetvurstia. Ja olen ollut kala-kasvissyöjä jo 6 vuotta :D
On myös tehnyt mieli kaikkea (ja olen syönyt!) suolaista ja rasvaista ihan alussa - ranskalaisia, soijanakkeja, pizzaa, hampurilaisia yms.
Perunaa myös keitettynä ja kaikissa muodoissa on tehnyt mieli (oi, uuniperuna savulohitäytteellä oli ihanaa!) Ja verigreippejä vedin pari päivässä aluksi myös.
Nyt alas menee helpoiten banaani, leipä ja mehu.

Onko muilla ollut sellaista että ihan alkuraskaudessa syödyt ruoat on alkanut oksettamaan?

Mä söin aika paljon nuudeleita ja linssejä ihan alkuraskaudessa ja nyt meinaa laatta lentää jos ajattelenkin vain vihreitä linssejä tai nuudeleita. Hasssua.

Tätä nyt ei voi mielihaluksi lukea, mutta mulle iski eilen kauhee kammo jauhelihakastiketta kohtaan, kun piti tehdä sitä ruuaks. Rupes jotenkin niin etomaan koko ajatus siitä - saati sitten kun tein sitä.
Jotenkin sain sitä sentään syötyä, mutta piti olla kyllä salaattia ja raejuustoo mukana.

Muutenkin tuntuu, että nyt on alkanut tehdä mieli hedelmiä enemmän. Tai no oikeestaan mulle uppois hyvin herkut ja hedelmät, mutta kotiruoka pistää vähän epäilyttään.

Mulla kanssa himo hedelmiin ja hedelmämehuihin! Tänäänkin aamua ei voinut aloittaa ilman greippimehua :hungry: Myös noi tomaatit on ollu myös täällä tosi suosittuja. Ja tulinen ruoka... aaah... Eilen napsin kärryyn mm. salsakastiketta, jota sanoin syöväni vaikka lusikalla. Mies osti sitten kuitenkin nachoja sen kaveriksi. Jostain syystä myös entinen lemppari guacamole meni, vaikka en olekaan avokadoa juuri pystynyt nyt raskausaikana syömään. Ehkä se oli se avokadon, tomaatin, sipulin, korianterin ym. JA chilin yhdistelmä, joka toimi. Tänään tehtiin ruoaksi tulista kanakeittoa ja lisäsin omaan annokseeni vielä teelusikallisen chilijauhetta. Ai että, ku oli niin hyvää! Mikä ihme tossa tulisuudessa on? :anyone

Minulla puolestaan tänään pienestä ylimääräisestä mausteisuudesta tuli sellainen tuntikausien närästys, että oksensin rajusti. Nyt alan olla vähitellen tolpillani.

Voi kauhea! Eli näemmä täysin kiinni ihmisestä. Onneksi voit jo nyt paremmin :)

Serene / Mä vedin ekoilla viikoilla ihan hulluna kana salaattia ja ohraa. nyt oksu lentää ku aattelenki pelkästään niitä.. :D
MUOKS/ Ja mulla on näin käyny joka raskaudes. eka veetään hulluna ja sit tulee yht'äkkinen stoppi ja saattaa mennä kauan raskauden jälkeenkin ennenku pystyn syömään niitä ruokia :D Toista odottaessa en pystyny syömään jauhelijaa, kanaa, perunaa. oltiin aika pitkälti pasta/valmislihapullakastike linjalla koko raskauden :D

Voiks tätä laskea mielihaluksi? Värikynät! :wacky: En mä niitä syö, mutta oon koukussa siihen hajuun. Ja ne teroitusroskat!

Etikka (oliivit, suolakurkku, uppomunat, punaviinietikka), aurajuusto, ranskalaiset paprikadipillä, osterikastike ja herkkusienet :D

Hesen kerrosateria. Ja grillin makkarapotut. Vitsit mun ruokavalio on tän viikon ollu terveellinen (ja edullinen). Onkohan kaks kertaa syöty kotiruokaa ja muuten sit hese/grilli/pizza.. Mutku se on hyväää!

Takaisin