Mielialan ailahtelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiarella
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei siellä Helsingin sairaaloissa kyllä hyvin oo asiat. Lasten klinikallakin hometta. Miehen sisko on töissä vastasyntyneitten teholla, ja sano et vaikka ois flunssa parantunu jo mut kun menee töihin niin alkaa taas nenä valua huonon ilman takia. Onneks vauvat on siellä happikaapeissa jne... :sad001

Mammasmurffi, mietin ihan samaa. Miten ihmeessä valtio ei välitä yhtään tulevien kansalaisten terveydestä, lastensairaalakin maksetaan käytännössä katsoen hyväntekeväisyydellä. Ekana pitäisi laittaa tärkeimmät asiat kuntoon ja vasta sitten katsoa mihin muuhun rahaa riittää. Pakostakin miettii, että jos tällainen herkkä aikuinen kärsii sairaalassa jo parin tunnin oleskelun aikana niin miten ihmeessä se vaikuttaa kaikista herkimpiin eli vastasyntyneisiin. Ikävintä on se, että mulle valehdeltiin kättäriltä suoraan päin naamaa, väitettiin puhelimessa ettei mitään ongelmia ole. Olisin jo alkuraskaudesta halunnut katsastaa sairaalan, mutta mua ei päästetty sinne. Kiva nyt loppuraskaudesta kiertää sairaaloita, koska en pysty luottamaan enää siihen mitä puhelimessa sanotaan. Toki muista sairaaloista on onneksi tähän mennessä rehellisesti myönnetty ongelmat, tosin sanoin heille etten pysty olemaan kättärillä eli ymmärtävät että olen tosissani. No ehkä mullekin löytyy vielä paikka mihin mennä. Saanpa samalla varmuuden, että rakas pikkuiseni pääsee terveeseen sairaalaan.

Ja samalla Kreikalle annetaan miljardeja... Tylsiä juttuja nämä. Vielä tylsempää on se, että vaikka eri rakennusten ongelmat tiedettäisiin, niille ei saada rahaa, että voitaisiin korjata.

Kokoajanhan siel hyksin/hus lasten klinikalla korjaillaa ja rempataan koskaan ei tuu valmista. Mä käyn usein siel(tosin eri osastoilla) ja todellakin mun silmät kirvelee siel kivasti. verestävät silmät kun sielt lähtee. Mut siel on mukava henkilökunta töissä.

Mulla ollu kans tos eilen jo aamusta pientä kiukutteluu ilmassa. Kaikki ärsyttää. Turhaan kiukuttelen. Tai turhaan ja turhaan.
Siivosin ni seuraavana päivänä jo murusia lattioilla, lautaset altaassa vaik koneeseen piti laittaa, ulkovaatteita ympäri kämppää vaik sovittii et pidetään koreissa ja naulakossa et aamuisin löydetään. Sanoinkin et turhaan mä siivoan tääl jos kukaan ei tee mitään muutaku sotke. Tosi turhauttavaa kun mulla meni kuitenkin aikaa siivota ja laittaa paikat kuntoon. Ottaa niin päähän...

kesällä me sovittiin miehen kans et jos tulee neljäs lapsi ni hän sais sit hankkii oman moottoripyörän. No nyt se sit toteutuu kummankin toive. loppuviikosta pitäis tulla moottoripyörä.

Kevättä siis odotetaan....

:smiley-bounce015

Joo ja jos edes kreikkarahoja ei lasketa, niin nyt on korruptoitunut ja talous kuralla oleva Ukrainakin lypsämässä EU:ta kun on eka vuosikymmenet lypsänyt Venäjää ja miljardien kaasuvelat yms sinnekin. Ja sitten rahanreikiä ihan tästä lähempää: kyllä löytyy rahaa pisararatoja, länsimetroja, miljoonia maksavia autotunneleita ja moottoriteitä ja muita liikennehankkeita varten, joiden hyödyllisyyden kyllä ahkerana sekä metron että auton käyttäjänä tiedostan. MUTTA. Kustannusarviot noista verrattuna parin sairaalan täysremonttiin? Älkää nyt edes viitsikö sanoa että noi massiiviset liikennehankkeet kävis jotenkin halvemmiksi. Niitä ei vaan ketään kiinnosta hyväntekeväisyysmielessä rahoittaa, yllätys yllätys.

Alkuperäiseen aiheeseen eli mielialoihin, täällä on ollu ihan erityisen hirveät pari päivää, olen ollut aikamoinen äkäpussi en yhtään mistään järkevästä syystä. Eilisilta sentään sujui jo kaikin puolin miellyttävissä merkeissä ;)

Tää meidän "ei korruptoitunut"-Suomemme(anna mun nauraa!!) on kyllä lampaita täynnä, siinä mielessä että isojen herrojen päätöksiin uskotaan ja luotetaan ihan kuin Kekkos-aikana konsanaan. Barrikadeille ei nousta eikä "rehellisten suomalaisten" rehellisyyttä epäillä.
Korruptiolla toimii täällä koti-Suomessakin pitkälti hommat kuin hommat, niinkuin ne on kautta aikain jokapuolella toimineet. Oli kyse sitten mistä alasta tahansa, suhteilla ja lahjonnalla edetään. Täällä se on vain hyvin peiteltyä likaista hommaa. Niin se maailma pyörii.
Täälläkin yks äkäpussi ärsyyntyjä :-D

Jes, lukekaapa vuodatus tuolta Helmikuun helinöistä. Ootan kauhulla tätä yötä.. En ois uskonu että sekoan noin täydellisesti kun viime yönä mut väsymys ja turhautuneisuus ja nää saakelin kivut tekee ihan raivotautiseks. VÄSYTTÄÄ!!! Niin väsyny etten jaksa ottaa kantaa politiikkaa koskevaan keskusteluun, mut sanon vaan et puhutte asiaa.

Pientä lohtua antaa tieto että muutkin valvoo öisin, etten oo sentään ainoo joka kärsii. Vaikkei tätä toivois kellekään muulle samanlaista! Oikein sydäntä särkee kun näkee kuinka moni teistäkin kirjottelee yheltä tai kolmelta yöllä tänne.. :Heartblue

Joo välillä ärsyttää heräileminen ihan tosissaan, mutta ei sentään vielä ole alkanut pidemmät unettomuusjaksot. Hassua miten sitä kuvittelee jotenkin että kaikki muuttuis taas 'normaaliksi' kun pääsis vatsasta eroon, vaikka sittenhän sitä vasta saakin valvoa :D etenkin mammasmurffi, sympatiat jo etukäteen(lähipiirissä kaksosia...)...vaikka jos tämä meidän masu on esikoiseen tullut, niin en tule helpolla pääsemään kyllä itsekään...ekat puol vuotta vähintään saan haaveilla yli kahden tunnin unista.

Argh, pari viime päivää on kyllä fiilikset seilannu ihan täysin ympäriämpäri.... välillä menee hermo ja tulee tunne että en jaksa, vaikka mitään ei oo tapahtunu. Stressaan ihan hulluna turhasta niinku yöllä auton vetokoukusta, joka pitää ottaa irti ennen keskiviikon katsastusta, ihan niinku voisin tehä asialle jtn klo.3 yöllä:dead: oon pohtinu parisuhdetta ja miten selvitään vauvan kanssa...vaikka mies odottaa ihan innolla vauvaa. Minä hoidan kaikki kotityöt, miehen oon koittanu patistaa töihin, mutta sitte kuitenki meen ite perässä "korjaamassa" jälkiä...miehen mukaan valitan tyhjästä ja niinhän se onkin, mutta miksi en itse sitä tajua:grin
voiku osaisin nauttia tästä loppu raskaudesta! Kaikki on menny niin hyvin ja ilman suurempia "tuskia"....:inpain:

hormoonit?:angelic:

Nodde joo on ne ne hormoonit! :wink Ja voin lohduttaa, että todennäköisesti (ei voi tietenkään olla varma mutta) sitten kun vauva tulee, olet tiukasti pylly penkissä imettämässä vielä puolituntia eteenpäin siitä kun miehesi on tiskannut tms. ja ehdit jo unohtaa välissä mitä sinun píti hänen jälkeensä mennä tarkistamaan ja tekemään uusiksi.. :hilarious: ja niin kova nälkä / jano että priorisoitkin asiat uusiksi. -Toivottavasti näin! Pidän peukkuja.:playful:

Minulla ollu kanssa tuota tressaamista ihan hupsuista asioista, ihmeissään saapi olla itsekkin. Väsyttää ja kaikki asiat itkettää. Välillä kun oikein yrittää olla iisisti ilman mitään nyhjäytymisiä mielialojensa kanssa, tuntuu tulevan hetken päästä kahta kauheempana :)

Kymmenien vuosien päähän maalailen kaikenlaisia kauhuskenaarioita hukkumisesta ja koulukiusaamisesta huumeriippuvuuteen, puhumattakaan lähitulevaisuuden mahdollisista syöpädiagnooseista ja autokolari- tai kätkytkuolemista... Hormonit.

No hormoonit todellakin...
Katsoin Yle Areenasta vihdoin tuon pätkän hiusvärien vaarallisuudesta ja nyt pelko persiissä että mitä aivovaurioita oon vauvalle aiheuttanut kun käynyt 2krt kampaajalla raskausaikana värjäämässä+leikkaamassa tukkaa.. :confused::bag:

Mulla on kanssa viimesen parin viikon aikana tullu iha ihmeellistä stressaamista, raivokohtauksia ja itkua. Oon stressannu sitä kun mun työkaverit kävi kylässä että mitähän ne tykkäs käydä ja osasinko ite olla kunnolla :D ja aina oon sitä mieltä ollu et jos ei joku tykkää ni on sit tykkäämättä, mä olen mikä olen. Tänään oon ollu niinku kävelevä aikapommi, kaikki pistää vihaksi. Raivosin kissalle kun tuli keittiöön maukuu ruokaa, käskin painuu johki, myöhemmin itkin sitä kun kissalle ei kelvannu kalapuikko jonka ihan sitä varten sulatin pakastimesta. Toissa päivänä itkin sitä kun mies oli keittänyt mulle aamukahvin kun ei tiennyt etten ole enää juonut aamukahvia. On tää kyl mielenkiintosta :D

Takaisin