Miehen suhtautuminen raskauteen

Veikkaisin, että ulkonäkö on syynä. Ei se ainakaan vielä seksiä ole haitannut ja vielä ei oo tarvinnu paljoa mieliasentojakaan muuttaa. Mutta, tosiaan kyllähän niitä asentoja on miten voi harrastaa ja vielä me loppuaikana esikoisen kanssa seksiä harrastettiin, että ei se ainakaan niin kovasti ole häirinnyt ettei olisi voinut seksiä harrastaa.
 
On se kyllä jännä, että mikä siinä raskausvatsassa voi jonkun mielestä olla niin epäesteettistä mutta eipä tuossa sen kummempaa selitystä ole kuin, että kauneus todellakin on katsojan silmässä ja ihmiset pitävät niin eri asioita kauniina tai rumina.
 
Mää vähän luulen, että näissä asioissa osatekijänä ns. suomalaisen miehen jurous :grin Meilläkään mies ei osoita kamalasti innostusta raskausesta. Ei itse yleensä kysele mitään tai ota mitaan vauvaan liittyviä juttuja puheeksi. Mutta sitten kun alkaa avautua (muutaman oluen jälkeen :wink) niin kertoilee, mitä kaikkea aikoo vauvan kanssa tehdä jne. Uskon, että isänvaistot kehittyy vasta kun vauva on ulkona masusta ja konkreettisesti "olemassa".

Olen muutamaan kertaan tässä raskausaikana puhellut, että: "sitten kun meille tulee se toinen vauva". Eli yhteisestä päätöksestä haluttasiin kaksi lasta suht pienellä ikävälillä, tämä sopii parhaiten meidän elämäntilanteeseen ja suunnitelmiin tulevaisuuden varalle. Mies on näihin puheisiin toppuutellut, että: "katsotaan nyt tehdäänkö toista kun tämän ensimmäisenkin teko on ollut niin rankaa". Olin tähän kommenttiin, että mitä ilmettä?! Ilmeisesti se, että haluan enemmän huomiota, ja että miehen on pitänyt muutamaan kertaan hieroa alaselkää tai hartioita, ollut rankka kokemus :grin Olen ajatellut ottaa tällaiset puheet huumorin kannalta! :wink
 
Mun täytyy vielä kommentoida sen verran että varsinkin tämä toinen raskausaika ei ole ollut niin auvoisaa aikaa. Kaikenlaista kremppaa on ilmavaivoista lähtien eikä olo ole todellakaan seksikäs. Siitä huolimatta näiden raskauksien aikana olen tuntenut itseni enemmän naiseksi kuin koskaan. Mua ei haittaa yhtään se että vatsa kasvaa. Kaikki ei varmasti koe samalla tavalla. En tiedä mitä mieltä mieheni on asiasta, voihan olla ettei vauvamaha ole hänestä pätkääkään viehättävä. Tärkeintä että nautin siitä itse. :)
 
Tuokin on ihan hyvä pointti, että on tärkeää, että itse pitää kropastaan. Se saattaa mennä vähän niinkin, että jos omasta mielestä se maha on kamalan ruma, niin muut läheisetkin helposti alkavat näkemään sen rumana ja negatiivisena.

En mäkään koe olevani tän mahan kanssa mikään kuumin ja seksikkäin pimu, musta raskausmahat on enemmänkin sympaattisia ja hellyttäviä, myös muiden kuin omani. Ja vaikuttaa siltä, että miehen mielestä myös. Se vatsan muoto assosioituu meillä niin vahvasti siihen, että siellä on vauva ja vauvat ovat ihania.
 
Takaisin
Top