Miehen suhtautuminen raskausvaivoihin

  • Ketjun aloittaja mimskanen
  • Aloituspäivämäärä
M

mimskanen

Vieras
Miten teidän miehet suhtautuu raskausvaivoihin? Luulin yöllä supistelevani ja en sitten uskaltanut aamulla lähteä ajamaan 2 tunnin matkaa töihin, vaikka aamulla olikin enää harjoitussupistuksia. Mies oli edellisenä päivänä ilmoittanut töihin olevansa tänään sairaan esikoisen kans kotona ja oli siis pois omasta työstään. Itse pystyin tekemään etäpäivän, kun ei ollut mitään vaivoja tai tarvinnut mennä tutkittavaksi. Mies oli ihan hermona, että molemmat on kotona ja hän ikään kuin turhaan. En vaan eilen voinut tietää, että mulle tulee yöllä jotain oireita ja en uskalla ajaa töihin. Ei sitä neuvolastakaan suositeltu. Alkuraskaudessa jouduttiin lähtemään mökiltä kesken kaiken epämääräisen vuodon ja alamahakivun takia ja sama syyllistäminen.
 
Toistaiseksi ihan hyvin mutta ollaankin vasta aika alussa(viikko 16) joten oireita on lähinnä aiheuttanut raju raskauspahoinvointi ja väsymys.
 
Jos sinä teit töitä, niin eihän se mies sitten turhaan ollut kotona. Hän hoiti sairasta lasta, sinä olit töissä.

Ei minulla ainakaan tule työnteosta mitään, jos samalla pitää viihdyttää lasta, ja tämän olen töissäkin sanonut, että jos olen kotona sairaan lapsen kanssa, en pysty tekemään töitä ollenkaan. Eikä se etätyö ole mitenkään vähempiarvoista tai heikommin tehtävää kuin lähityö, päin vastoin.
 
Muokattu viimeksi:
Mies ei missään vaiheessa valittanut vaivoistani. Minulla oli radi ja piti myös verenpainetta seurailla päivittäin. Mies ennemmin huolehti että muistin syödä säännöllisesti ja mitata arvoja. Piti myös puoliani neuvolassa.
 
Takaisin
Top