Miehellä ongelma

Älä kuuntele häntä... tytön isä teki samoin... vaikka kävikin töissä ja pahoinpiteli minua... itse maksoin vuokrat, ruoat ja sähkön+auton kaikki kustannukset... lopulta sanoin miehelle että se on perhe tai alkoholi... 2 kertaa keskusteltiin samasta asiasta... sitten päätin lähteä ja viedä tytön mukanani... sama linja hänellä edelleen päällä... mutta me emme ole mukana... kyllä te pärjäätte:)... tukea saa kaikkialta kun pyytää:) ... neuvolasta, kerhosta, lastensuojelusta(voi myös itse tarvittaessa pyytää apuun)
 
Pahoin pelkään ettei tuollaisen kanssa auta keskustella, vaan ilmoitus siitä että lähdet. Olet ainakin yrittänyt puhua asiasta, jos mies ei ole tarttunut tilaisuuteen ja kuunnellut sinua on se hänen oma mokansa. Kerrot rauhallisesti että tämä on päätöksesti ja pysyt siinä. Ei mitään neuvotteluja tai muuta. Ehkä varalta joku kaveri jolle voi soittaa pikaisesti jos tilanne käy hankalaksi? Mutta ei sinun tarvitse edes saada miestä myöntämään valheensa, ainoa tavoite millä on väliä on että asutte eri osoitteissa.
Ymmärrän että lähteminen pelottaa monelta kannalta. Varmaan jollain tapaa vielä myös rakastat miestäsi tai tunnet hänestä vastuuta, mutta kumpikaan teistä ei saa elämää kuntoon jos pysytte yhdessä. Hän on aikuinen ihminen jonka on aika vastata omista teoistaan.
Jonain päivänä, joko pian tai hyvin pitkän ajan päästä, tapahtuu jotain minkä vuoksi uskallat lähteä, toteat että nyt on pakko. Haluatko odottaa siihen asti että miehesi tekee jotain vakavaa sinulle tai lapsille tai todella vaarantaa teidän terveyden, vai otatko ohjat omiin käsiin jo ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu?
 
Mitä kuuluu onnipullalle tänä päivänä?

Mulla esikon isä oli alkoholisti. Aluksi oli viatonta viikonloppukännäilyä ja pelkäsin keskenmenoa raskausaikana kun jouduin aikuista sammunutta miestä raahaamaan kämpässä, mutta lapsen syntymän jälkeen homma karkasi käsistä. Alkoi viikollakin baarit kiinnostaa ja yöllä tultiin kotiin, sammuttiin minne lystättiin ja oksenneltiin lattialle. Eipä sitä avio-onnea kestänyt kuin sen reilu vuoden ja pakkasin kamat lapsen ollessa yhden vuoden. Olin käyttänyt kaikki keinot itkupotkuraivareista maanitteluihin ja asettanut aikarajoja suhteelle että lähen siihen ja siihen mennessä jos ei meno rauhoitu. Ukko joi omat ja mun rahat, rikkoi lupaukset ja lopulta karhukirjeiden pursutessa postilaatikosta selvisi että herra oli hankkinut itelleen noin 25000e velkaa, eikä mitään tietoa minne ne rahat meni kun kotona elettiin köyhyydessä. Tulevaisuus yksin lapsen kanssa pelotti älyttömästi, mutta en halunnut enää viettää silloista elämää ja varsinkaan lapsen kanssa. Tajusin etten pysty parantamaan alkoholistia, se hänen on itse tehtävä. Ilmoitin vain että en jaksa enää, lähden pois. Mies kävi sitten eron aikaa käsiksi lapsen nähden, potkaisi pihalle ja vei minulta lapsen. Olin 2 viikkoa asunnoton. Sain lapseni takaisin, kun löysin asunnon ja soska tuki minua hankinnoissa. Nykyään lapsi on isäviikonloput isovanhempiensa hoivissa, isä käy siellä jos käy.
Sen verran sain takkiini, että minulle tuli n. 3000e velkaa, mies oli jättänyt vuokria maksamatta jotka koituivat kohtalokseni 4 vuoden luottotietojen menetyksenä. Maksoin kaikki silti kiltisti.

Mutta lasten yksinhuoltajana pärjää. Ehkei ny pääse mitään rahallisesti rikasta elämää viettämään, mutta rauhallista ilman huolta toisen valehteluista, taloudellisesta hyväksikäytöstä ja ilman jatkuvaa huolta ja pelkoa aikuisen ihmisen puolesta.
 
Takaisin
Top