Miehellä huonot siittiöt, mitä nyt tapahtuu?

Lilja-

Vauhtiin päässyt keskustelija
Odotetaan aikaa ensikäynnille Tilkkaan. Kantaan oli tullut näkyville sperma-analyysin tulokset.

Kokonaismäärä 15milj
Millilitrassa 5milj
Liikkuvia 30%

Eli tosi huonot tulokset :sad010

Mitä nyt? Tikutan ovulaation joka kuukausi, gynen mukaan kaikki minussa ok. Yksi raskaus alkoi keväällä, mutta päättyi keskenmenoon. Voiko keskenmeno johtua huonoista siittiöistä myös?

Näillä arvoilla inseminaatioon vai suoraan ivf/icsi?

Oon ihan romuna tällä hetkellä
 
Joo, meillä on lokakuussa ensikäynti. Sieltä pyydettiin tuo spermanäyte ja verikokeita, no sieltähän se syy heti löytyi :sad001

Pelottaa saammeko heti apua vai joudutaanko odottelemaan kauankin.
 
Tilkkaan kun olette menossa niin jos aloitatte insseillä pääsee todennäköisesti suunnittelukäyntiä seuraavassa tai sitä seuraavassa kierrossa aloittamaan. Icsiin/ivfään on sitten pidemmät jonot. Meille sanottiin vuosi sitten että 5-6kk jonot (jonotettiin 4-5kk) mutta juuri joku sanoi ivf-ketjussa että tilkan jonot koronan takia venyneet 6kk. Positiivista silti että teillä on nyt pian suunnittelukäynti varattuna ja pääsette eteenpäin vaikka tiedän kyllä odotuksen tuskan kun joka kk tuntuu ikuisuudelta.

Muoks. huomasin että olette ensikäynnille menossa eli ei vielä suunnittelukäynti mutta suunnittelukäynnin pitäs olla pian ensikäynnin jälkeen. Ja kai on mahdollista päästä ilman suunnittelukäyntiäkin ainakin insseihin, tai jollain täällä palstalla mun muistaakseni niinkin mennyt :think005
 
Sermatrop alfaa vois ehkä kokeilla jos se parantaisi laatua.

Miehellä oli se käytössä.

https://www.yliopistonverkkoapteekk...yshoitojen-tueksi-siittiotuotannon-yllapitoon
Meillä miehen arvot parani huomattavasti kun oli syöynyt 3 kkta tätä. Ei meinattu uskoa. Eikä meinannut gynekään. Meillä siis ongelma liikkumisessa ja melko iso määrä myös kuolleita. Toki siis nyt etätyöt on mahdollistaneet säännöllisemmät lenkkeilyt jne eli varmaan asia monen summaa.
 
Moi! Meillä miehellä keväällä analyysissä kokonaismäärä 23milj. En muista enään muita lukuja, mutta määrän lisäksi liikkuvuudessa ongelmaa.

Ollaan kolme inssiä tehty yksityisellä, ja kokeillaan vielä neljäs kun miehen arvot olivat parantuneet tähän kolmanteen inssiin vaikkakin nyt näyttää siltä että plussaa ei tullut. On syönyt keväästä asti sermatrop alfa valmistetta, uskon että sillä on ollut vaikutusta parantumiseen! Tsemppiä:Heartred
 
Meillä mies aloitti tämän Sermatop Alfan syömisen ihan lähiaikoina ja kiva kuulla, että muiden miehillä on arvot parantuneet! Meilläkin siis ongelmana liikkuvuus ja volyymi, siittiötiheys sinällään on hyvä (ja yhden aiemman ääkekokeilun jälkeen sekin on parantunut). Olemme menossa kohti seuraava ICSI-hoitoa, ellei sitten hoitotauon aikana tulisikin luomuplussa, mitä toki vahvasti epäilen, mutta aina saa toivoa!

Ja Lilja, meillä siis lähdettiin meidän arvoilla suoraan ICSI:iin ja saatiin suhteellisen nopeasti apua, vaikka korona tottakai sotki tilannetta. Meillä on siis ensikäynti, sen jälkeen 3 kk päästä seuraava käynti ja siitä vielä 3 kk päästä viimeinen suunnittelukäynti, jolloin tiedettiin milloin saataisiin ilmoittautua hoitoon. Ilman koronaa oltaisiin saatu varmasti ilmoittautua seuraavista kuukautisista, mutta koska korona-tilanne laittoi hedelmöityshoidot tauolle, saimme arvion 3-4 kk päähän (lääkäri siis arvioi, että hoidot voisivat tuolloin jatkua ja jos eivät jatkuisi koronasulun takia, niin sitten hoitoon ilmoittautuminen vaan siirtyisi eteenpäin).

EDIT: Ja meillä tosiaankin oli noita lääkäriaikoja vähän enemmänkin, kun tehtiin tutkimuksia jne.
 
Meillä oli myös tosi vähän siittiöitä ja niistä alle 1% liikkuvia, testattiin pariin otteeseen noi. Siitä sitten suunniteltiin ICSI. Ensikäynnistä suunnittelukäyntiin saatiin odottaa reilu 4 kk. Suunnittelukäynnistä sit juuri ennen käyntiä alkaneesta kierrosta heti hoitoihin (tosin koronavirus sitten keskeytti hoidot). Jostain syystä kun hoidot aloitettiin uudestaan, punktiopäivänä siittiöitä ja liikkuvia sellaisia oli niin paljon, että vaihtoivat lennosta ICSI:stä maljahedelmöitykseen. Hieman hämmentävä lopputulos, vaikka positiivinen sellainen. Eipä sitten olekaan selkeää syytä tiedossa meidän lapsettomuudelle.
 
Onko jatkosta ollut puhe? Onneksi icsi:llä pn mahdollisuus onnistua :Heartred
Mun mies ainakin otti omat huonot tulokset aika raskaasti, toivottavasti pystytte puhumaan miehesi kanssa.

Mies otti raskaasti, mutta minä varmaan vielä raskaammin kun olen meistä vanhempi ja pelkään että jään lapsettomaksi :'( Olen ihan romuna siitä ajatuksesta, että minussa kaikki toimii mutta satuin rakastamaan mieheen jonka kanssa lapsettomuuden uhka on todellinen. Täytän 31 joulukuussa :sad001

Vielä ei ole tietoa jatkosta, soittoaika on vasta ensi viikolla :sad001
 
Mies otti raskaasti, mutta minä varmaan vielä raskaammin kun olen meistä vanhempi ja pelkään että jään lapsettomaksi :'( Olen ihan romuna siitä ajatuksesta, että minussa kaikki toimii mutta satuin rakastamaan mieheen jonka kanssa lapsettomuuden uhka on todellinen. Täytän 31 joulukuussa :sad001

Vielä ei ole tietoa jatkosta, soittoaika on vasta ensi viikolla :sad001

Häntä pystyyn! 31 on vielä ihan hyvä ikä. Se on sinänsä hyvä uutinen, että miehen simpoista on kyse. ISCI:in riittää muutama hyvä. Sähän voit olla vaikka mikä lapsentekokone: ) Kyllä mä sanoisin että se oma selittämätön ärsytti. Vika on varmasti mussa, mutta mikä se vika on, ei kukaan tiedä eikä siihen voida vaikuttaa.
 
Mies otti raskaasti, mutta minä varmaan vielä raskaammin kun olen meistä vanhempi ja pelkään että jään lapsettomaksi :'( Olen ihan romuna siitä ajatuksesta, että minussa kaikki toimii mutta satuin rakastamaan mieheen jonka kanssa lapsettomuuden uhka on todellinen. Täytän 31 joulukuussa :sad001

Vielä ei ole tietoa jatkosta, soittoaika on vasta ensi viikolla :sad001

Lilja-, teidän tilanteesta löytyy kuitenkin paljon toivoa ja positiivisuutta. Siittiöitä löytyy ja icsiin päästään, siittiöiden määrää ja laatua pystyy myös parantamaan ruokavaliolla ja lisäravinteilla. Tähän ei mene edes ikuisuuksia, sperma uusiutuu 3kk aikana.

Eikä sukusolujen puute tarkoita lapsettomuutta. Toki lahjasolujen käyttö vaatii parisuhteelta avoimuutta ja hyvää henkistä tasapainoa. Mutta haluaisin painottaa, että biologia ei tee vanhemmiksi. Läsnäolo, huolehtiminen ja rakkaus lapseen tekevät vanhemmiksi.

Mä olen myös käynyt tuon läpi, että luulin itsellä olevan kaikki hyvin. Kaikki kokeet ja lääkärit antoivat ymmärtää, että mun hedelmällisyys on erittäin hyvä. Silti ivf tulos yllätti kaikki, 18 follikkelista saatiin vain 2 alkiota pakkaseen. Olen oppinut lapsettomuuden kanssa, että kannattaa elää hetkessä ja ottaa vastaan mitä tulee, tosi nopeasti asiat voivat muuttua sekä huonoon, että myös hyvään.

Meidän alkiot ovat siis biologisesti minun ja tanskalaisen luovuttajan. Nämä alkiot tekevät (ainakin toivottavasti) vanhemmiksi minut ja mieheni.
 
Tutustuin vähän tuohon sermatropin sisältöön ja sen hinta on sisältöönsä nähden aika härski.
Tuotteen sisältö:

C-vitamiini 80 mg (100%*)
L-karnitiini 100mg
E-vitamiini 30 mg (250%*)
Koentsyymi Q10 22 mg
Sinkki 20 mg (200%)*
L-glutationi 12 mg
Allium Sativum 8,34 mg
Lykopeeni 7 mg
B6-vitamiini 3 mg (214 %*)
Foolihappo 400 µg (200 %*)
Seleeni 80 µg (145 %*)
B12-vitamiini 3 µg (120 %*)

Suurinta osaa noista aineista löytyy aivan tavallisessa monivitamiinitabletissa, jota saa kymmenellä eurolla jo kolmeksi kuukaudeksi. Karnitiini ja glutationi pitäisi ostaa erikseen, mutta pikagooglailulla nekin saa alle 35 eurolla kolmeksi kuukaudeksi. Puhumattakaan siitä, että en ole varma tuon glutationin tarpeellisuudesta tässä asiassa edes. Allium sativum puuttuu myös monivitamiineista, mutta se on valkosipulia.

45eurolla saa siis nuo vitamiinit kolmeksi kuukaudeksi, kun sermatrop maksaa 75e/kk, eli 225e/3kk. Sermatropin hinnan katsoin yliopiston apteekin sivuilta, en tiedä saako sitä jostain muualta halvemmalla, mutta niissä nappuloissa on aika paha rahastuksen maku.
 
Tutustuin vähän tuohon sermatropin sisältöön ja sen hinta on sisältöönsä nähden aika härski.
Tuotteen sisältö:

C-vitamiini 80 mg (100%*)
L-karnitiini 100mg
E-vitamiini 30 mg (250%*)
Koentsyymi Q10 22 mg
Sinkki 20 mg (200%)*
L-glutationi 12 mg
Allium Sativum 8,34 mg
Lykopeeni 7 mg
B6-vitamiini 3 mg (214 %*)
Foolihappo 400 µg (200 %*)
Seleeni 80 µg (145 %*)
B12-vitamiini 3 µg (120 %*)

Suurinta osaa noista aineista löytyy aivan tavallisessa monivitamiinitabletissa, jota saa kymmenellä eurolla jo kolmeksi kuukaudeksi. Karnitiini ja glutationi pitäisi ostaa erikseen, mutta pikagooglailulla nekin saa alle 35 eurolla kolmeksi kuukaudeksi. Puhumattakaan siitä, että en ole varma tuon glutationin tarpeellisuudesta tässä asiassa edes. Allium sativum puuttuu myös monivitamiineista, mutta se on valkosipulia.

45eurolla saa siis nuo vitamiinit kolmeksi kuukaudeksi, kun sermatrop maksaa 75e/kk, eli 225e/3kk. Sermatropin hinnan katsoin yliopiston apteekin sivuilta, en tiedä saako sitä jostain muualta halvemmalla, mutta niissä nappuloissa on aika paha rahastuksen maku.


Olet oikeassa et hinnakas. Ostettiin itse Virosta ja siellä oli joku 40-50€ pkt. Silti joo kallis. Nyt puoliso ei oo syönyt tota (eli kertaalleen uusiutunut sperma) niin arvot laskeneet samalle tasolle kuin oli lähtö. Voi olla sattumaa, voi olla mitä vaan. Jokatapauksessa käyttää siis vitamiineja ja kaikin tavoin terveelliset elintavat. Otti hänellä koville toi lasku ja aikookin kuulemma vielä valmistetta ostaa jos se kuitenkin on se juttu mikä auttoi. Kyllähän tässä on itsekin kaikki mahdolliset poppakonstitkin käyttänyt
 
Takaisin
Top