Menkoista raskauden jälkeen kysymyksiä

Miyn

Piirimestaruustason postaaja
Huhtimammat 2018
Miten teillä on Menkat muuttuneet raskauden ja synnytyksen jälkeen?
Ja miten Menkat on muuttuneet kun ikää on 35-40v?

Synnytyksestä on nyt kohta 2 vuotta ja nyt tänä syksynä vuodan kuin pistetty sika. Myöskin koostumus on ihan silkkaa kirkasta verta (ei riekaleita eikä hyytymiä). Viime menkat alkoivat normaalisti ja loppuivat normaalisti, kunnes parin päivän kuluttua alkoivat uudestaan siten että heräsin kun luulin pissanneeni alleni. Lakana, petari, pyjamanhousut kaikki aivan veressä, kiiruhdin vessaan ja jätin veritippoja reitin varrelle. Vuoto vain jatkui ja lopulta lähdin päivystykseen jossa mieslääkäri totesi minun vuotavan verta ja kehotti syömään buranaa.

No vuoto laantui seuraavana päivänä ja varasin ajan lääkärille mutta se on vasta ensi viikolla.

Tämän hetkiset menkat ovat runsaat (yöside riittää pari tuntia), ja ne vaan kestää ja kestää (normaalisti olisivat loppuneet jo aikoja sitten).
 
Ei tuo kyllä ihan normaalilta kuulosta. Ei tavallinen kuukautisvuoto edes ole verta, joten aika outoa että joudut noin pitkään odottamaan vaikka lääkäri sanoi että vuodat verta. :confused:
 
Onko kipuja?

En kuulu tuohon ikäryhmään (alle 30-v olen), mutta raskauden jälkeen kuukautiset ovat minulla olleet pelkkää kirkasta verta, ei mitään hyytymiä hyvin niukat tosin ovat. Tuli vain mieleen mainita, kun Vargynja sanoi, että tavallinen kuukautisvuoto ei ole verta. Minulla tosin gynekologin mukaan kuuluu endometrioosiin tuo omanlaisensa vuoto.
 
Ei niin minkäänlaisia kipuja, vaikka on kuparikierukka. Se on ollut 6v ennen raskautta ja nyt se on ollut vähän päälle vuoden.
 
Voisiko kierukka olla nyt huonossa paikassa? Olisi hyvä mennä akuutisti gynekologin juttusille.

Minulla oli hieman eri oireilla kierukka huonosti asennettuna, se oli aivan käkkyrä sekä uponnut kohtuun. Toki se koski, mutta päivystyksen yleislääkäri ei tätä edes lähtenyt tutkimaan, pisti kotiin vaan. Sitten gynekologille kun menin, niin paljastui tämä ikävä yllätys kierukan kanssa.
 
Takaisin
Top