menkkamaiset tuntemukset??

savanna90

Jostain jotain jo tietävä
aattelin täältä kysästä kun neuvola on vasta ensi viikon torstaina. Onko muilla ollu menkkamaista jomotusta alaselässä tai -mahassa?
Mulla on eilen ja tämän päivän aikana jomottanut varsinkin alaselästä vähän samaan tyyliin kun kuukautisia ennen tai niiden aikana. muutaman kerran oon ollut huomaavinani että maha olis myös kovettunu samaan aikaan.
jomotus ei tee kipeetä mutta on inhottavan tuntuista..
tää on varmaan mun kropan keino vaan sanoa että kannattais alkaa laittaan niitä vauvan tavaroita valmiiksi :D

niin ja täällä nyt siis rv 34+4 niin en usko että mitään synnytykseen liittyvää supistelua olis...
 
Voi olla harjotussupistuksia, jotka pikkasen sattuu jo. Niitäkin voi tulla ku kroppa harjottelee siihen synnytykseen..

Mulla kanssa noita jomotuksia ollut jos monenlaista..
 
Mulla on kans ollu tuota jomotusta. Supistusten yhteydessä lähinnä ja joskus ilmankin niitä. Tuntuu tosiaan alavatsassa, selässä ja mulla reisissä. Aivan verrannollinen noihin menkkakipuiluihin. En oo ottanu sen kummempaa ressiä. Oon saattanu ottaa panadolin tai jonku särkylääkkeen, jos on kovin ahdistavalta tuntunu ja siihen ne on loppunu. Varmasti kroppa harjoittelee synnytystä varten ja sitten kun sinne synnyttämään ihan oikeasti lähdetään, niin kyllä ne kivut on sitten sen mukaisia ja sen kyllä huomaa millon on aika. Näin mulle eräs tuttu kaveri sanoi, hän on kolme viikkoa sitten synnyttänyt.
 
Mulla on kans noita tuntemuksia ollu jo monta viikkoa ja oon diagnosoinnu ne harjotussupistuksiks. Supistellu on jo monta kuukautta, mutta vasta viimesen kuukauen aikana on tullu lisäks tuota jomotusta/kipuilua alaselkään ja alamahaan, just niinku menkkojen aikana.
 
Täällä myös samanlaista jomotusta, ja välillä myös maha kovettuu samalla välillä ei välttis muutakuin alamaha. Samoiten se kipu säteilee myös reisiin. 
Nyt on myös tullut ihan viime päivinä, vielä kovempana tuo jomotus ja saattaa samalla alapäässäkin jomottaa oikeen kunnolla, en tiedä johtuuko siitä, että vauva on jo niin alhaalla.
 
Mulla rupes eilen muuton aikana jomottamaan oikein kunnolla alapäähän. Pakko oli sit välillä vaan istuskella rappusilla kun muut kantoi tavaroita. :) En mä kamalasti uskaltanut muutenkaan kanniskella, siivosin ja touhutin sitten kaikkea muuta. Äidin muuttoa oltiin siis eilen tekemässä, ihan "mukava" keli oli siihen hommaan, n. 29 astetta lämmintä...
 
Mulla kans juilii välillä tosi kipeestikin, vkoja 36+6, huomenna oliski sitte lääkärineuvola. Vielä silti piti tuolla pihalla puuhailla ja vähän terassia maalailla :)
 
Takaisin
Top