Menkkakipuja??

Paikkis

Vasta-alkaja
Moi kaikille! Oon lueskellut paljon teidän viestejä ja nyt päätin itsekin kysellä parista asiasta [:)]
Mulla on nyt viikkoja 33 +3 ja on n.viikon verran tuntunut kuukautistyyppistä kipua päivittäin, muutaman minuutin jaksoissa. En vaan osaa yhdistää sitä supisteluun, tai ainakaan vatsa ei kauheen kova oo kipujen aikana. Harjoitussupistuksia on kuitenkin muutaman viikon jo ollut kivuttomana. Mut olisko kyse kuitenkin supistuksista? Ensisynnyttäjä tosiaan olen,  niin en oikeen tiedä noista tuntemuksista [8|]

Toiseks oon miettinyt paljon synnytysvalmennuksen jälkeen synnytyskipu-asiaa. En varsinaisesti pelkää sitä kipua...Mutta oon miettinyt että onko se mitenkä verrattavissa keskenmenokipuun..Vuosi sitten rv12 meni kesken ja se kipu oli aivan kamalaa! Mietin vaan onko se synnytyskipu samantapaista? Tietty nyt asia aivan eri, tuloksena oma pieni murunen [:)]
[align=left] [/align]

Tervetuloo joukkoon [:)]
Tuli mieleen et saattais liittyä vauvan kiinnittymiseen nuo menkkamaiset kivut. Ite kans ensimmäistä ootan joten faktatietoo ei juurikaan ole. Mulla jonkun kerran viikossa tota menkkamaista kipua, lähinnä sellasena ärsyttävänä jomotuksena verrattuna siihen mitä oikeesti menkkojen aikaan olot oli (kasisatasta buranaa ääntä kohen sohvalla kolminkerroin maaten, tuskan hiki valuen)... Mä kun en enää ees huomaa jos mulla harjotussuppareita oiskin, muksu myllää siihen malliin et sen meno peittää kaiken alleen [:D]

Kiitos[:)]
Ei mullakaa mitää kipulääkkeen tarvetta nyt. Lähinnä just sellanen tuntemus et menkat alkais, sellast lievää kipua.
Mulla on ens viikolla neuvolakäynti niin taidan siellä vielä mainita asiasta-- Tylsää tällänen tietämättömyys [8|] Kai se sitten voi kiinnittyä jo näillä viikoilla?
[align=left] [/align]

Paikkis kannattaa kysyä neuvolassa...mulla kanssa ollut nyt kanssa niitä nyt parisen viikkoa, siis menkkamaista kipua, totesi vaan että panadolia saa ottaa jos särkee...kuulema alustavia supistuksia saattavat olla...ei sen enempää kommentoinut kun kysyin...mullahan pikkunen ollut RT rv27 lähtien...eli en ainakaan ole yhdistnyt kiinnittymis kipuihin...
mutta en usko että ne on vaaraksi jos ei pahene...vaikkakin tiedän ärsyttävältä ne tuntuu..

niin ja nyt oon 33+4

Mulla liittyy menkkakipu nimenomaan supistuksiin nyt. Taas tänään aamulla tuli säännöllisesti ja pikkusen voimistukin, mutta sitten loppuivat. Mutta kuten jo niin monesti ollaan todettu, niin raskaudessa ei ole hirveästi järven hiventä saati logiikkaa, joten noi jomotukset voi johtua muistakin asioista. Itekin alkuun epäilin kun en mukamas tuntenut kohdun kovenevan, mutta nyt tiedän ihan varmaksi, että supistuksista on kyse.

Moi!
Kohta synnytän neljäs lastani [:)] kyllä nuo kivut ovat todennäköisesti supistuksen liittyviä..vartalo pikku hiljaa valmistautuu synnytykseen [;)] Itsellekin ollut keskenmeno ja kyllä nuo kivut voin verrata siihen synnytykseen..sinänsä synnytys on erilaista koska kivut pikku hiljaa kovenee ja muuttuu.. älä pelkää niitä kipuja [:)] itse otan kipulievitys toivon mukaan epiduraali ennen ponnistusvaihe, mutta olen jaksanut alkukivut ihan hyvin ilman lääkitystäkin [;)] jokaiselle se kokemus on erilainen kuten joka synnytys.. mutta kun lopulta saat sen pieni ihminen sun syliin niin sydämesi sulaa [:D]

Takaisin