Menkka-vai raskausoireita?

zaizai76

Oman äänensä löytänyt
Moi!
Tunsin minäkin tarvetta aloittaa keskustelun ja saada kommentteja ongelmaani..

Mulla tuli viime menkat melkein 10 viikkoa sitten!! Oon testannut molemmilla kerroilla kun menkkojen ois pitänyt alkaa ja negaa on näyttänyt.
Oon syönyt pillereitä viime kierron loppuun saakka (joka tais olla pari viikkoa sitten) putkeen 17 v. ja nyt jätin piltsut pois.
Muutama pilleri on varmasti jäänyt molemmilla kerroilla välistä joten raskaus kai periaatteessa ois mahdollinen.. vaan kun ei se näy testissä.
Raskaus voisi periaatteessa olla meidän elämäntilanteeseen sopiva nyt ja en halua enää popsia hormooneja. Ikää on kohta 34 v.

Menkkojen puuttumisen lisäksi on parin viime viikon sisällä on ollut omituisia tuntemuksia kehossa: alavatsaa nipistelee ja vähän vihloo (vähän samanlaisesti kuin menkkojen aikana) sekä turvottaa, nännejä aristaa koskettaessa (mutta ei rintojen muuta osaa), vähän huimaa (varsinkin äkkiliikkeet) ja on myös ollut hieman etova olo ja oon nukkunut semmoisia 10 tunnin yöunia (ei väsytä sitten muulloin päivällä).

Onko jollain samankaltaisia kokemuksia että menkat tulematta/negatiivinen raskaustesti/ silti jotain epämääräisiä raskauteen viittaavia oireita?
Voiskohan pelkkä stressi aiheuttaa tämän kaiken? Pikkaisen on ollut kyllä stressiä etten yhtään ihmettelis jos ihan vaan siitä johtuu..

Onko kokemuksia siitä että onkin ollut raskaana vaikka testi on näyttänyt negaa? Ja pillereiden (epäsäännöllisen) syönnin kanssa? Ajattelin odottaa vielä pari viikkoa josko ne menkat sieltä alkais ja jos ei ala kuulumaan niin on varmastikin tilattava aika terveyskeskukseen vai kannattaisi taas tehdä raskaustesti? En tiedä oliko hyvä päätös jättää nuo piltsut pois just nyt kun on ongelmia ollut noiden menkkojen kanssa..

Kommentteja kaivataan kipeästi!

zaizai76- onpas siellä aikamoista epätietoisuutta...
Mitä gyne sanoi, kun kerroit noista oireista? Tai jos et ole vielä käynyt, niin ekaksi kannattaa varmaan käydä lekurilla..

Tulehan kertomaaan, miten asia selvis?

Olen itsekin syönyt pillereitä n. 8 vuotta ja menkat yli kaks viikkoa myöhässä nyt. Ei ikinä ollut tällästä. Outoja oloja muutenkin, muttei normaaleja kovia menkkakipuja edes taukoviikon aikana. Gynellä kävin ja sanoi, että joko pillerit pitkän syönnit jälkeen eivät pysty pitämään menkkoja enää säännöllisenä ja pitää vaihtaa vahvempiin tai sitten oon raskaana ja testit ei vaan vielä näytä sitä, jos kovin matalahormoninen satun olemaan. Kohtu ym. tutkittiin ultralla, eikä näkynyt missään mitään poikkeavaa, kystia tms. ei ollut. Neuvoi vaan että raskaustestiä uudestaan kehiin jonkun ajan päästä.

Mulla nyt vaan sitten ongelma, että mikä on tämä "jonkin aikaa", että tiedän hakea uudet pillerit, jos testi nega. Eli mihin asti pitää testata??? Uuteen taukoviikkoon vai?

katkimus mä olen ainakin kuullu että heikoimmillaki,siis tällä tarkotan niillä joilla on se hormooni matalemmalla,niin pitäis näkyä raskaus viim 3vk päästä menkkojen oletetusta alkamispäivämäärästä.
eli jonkun 3vk kun on menkat myöhässä.
tällänen käsitys mulla on.
toki voi olla todellisuudessa erilaillakin,kun en asiantuntija ole.[:D]

Eli jos ens viikon lopulla testaan vielä, niin sit ainakin on varma juttu? Tässä on sellanen juttu vaan, että viime liuskasta otin 2-3 pilleriä reilusti myöhässä. Ja kun laskin mahdollisen ovulaatio-ajankohdan, niin juuri sinä päivänä mulla tuli pientä tuhruvuotoa ja sillon seksiä on harrastettu. Eli raskaus todellakin mahdollinen, kun eikös nuo pillerit juuri estä ovuloimisen, jos niitä syö oikein eikä unohtele ja jos niitä jää välistä, ovulaatio voi päästä tapahtumaan. Olot on tosi omituiset ollu kohta 3 viikkoa, tupakan poltonkin lopetin kun seinään viikko sitten, ei mitään vierotusoireita ole ollut vielä, 10 vuotta kerkesin kuitenkin polttaa...
En ole lasta suunnitellut tähän elämäntilanteeseen, mutta ei se maailmanloppukaan ois. Haluaisin vaan jonkun tiedon, ettei ois pakko jatkaa arvuuttelua enää, vaan jatkaa elämää suuntaan tai toiseen...

katkismus varma juttu ei välttämättä ole.
varman varmistuksen saat vaan jos menet lekurille.
siellä ne ottaa verikokeen ja sen pitäis näyttää aika varmasti.
tuolla toisella palstalle joku juuri jutteli että joillain näkyy raskaus vasta rv8 testissä.
että se on tosiaan hirveän yksilöllistä.
ja pillerit voi saada kropan ihan sekaisin,toisella palstalla on tyttö jonka menkat on kk myöhässä
ja silti testit näyttää negaa.
että että.
tiedä nyt näistä

Voivoivoi...hankalaa...Täällä terveyskeskus sellanen, ettei meinaa verikokeeseen aikaa tippua millään. Olen jatkanu normaalisti pillereiden syömistä, en oikein niitä keskenkään voi lopettaa, jos raskaana en ole. Yksityisellä gynellä kävin kun menkat viikon myöhässä ja kohdussa ei näkyny mitään erikoista, mutta sanoi ettei vielä noin aikasin mahdollinen raskaus ultrassa näykään. Kai tässä pitää vaan ootella. Pitäs isoja päätöksiä tehdä vaan koulutuksen, asuinpaikan ym. suhteen ja raskaus pistäisi kaikki asiat vähän toiselle mallille.

Hei vaan kaikki! Minäkin uskaltauduin mukaan keskusteluun. :) Olen 26 vuotias nainen. Olemme olleet mieheni kanssa kohta 10 vuotta yhdessä. Raskaustoiveita on ollut jo noin kolmen vuoden ajan, mutta tärpännyt ei ole vaikka pillereiden lopettamisesta on kuitenkin jo noin 4 vuotta. Nyt sitten on aloitettu ns lapsettomuushoidot, taikka siis ollaan aloittamassa. Tänään juuri tuli postissa miehelle lähete siemenneste tutkimuksiin, hurjan kauan menee kun aika on vasta helmikuussa.
Itse olen tutkimuksissa käynyt ja minulla todettiin lievä PCOS, toisessa munasarjassa oli yksi rakkula, muita oireita ei ole. Paitsi, menkat on ollu aina tosi epäsäännölliset pillereiden lopettamisen jälkeen. Kierto on saattanut olla noin 90 päivääkin.
No nyt minulle sitten aloitettiin Terolut, kierron 15-24 päiville. Terolutia olen syönyt aiemminkin kierron säännöllistämiseksi ja yleensä menkat on aina alkanut pillereiden lopettamisen jälkeen kolmen päivän sisällä, yleensä heti seuraavana päivänä.
Mutta nyt olen ottanut viimeisen pillerin 2 viikkoa sitten eikä menkkoja näy. Nyt on lähemmäs sen parin viikon ajan ollut alavatsalla, varsinkin vasemmalla puolella nipistelyä, sekä vihlaisuja, olen myös ollut väsyneempi kuin tavallisesti. Itku on myös melko herkässä, mielialat heittelee laidasta laitaan. No minähän jo ajattelin kun kovasti jo lasta haluaisimme että jokos nyt, mutta olen tehnyt jo kaksi raskaustestiä jotka on ollut negatiivisiä, viimeisimmän tämän viikon alussa. Tämä on varmasti niin toiveajattelua, mutta onko mahdollista että olisin raskaana mutta testi ei vain vielä näytä, onko kenellekään käynyt niin? Tuskin vaan, kai minä oon jo valeraskaana vauvakuume on niin kova. :)
On tämä niin raskasta, ja kovin pahalle tuntuu vielä kun kuulee kun lähipiirissä puhutaan tyyliin; meillekin muuten tulee vauva,vaikka ei me oikeastaan vielä edes haluttu, mutta se oli vähä kuin vahinko... Toiset kovin jo toivoisi lasta mutta sitä ei vain kuulu... Mutta ehkäpä se vielä tärppäisi. Hirveästi voimia ja tzemppiä kaikille jotka kovasti jo vauvaa toivoo, mutta sitä ei vain ala kuulumaan :)

n26 jos tykkäät tulla juttelemaan yleisesti pidemmän aikaa yrittäneiden kanssa,niin tuolla on tuo pidemmän kaavan mukaan yrittäneet, meitä on siellä jo vinopino,valitettavaa kyllä.
Pientä mainostusta tässä välissä[:D]
Kauhean ikävä tilanne sulla kyllä[&:]
toivotaan että selkeytyy pian, suuntaan tai toiseen,
mieluiten tottakai siihen parempaan suuntaan[:)]

Kaika: Mä oon käyny papassa lokakuun puolivälissä terveyskeskuksessa ja silloin ekat menkat oli just muutaman päivän myöhässä. Puhuin uudelleen samaisen lääkärin kanssa puhelimessa kuukautta myöhemmin kun kysyin tulosta papasta (se oli ok) ja mainitsin että nyt on jo toiset menkat jääny välistä. Kerroin että oon tehnyt testit ja negaa näytti.
Sieltä tuli vastaus että odottele seuraavia menkkoja (olettaa että syön edelleen pillereitä ja kierto näin ollen säännöllinen, mutta jätin piltsut heti sen puhelun jälkeen pois.)
Voi kyllä hyvin olla että ihan stressin takia on myöhässä, mutta pitäishän mun menkat saada tulemaan, jotta voin ylipäätään tulla raskaaksi. No ehkä mä vielä pari viikkoa odottelen niinhin kolmansiin menkkoihin ja tilaan sitten ajan lääkärille (ehkä jopa oikeelle gynelle) jos ei kuulu mitään.
Kait mun kroppa on mennyt sekaisin nyt lopullisesti kun noi pillerit jäi?! Oletin kyllä että ne pystyy koska tahansa jätämään poies, varsinkin kun pitäis aloittaa uus liuska?
Että sellaista. Kunhan mä saan mun menkat tai meen lääkäärin ja saan jonkun selityksen tälle, laitan viestiä.

Zaizai76, niin kait se on, että tuskin ovuloi, jos ei ole kuukautisia ja jos ei ovuloi, ei voi tulla raskaaksi :(

Heippa !
Minä ja miesystäväni olemme yrittäneet lasta 6,5kk tuloksetta ja joka kuukausi olen ollut niin täpinöissäni, että menkat on ollu 1-5 viikkoa myöhässä. Nyt olin sitten yrittänyt rauhoittaa itseäni, etten stressaisi menkoista, mutta taas viikko myöhässä, nännit kosketusarat ja tänä aamuna tuli jopa niin etova olo, että rytkösethän sieltä lensi.. Mutta testin yleensä teen menkkojen ollessa myöhässä yli 2 viikkoa. Toivottavasti tärppäisi nyt..

Toivon paljon vauvauutisia meille omasta pienokaisesta haaveileville ! emoticon

Takaisin