MENKAT %*#&@!!!

mä sain esikoisen jälkeen olla 10kk ilman menkkoja ja ne tuli vasta, kun vähensin imetyskertoja. mentiin osittaisimetyksellä koko aika ja siksi olikin ihmeellistä, kun luulin että vaadittaisiin täysimetys niiden poissapysymiseen. kuopuksen kohdalla menkat alkoi n. 6 kk synnytyksen jälkeen.

menkat siis alkoi eilen tuhruttelulla ja tänä aamuna hanat on ihan kaakossa. kuppia tyhjentelen tunnin, parin välein. kivun sain onneksi aamulla hallintaan panadol-burana-coctaililla. jalassa täytyy näin menkkojen aikaan olla tummat housut, vaaleita/valkoisia en ole koskaan voinut kuvitellakaan käyttäväni kuin vain niinä aikoina, kun ei ole menkat.
 
Hui. Ei onneksi mene vatsa sekaisin, mutta kierukan jälkeen oli kipeämmät menkat kuin ikinä. (okei ihan ekat oli tosi kipeet) Mulla jomotteli koko viikon vähän väliä ja ennen taas vaan ekan vuotopäivän jos sitäkään.
 
Jahas, täällähän ne menkat taas (miten musta aina tuntuu, että vastahan ne oli? o_O). Ihme ja kumma vatsa ei ole yhtä sekaisin kuin yleensä, mutta tää hormonitoiminta aiheutti tällä kertaa neljän päivän kestomigreenin. :facepalm:
 
Menkat.. Voivoi. Mä niin tykkäsin olla raskaana mm. sen takia, ettei tarvinnu moisesta vaivasta kärsiä! Mun menkat kestää ensinnäkin viikon, lisäksi ekat kolme päivää vuodan lorisemalla. Sidettä saa vaihtaa parin tunnin välein vähintään. Ihan kammottavaa.. :/

Raskaudet vei mun menkkakivut onneksi mennessään, mut toki alavatsa vähän arka on. Ja tota löysää vatsaa on myös just kun menkat on alkanut, mut en koe sitä niin suureksi ongelmaksi itse.

Miramaria, joo tuo päänsärky on muuten tosi ärsyttävä! Se tulee aina menkkojen aikaan, se alkaa aamusta heti ylös noustessa, eikä siihen auta kahvi, ei ulkoilma, ei lepo eikä mikään. Ei toisinaan edes lääke! :/
 
Mullakin onneksi raskaus vei kunnon menkkakivut mennessään. Aikaisemmin meinas lähteä aina taju, kun sattui niin paljon. Itselläkin karu muistikuva liikuntatunnilta, kun piti olla keskellä metsää suunnistamassa, enkä meinannut päästä sieltä pois, kun särki niin paljon, et tarvis kaksinkerroin itku silmässä liikkua ja meinas taju lähteä. Myös kesto lyhentyi 10 päivästä 5-7 päivään, mut semirunsaat ovat edelleen. Eniten mua kuitenkin menkkojen aikaan häiritsee nykyään todella voimakas ja voimakkaasti haiseva hikoilu.
 
Takaisin
Top