Menettekö perhevalmennukseen?

Minä olisin halunnut mennä, mutta miehen aikataulut eivät sopineet yhteen valmennusten kanssa. Suurin osa valmennuspäivistä on jo ohitse emmekä tuleviinkaan pääse.
 
Käytiin parisuhdevalmennuksessa. Torstaina olis mulle imetystä ja lastenhoitoa ja sitten myöhemmin vielä synnytys.
 
Kyllä!

Viime viikolla alkoi, ja aloitettiinkiin heti synnytyksellä! [:D]
Vielä olisi kolme kertaa jäljellä. Onneksi miehenkin työajat menee niin, että pääsee mukaan. [;)]

Ollaan yhden toisen pariskunnan kanssa ainoat, joilla LA helmikuussa, suurinosa on joko joulu- tai tammikuisia.
 
Me käydään miehen kanssa. Yks takana, ja kaksi edessä. Sitten on kierto synnärillä - ja sitten synnytyksen jälkeen on 4 kpl. Ens viikolla pitäis tulla lapsiperhe mukaan ja käydään läpi lasten hoitoa.
 
Kyllä tuntui hyvältä ajatukselta ja sitä olikin 1.kerta. Vielä yksi tuolla neuvolassa ja sitten Haikaranpesän synnytysvalmennus ja sitten kun vauva on jo täällä, niin perhevalmennus jatkuu muutamia kertoja lähialueen puistoissa tms. Mun mielestä mukava idea, saa vaihtaa ajatuksia ja tavat uusia ihmisiä, jotka ovat samassa elämäntilanteessa.
 
Me ollaan nyt kaks kertaa käyty ja vielä ois yks kerta ennen synnytystä eessä. [:)] Synnytyksen jälkeen muistaakseni on vielä kaksi kokoontumista.
 
Eipähän oo neuvolassa moisesta sanallakaan mainittu, vaikka odotan ensimmäistä lasta [8|] En sit tiedä kuuluisko mun itse selvittää ja kysellä asiasta..? Sen tiedän jo miltei varmaks, et nää valmennukset järjestetään noin 50km päästä meiltä.. En oo ainakaan koskaan kuullu, et meidän kunta tämmöstä järjestäis..
 
Meillä oli eilen ensimmäinen perhevalmennus, kertoja on yhteensä 3. Lähinnä miehen takia sinne mentiin, itse olen jo lukenut internetistä kähestulkoon kaiken synnytyksestä, mutta mies ei ole oikeen perehtynyt asiaan joten tuo valmennus on hänelle hyvä tietopaketti.

Ihan mukavaa oli kyllä, vaikkei mitään uutta tietoa itselle tullut tällä kertaa. Seuraavilla kerroilla puhutaan vähän lisää synnytyksestä ja sitten vauvanhoidosta ym.
 
Menossa ollaan, joulukuun alussa vasta ensimmäinen kerta. Saa mieskin luvan ottaa vapaata tahi sumplia työvuoronsa niin, että pääsee mukaan.[:D]
 
Me käydään. Meillä alkoi syyskuussa, jolloin oli parisuhdeasiaa. Lokakuussa oli suuhygienisti ja fysioterapeutti luennoimassa ja mammoja jumppauttamassa. Seuraavan kerran on joulukuussa, jonka jälkeen pitäisi itse käydä tutustumassa synnärille. Tammikuun alussa on viimeinen mahakas kerta. Kolmisen kertaa on synnytyksen jälkeen. Mun mielestä on ainekin ollut tosi hyödyllistä ja mukavaa. Kiva tavata muita samassa meneviä mammoja. Hyvinkäällä on siis joka kuukauden vauvoille oma ryhmänsä :)
 
Kysyin perhevalmennuksesta neuvolassa ja vastaus oli, että täällä Kuopiossa ei sellaista järjestetä[:@]
Oltaisiin muuten ilomielin osallistuttu... Synnytysvalmennuksessa käydään tuossa joulu-tammikuun vaihteessa. Järjestäävät Kys:llä tiettyinä lauantaina (1krt). Tämän vuoden aikataulut tiedossa, mutta ensi vuoden ei ole vielä tullut..
 
Me käydään :) Meillä alkoi syyskuussa ihan alkuun että keitä me ollaan, käytiin läpi odotusajan kulku ja fysioterapeutti oli paikalla antamassa mammoille vinkkejä mm. selkävaivoihin :) lokakuussa oli parisuhde-perheen voimavara, tänään on aiheena "millainen vastasyntynyt?" vauvan hoitamista ja ruokinnasta :) Ensi kuussa käydään läpi kokemuksia vierailuista synnytyssairaalassa, pelot,synnytyksen jälkeinen herkkyys,masennus. Sit hypätäänki maaliskuulle; siellä synnyts-ja vauvakokemusten jakamista, vauvahierontaa :) Ja sen jälkeen kaikki painottuu lapseen, parisuhteeseen vauvaelämän keskelllä yms :) Ihan tuonne ensi vuoden elokuulle :)

Itse tykännyt, ja kun miehellä ei ole mitään kokemusta vastasyntyneistä/pienistä vauvoista, on hänkin saanut paljon tietoa :) Niinkuin minäkin :)
 
Takaisin
Top