Menettämisen pelko

Huh olin pitempään saunassa ja heitti kyllä jotenkin sykkeet sataselle ja aivan oudon olon mitä ei oo ennen tullu. Nyt luinkin netistä et pitäis kehon ylikuumenemista välttää raskaana😅

Jotenkin sitä on nyt tosi ylivarovaisena liikunnan ja kuormituksen ja muunkin suhteen.

Täällä huolta siitä, että pahoinvointi ja kohtutuntemukset ollut nyt aikalailla pois. Ja unikin mennyt parempaan!😬🤣 kuitenkin viikkotikku näkyy oikein ja ei verta tms ja tissit tavallisesta poikkeavat nii eipä se auta ku koittaa luottaa.

Mulla tänään jostakin syystä ollut vähän hankala olla. Viimeksi km tuli RV5+ jotain ja tänään ollaan siitä yli. Tänään tuntunut pientä menkkamaista kipuilua, paljon lievempää ja lyhytkestoista, mutta heti olin miettimässä, et nyt menee kesken! 😥 Varmasti ovat normaaleja tuntemuksia liittyen kohdun kasvuun, mutta heti välittömästi itselle iski paniikki, että keskenmeno taas tulossa... ehkä huomenna on helpompi päivä. ❤️

Mä olen ollut aivan ahdistuksissa jo monta päivää, ja jatkuu vaan. Olen ollut työmatkalla 2 viikkoa, eli lähes koko ajan kun olen tiennyt raskaudesta. Tällä hetkellä näyttää siltä etten kerkeä jatkolennolle ja siten kotiin. Tekisi mieli tehdä itkuporkuraivarit, huutaen mun on päästävä vihdoin kotiin miehen luo ja typerät lentokoneet voisi joskus olla ajoissa.

Mulla on myös aiemmat raskaudet menneet näillä päivillä kesken. Mietin koko ajan, että raskaus on itseasiassa mennyt jo kesken, mutta saan tietää vasta varhaisultrassa. Oireettomuus tekee mulle tämän. Maksaisin just nyt tuhansia aamupahoinvoinnista…

Eilen näin yhtä tuttua kaupassa joka odottaa nyt toista lasta viimeisellä kolmanneksella. Hänelle kerroin omasta tilanteestani ja siitä että jännä kun ei näin kolmannenkaan raskauden kanssa osaa ottaa rennosti ja pelkään keskenmenoa. Hän sitten sanoi että ei kai sulle keskenmenoa tule kun ei ennenkään ole tullut. Ihailen hänen rentoa asennettaan, osaispa itsekin :folded:

Mä olen ollut aivan ahdistuksissa jo monta päivää, ja jatkuu vaan. Olen ollut työmatkalla 2 viikkoa, eli lähes koko ajan kun olen tiennyt raskaudesta. Tällä hetkellä näyttää siltä etten kerkeä jatkolennolle ja siten kotiin. Tekisi mieli tehdä itkuporkuraivarit, huutaen mun on päästävä vihdoin kotiin miehen luo ja typerät lentokoneet voisi joskus olla ajoissa.

Mulla on myös aiemmat raskaudet menneet näillä päivillä kesken. Mietin koko ajan, että raskaus on itseasiassa mennyt jo kesken, mutta saan tietää vasta varhaisultrassa. Oireettomuus tekee mulle tämän. Maksaisin just nyt tuhansia aamupahoinvoinnista…
Mulla on sama pelko siitä että varhaisultrassa selviää sitten viimestään. Kun progesteronituki voi estää vuodot🙈

Koitan nyt viikonlopun yli harhauttaa itteäni ja sitten alkuviikosta pääsisi viikkotestillä kattoon et onko noussut 3+.

Tää on paha kun oireet aaltoilee.😅 Voi elää mielessään aivan eri todellisuutta kuin edeltävänä päivänä.

Toivotaan kaikkien meiän pikkutyypeille tarrasukkia et pysyvät kyydissä syliin asti🙏🏻💕

Mä toivon et tiistaina varhaisultran jälkeen pelko helpottaa edes hetkeksi. Vaikka on jotenkin tosi varma olo, kesän kemiallinen kummittelee.

Yksi parhaista ystävistä on jo vuosia ollut lapsettomuushoidoissa ja saanut nyt puolen vuoden sisään keskenmenot rv8 ja rv10, se jotenkin sattuu sydämeen ekstrapaljon🥺❤️‍🩹 Ja lisää myös sitä omaa pelkoa toki.

Itse ajattelin että varhaisultran jälkeen pelko helpottaisi, mut niin ei valitettavasti tapahtunut. Lisäsi vain epävarmuutta kun ei vastannut yhtään odotettuja viikkoja. Toisaalta ultraava kätilö ei esittänyt olevansa mitenkään huolissaan kun vahva syke löytyi ja mulla taustalla epäsäännöllinen kierto.
Pitää katsoa kestääkö pää sinne 9+ viikoille milloin vois alkaa dopplerilla etsimään sydänääniä vai käynkö parin viikon päästä uudelleen varhaisultrassa.

Olisin niin toivonu että olis saanu vielä kokee helpon ja rauhallisen raskauden mut ei saa näköjään liikoja toivoa 😔 kkm jätti kyl sellasen pelon et täs vaan mennään päivä kerrallaan ja katotaan miten käy. Vu taidan jättää käymättä ja mennään sinne nt sit suoraan jos sinne asti päästään. Toisaalta olis tehny mieli mut olis menny jo 9viikolle niin siitä ei oo enää pitkä aika sinne nt ultraan.

Ei hitsi nyt alkaa jo mennä ihon alle tää et pahoinvointi oli plussan jälkeen vain viikon ja katos.😓 tänään 4+6 alkanu jo ruoka maistuu aivan normisti eikä enää mielitekoja.

Testi edelleen näkyy vahvana ja rinnat tosi kipeet. Eilen pisti hetken kohdun kohdilla ja tänään yksittäisiä vähän menkkamaisia tuntemuksia ollut.

Meinaa mieli luopua toivosta vaikka eilen ihan innoissani laitoin muutaman euron vauvanvaatekirppiksellekin. Miks pitää ihmisen olla näin sekasin🤣🤣

Ainoa mikä luo toivoa näihin aallonpohjiin on se et lapsettomuuspolille ensikäynti vielä tulossa, niin ei tarvii kaikkea tämän ovulaation induktion varaan laittaa.🙏🏻 Saispa aivot pois päältä.🤡

Ei hitsi nyt alkaa jo mennä ihon alle tää et pahoinvointi oli plussan jälkeen vain viikon ja katos.😓 tänään 4+6 alkanu jo ruoka maistuu aivan normisti eikä enää mielitekoja.

Testi edelleen näkyy vahvana ja rinnat tosi kipeet. Eilen pisti hetken kohdun kohdilla ja tänään yksittäisiä vähän menkkamaisia tuntemuksia ollut.

Meinaa mieli luopua toivosta vaikka eilen ihan innoissani laitoin muutaman euron vauvanvaatekirppiksellekin. Miks pitää ihmisen olla näin sekasin🤣🤣

Ainoa mikä luo toivoa näihin aallonpohjiin on se et lapsettomuuspolille ensikäynti vielä tulossa, niin ei tarvii kaikkea tämän ovulaation induktion varaan laittaa.🙏🏻 Saispa aivot pois päältä.🤡

Ei niitä oireita mullakaan ole koko aikaa ja välillä niitä ei edes huomaa jos on tarpeeks mielekästä tekemistä :)
Paitsi kipeät rinnat.
Mulla oli pientä etomista vaan ihan siinä kiinnittymisen jälkeen ja sen jälkeen ollut ihan hyvä olo. Tänään 5+0 tunsin taas ensimmäistä kertaa jotain pientä etomista mutta sekin meni nopeasti ohi.
Ruoka maistuu mullekin eikä mulla oo mitään mielitekoja (paitsi kaikki ne kielletyt asiat 😅)

Edellisessä raskaudessa ainoa oire oli tukkoinen nenä ja se raskaus päättyi onnellisesti :)

Ymmärtääkseni pahoinvointi muutenkin tulee yleensä oikeasti kuvioihin 5-6 viikoilla ja vielä tässä alussa ihan nuo menkkajomotukset ja aristavat rinnat on ihan tyypillisiä oireita. Ja menkkajomotukset on muuten mullakin rauhoittunut, alkuviikosta niitä oli useampana päivänä

@Pippurin mami? mulla on aivan sama tilanne 😣 tänään 4+5 ja pahoinvointi tuntuu kadonneen kokonaan, tissit kipeet ja pieniä kohtu tuntemuksia. Tuntuu, että pitäis olla enemmän oireita. Pelottaa aivan kamalasti, että kehitys on keskeytynyt 😓
Vitsi toivotaan et tää ois meillä just tollanen homma et hcgn nousun jälkeen etoo, sit katoo ja tulee sitten vähän myöhemmin vasta takasin☺️🙌🏼

Mulla nousi hitaasti viikot raskaustestissä, josta heräsi omat epäilyt. Tällä viikolla alkoi alavatsakivut ja nyt tänään menkat, eli kesken meni rv 6+4. Mutta eipä näihin voi itse vaikuttaa, pitää yrittää myöhemmin uudelleen :)
Oon tosi pahoillani. Voimia sinne💔

Mulla nousi hitaasti viikot raskaustestissä, josta heräsi omat epäilyt. Tällä viikolla alkoi alavatsakivut ja nyt tänään menkat, eli kesken meni rv 6+4. Mutta eipä näihin voi itse vaikuttaa, pitää yrittää myöhemmin uudelleen :)

Halit❤️ Toi ”ei näihin itse voi vaikuttaa” on kyllä niin totta, onneks ja valitettavasti.

Voi ei, oon tosi pahoillani! 😥💔

Takaisin