Meillä sairastetaan!

Mulla alkoi kurkkukipu muutamia päiviä sitten, eilen tuli pieni horkka ja nenä vuotaa. Lääkinnyt oon itseäni sen minkä raskaana voi. Olisi tärkeää olla kunnossa ennen ylihuomista sektiota! Lapselta jäi tänään kerho väliin, kun hänkin väsyneen oloinen ja nuhainen.
 
Pitihän se arvata - äitiysvapaa alkoi tänään ja heti hyökkäsi flunssa ( rokotukset on sentään kunnossa)

Muu perhe on toistaiseksi säästynyt, mikä on hyvä juttu, koska isompi huhtikuulapsi ( kohta 6v) aloittaa tänään ratsastuksen.
 
Täällä taas sairastetaan. Tällä kertaa pojalla on vatsatauti. Tai ainakin hän oksensi viime yönä. Tänään ei sitten ole ollut oikein minkäänlaista oiretta ja poika on pomppinut ympäriinsä. Hyvä jos meni niin nopeasti ohi, mutta vielä en ihan tähän luota. Vähän kyllä ottaa päähän, kun sai tämän ja huomisen päivän menot perua tartuntavaaran takia.
 
Nyt alkaa jo hieman tympiä. Viime viikolla oli lämpöä ja nyt on kurkku kipeä. Voi kunpa tämä ei äityisi kunnon taudiksi. Johan sitä ehti olla joitain päiviä terveenä. Ja tämä siis itselläni, mieheen ei ole tartuntataudit iskeneet. Poika oli viime viikolla parina päivänä räkäinen.
 
Johan oltiin kuukausi terveenä alkusyksyn pitkän sairastelun jälkeen. Nyt räkä valuu molemmilla lapsilla ja ovat aivan tukossa🤧
 
Meillä on ollut enterivirusta. Osa saanut rakkuloita, osa sairastanut vain flunssana. Nuorimmainen sai vain muutamia yksittäisiä rakkuloita, meni helposti ohi. Miehelle tuli kunnolla rakkuloita ja kädet ja jalat olivat hyvin kipeät. Keskimmäinen lapsi on nyt sairaana ja eilen tuli rakkuloita käsiin ja jalkoihin ja ne kutiavat pahasti. Lapsi on huolissaan, pääseekö koulun joulumyyjäisiin ensiviikolla. Se on aina odotettu tapahtuma ja lapset itse myyvät arpoja ja ovat myyjinä kahvilassa esim. Mies osti siihen kutinaan apteekista jotain voidetta, mutta se ei kuulemma auttanut, poltti vain ihoa. Lapsella se ei polttanut ihoa, mutta ei ilmeisesti auttanutkaan kovin paljoa. Olisiko kellään hyviä vinkkejä kutinaa vastaan?
 
Meillä on ollut enterivirusta. Osa saanut rakkuloita, osa sairastanut vain flunssana. Nuorimmainen sai vain muutamia yksittäisiä rakkuloita, meni helposti ohi. Miehelle tuli kunnolla rakkuloita ja kädet ja jalat olivat hyvin kipeät. Keskimmäinen lapsi on nyt sairaana ja eilen tuli rakkuloita käsiin ja jalkoihin ja ne kutiavat pahasti. Lapsi on huolissaan, pääseekö koulun joulumyyjäisiin ensiviikolla. Se on aina odotettu tapahtuma ja lapset itse myyvät arpoja ja ovat myyjinä kahvilassa esim. Mies osti siihen kutinaan apteekista jotain voidetta, mutta se ei kuulemma auttanut, poltti vain ihoa. Lapsella se ei polttanut ihoa, mutta ei ilmeisesti auttanutkaan kovin paljoa. Olisiko kellään hyviä vinkkejä kutinaa vastaan?
Meillä oli syyskuussa enterorokko kaikilla, lapsilla oli pahimpana se kutina. Yötä vasten laitoin kylmäkalleja kutiaviin kohtiin, se tuntui helpottavan edes vähän kun sen kutinan takia öisin ei nukuttu. Pidin myös ihorasvaa jääkaapissa ja rasvailin sillä, mut siitä oli vaan hetkellinen apu. Jotkut on sanonu että eukalyptusvoide vois rauhoittaa kutinaa, mutta me ei kokeiltu. Tsemppiä, se on kyllä ärsyttävä tauti! Meillä oli se tosiaan yli 2kk sitten ja osalla lapsista kynsiä lähtee/lohkeilee ja mulla kuoriutuu huulten alta ja nenän vierestä ihoa. Pitkäkestoinen tauti…
 
Miehellä on nyt korona, mulla ei vielä. Osaako kukaan sanoa kuinka helposti tarttuu 5 viikkoa vanhaan vauvaan? :No Evil Monkey:
 
Miehellä on nyt korona, mulla ei vielä. Osaako kukaan sanoa kuinka helposti tarttuu 5 viikkoa vanhaan vauvaan? :No Evil Monkey:
No minä sairastin yhtä aikaa 9vk ikäisen vauvani kanssa koronan viime keväänä. Oltiin molemmat hemmetin kipeitä yks yö, nukuttiin sohvalla ja tissuteltiin vähintään kerran tunnissa. En uskaltanut lääkitä häntä vielä, kun oli niin pieni. Itseltä testasin koronan silloin, vauvaa en testannut kun oli mun mielestä ihan ilmeinen juttu.
 
No minä sairastin yhtä aikaa 9vk ikäisen vauvani kanssa koronan viime keväänä. Oltiin molemmat hemmetin kipeitä yks yö, nukuttiin sohvalla ja tissuteltiin vähintään kerran tunnissa. En uskaltanut lääkitä häntä vielä, kun oli niin pieni. Itseltä testasin koronan silloin, vauvaa en testannut kun oli mun mielestä ihan ilmeinen juttu.
Kiitti vastauksesta! Menikö vauvan nenä tukkoon vai millasia olivat oireet?
 
Kiitti vastauksesta! Menikö vauvan nenä tukkoon vai millasia olivat oireet?
Särkyisen oloinen, vain äidin sylissä oli hyvä olla. Jälkikäteen mietittynä olis voinut antaa särkylääkkeen vaikka pieni olikin. Ehkä jos sairastutte niin konsultoi asiassa lääkäriä. En nyt muista tukkoisuudesta, ehkäpä myöhemmin tuli sekin, mutta silloin oli jo pahin ohitse.
 
No nytpä ne flunssat löysi meidätkin. 😔 Koko syksyn oltiinkin epätavallisen terveitä. Esikoinen on tänään ensimmäistä kertaa tänä syksynä poissa koulusta. Esikoinen ei ole sinällään hirveän kipeä. Yskii lähinnä paljon ja kyllä sen näkee ettei tervekään ole. Mutta kuopus on ollut lauantaista lähtien kuumeessa. Johan tässä alkaa googlata, milloin tuon ikäisen kanssa pitää mennä lääkäriin, jos on kuumetta...
 
Taaperolla kolmas korvatulehdus elokuun päiväkodin aloituksen jälkeen, joten tuubitukset edessä. On kyllä ollut tosi pirteä ja reipas koko ajan tulehduksesta, kovasta yskästä ja flunssasta huolimatta. Mä en ole lainkaan reipas ja pirteä, kun nappasin taas häneltä yskän melkein saman tien ja nyt jälkitautina tosi ikävä poskiontelontulehdus. Olisipa samanlainen energia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kannattaa tehdä koronatestikin, sitä on paljon liikkeellä. Ei sitten vahingossa tartuta isovanhempiin.
 
Takaisin
Top