Tein nyt uuden ketjun sairastupalaisille
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meillä oli syyskuussa enterorokko kaikilla, lapsilla oli pahimpana se kutina. Yötä vasten laitoin kylmäkalleja kutiaviin kohtiin, se tuntui helpottavan edes vähän kun sen kutinan takia öisin ei nukuttu. Pidin myös ihorasvaa jääkaapissa ja rasvailin sillä, mut siitä oli vaan hetkellinen apu. Jotkut on sanonu että eukalyptusvoide vois rauhoittaa kutinaa, mutta me ei kokeiltu. Tsemppiä, se on kyllä ärsyttävä tauti! Meillä oli se tosiaan yli 2kk sitten ja osalla lapsista kynsiä lähtee/lohkeilee ja mulla kuoriutuu huulten alta ja nenän vierestä ihoa. Pitkäkestoinen tauti…Meillä on ollut enterivirusta. Osa saanut rakkuloita, osa sairastanut vain flunssana. Nuorimmainen sai vain muutamia yksittäisiä rakkuloita, meni helposti ohi. Miehelle tuli kunnolla rakkuloita ja kädet ja jalat olivat hyvin kipeät. Keskimmäinen lapsi on nyt sairaana ja eilen tuli rakkuloita käsiin ja jalkoihin ja ne kutiavat pahasti. Lapsi on huolissaan, pääseekö koulun joulumyyjäisiin ensiviikolla. Se on aina odotettu tapahtuma ja lapset itse myyvät arpoja ja ovat myyjinä kahvilassa esim. Mies osti siihen kutinaan apteekista jotain voidetta, mutta se ei kuulemma auttanut, poltti vain ihoa. Lapsella se ei polttanut ihoa, mutta ei ilmeisesti auttanutkaan kovin paljoa. Olisiko kellään hyviä vinkkejä kutinaa vastaan?
No minä sairastin yhtä aikaa 9vk ikäisen vauvani kanssa koronan viime keväänä. Oltiin molemmat hemmetin kipeitä yks yö, nukuttiin sohvalla ja tissuteltiin vähintään kerran tunnissa. En uskaltanut lääkitä häntä vielä, kun oli niin pieni. Itseltä testasin koronan silloin, vauvaa en testannut kun oli mun mielestä ihan ilmeinen juttu.Miehellä on nyt korona, mulla ei vielä. Osaako kukaan sanoa kuinka helposti tarttuu 5 viikkoa vanhaan vauvaan?
Kiitti vastauksesta! Menikö vauvan nenä tukkoon vai millasia olivat oireet?No minä sairastin yhtä aikaa 9vk ikäisen vauvani kanssa koronan viime keväänä. Oltiin molemmat hemmetin kipeitä yks yö, nukuttiin sohvalla ja tissuteltiin vähintään kerran tunnissa. En uskaltanut lääkitä häntä vielä, kun oli niin pieni. Itseltä testasin koronan silloin, vauvaa en testannut kun oli mun mielestä ihan ilmeinen juttu.
Särkyisen oloinen, vain äidin sylissä oli hyvä olla. Jälkikäteen mietittynä olis voinut antaa särkylääkkeen vaikka pieni olikin. Ehkä jos sairastutte niin konsultoi asiassa lääkäriä. En nyt muista tukkoisuudesta, ehkäpä myöhemmin tuli sekin, mutta silloin oli jo pahin ohitse.Kiitti vastauksesta! Menikö vauvan nenä tukkoon vai millasia olivat oireet?