Meikkaaminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Meikkaatteko? Minkälaisia meikkejä käytätte? Meneekö värikosmetiikkaa?

Meikit ovat ihania ja värikosmetiikka kauniistaa omaa peilikuvaani, meikatit kulmat ja ripset saavat kyllä ihmeitä aikaan! Tykkään käyttää rohkeitakin värejä ja paljon eri tuotteita. En nykyään meikkaa väsymyksen ja laiskuuden vuoksi kuin silloin, jos menen lähikauppaa pitemmälle.
 
En meikkaa, en omista mitään meikkituotteita. Olen allerginen kaikille enkä jaksa enää kokeilla yhtään lupaavaa tuotetta. Ripsiväristä tykkäsin silloin kun se vielä sopi.
 
Oikeastaan en meikkaa ollenkaan. Töihin laitan vähän puuteria, huitaisen ripsaria ja ehkä ehdin tsekata kulmat (että jos niitä pitää vaikka nyppiä vähän). Minulla on couperosa -tyyppinen iho, punoittava ja helposti rasvoittuva mutta myös pintakuiva. Pitäisi lätkiä melkoiset määrät peittävää meikkivoidetta, joka lopulta päivän mittaan on valunut jonnekin pois, koska rasvoittuminen. Talvella taas on niin kuivaa ettei meikkivoide asetu ilman pohjustustuotteita. Pitäisi käydä meikkilaukku läpi ja heittää vanhentuneet meikit pois (noin 90% laukun sisällöstä). Mineraalipuuteri on ainoa mikä toimii mutta en ole jaksanut vaivautua. Pitäisi tilata jostain rapakon takaa...
 
Oikeastaan en meikkaa ollenkaan. Töihin laitan vähän puuteria, huitaisen ripsaria ja ehkä ehdin tsekata kulmat (että jos niitä pitää vaikka nyppiä vähän). Minulla on couperosa -tyyppinen iho, punoittava ja helposti rasvoittuva mutta myös pintakuiva. Pitäisi lätkiä melkoiset määrät peittävää meikkivoidetta, joka lopulta päivän mittaan on valunut jonnekin pois, koska rasvoittuminen. Talvella taas on niin kuivaa ettei meikkivoide asetu ilman pohjustustuotteita. Pitäisi käydä meikkilaukku läpi ja heittää vanhentuneet meikit pois (noin 90% laukun sisällöstä). Mineraalipuuteri on ainoa mikä toimii mutta en ole jaksanut vaivautua. Pitäisi tilata jostain rapakon takaa...

Mulla on meikkivoiteen kanssa samaa ongelmaa ja couperosaa lukuunottamatta aika samantyyppinen iho. Oon luopunu meikkivoiteesta kokonaan, laitan vaan peitepuikkoa pahimpiin epätasaisuuksiin ja puuterilla hiukan hillitsen kiiltoa. Arjessa sitten ripsari ja vähän luonnollisen väristä huulipunaa.

Häppeninkeihin laitan sitten rajaukset ja luomiväriä, ruskeeta tai mustaa lähinnä, tilanteesta riippuen ja huuliin tummempi puna.

Tiedän meikeistä ja meikkaamisesta kauheen vähän ja mun meikkipussissa on vanhoja luottotuotteita, perusjuttuja ja muutama villikortti, mitkä on vaan jostain sinne eksyny. Ei siis mitään uutta, hienoa ja tarkkaan tiettyyn tarkotukseen valittua "kontouria". laughing7
 
Teininä meikkasin paljon enemmän ja kauemmin. Nykyään suosin nopeaa, mutta nättiä meikkiä. Luomiväri, peitevoide, rajaus ja ripsari. Usein poskipunaakin.

Luomien pohjustukseen suosin Mac paint pot - tuotetta, sekä luomivärisiveltimet on myös Macilta.

Luomiväripaletiksi tarviin vaan Melt cosmeticsin paletin, jossa on ruskean ja vihreän sävyjä. Mun lempparit.

Kulmakynä on benefitiltä. (Aivan paras) ja sävy numero 3

Niin ja peitepuikko on Jouer merkkinen
 
Meikkaan, koska se on kivaa ja menee niin rutiinilla! Arkena laitan ripsarin, todella kevyttä BB-voidetta tai muuta ihoa vain vähän tasoittavaa tuotetta, peiteaineen silmien alle, kulmakynällä tai puuterimaisella tuotteella laitan kulmat ja lähes aina myös poskipunaa. Ennen koronaa myös huulipuna kuului joka päiväiseen rituaaliin :cool14 Meikeissä suosin luonnonkosmetiikkaa, kunhan tuote on toimiva. Ripsari, kulmakynä ja peiteaine ovat tavan kosmetiikkaa, muut sitten mineraalimeikkimerkkejä tai luonnonkosmetiikkaa. Kun alkaa olla jo ikää, niin esim. Sensain peiteaine on ikääntyville silmänalusille aivan loistava tuote! En ole vielä löytänyt luonnonkosmetiikan peiteainetta, joka ei kerääntyisi juonteisiin tai sitten pysyisi muuten hyvänä koko päivän.

Muutenkin tykkään luonnollisesta lookista, mua ei esim. pigmenttiläikät jne. harmita, saavat kuultaa meikkipohjan alta :) Puuteria en ole oikeastaan käyttänyt vuosiin, kun iho on tasapainossa, ei tarvitse meikkiäkään "lukita" paikoilleen.

Jos päätän repäistä, niin silloin rajaan silmät ja saatan vähän laittaa luomiväriä. Niissä suosin ruskean ja taupen sävyjä.
 
Olin pitkään lähestulkoon meikkaamatta, tai jos meikkasin käytin korkeintaan ripsiväriä. Ihan hiljaittain on tullut intoa meikata enemmän ja olenkin hankkinut lisää meikkejä yms kauneudenhoitotuotteita. On itselle kyllä melko vieras maailma! Teinityttönäkin mennä viipotin vaan kun muut ehosteli itseään, niin en oikein oo koskaan oppinut :grin Tykkään kyllä luonnollisesta lookista, mutta jos näyttäisi vähän paremmalta ja pirteämmältä, niin olishan se kiva. Arjessa laitan vaan ripsaria ja ehkä värillistä huulirasvaa, mutta jos johonkin täytyy mennä, niin primeriä oon alkanut käyttää (ihan uus tuttavuus) ja meikkivoidetta, ehkä luomiväri ja kajal ripsivärin lisäksi. Niin joo ja mattapuuteria kevyesti, kun on rasvainen ja kiiltävä iho. Suosin ruskeita ja mustia sävyjä silmämeikissä, huulipunaa en oikein osaa käyttää, mutta sävytetyt huulirasvat on kivoja.
 
Olen nykyään valtavan laiska meikkaamaan! Puljaan naamaani vain kun ollaan lähdössä jonnekin muualle kuin lähikauppaan.

Silloin käytän vain ripsiväriä, kajalia ja vähän luomiväriä.
 
Nuorempana olin ahkera meikkaamaan huonon ihon takia. Esikoisen synnyttyä meikkaaminen on jäänyt melkein kokonaan pois, eli meikkaan vain erikoistilaisuuksiin. Silloinkin meikkaan aika kevyesti ja panostan eniten ihon virheiden peittämiseen.

Hengityssuojaimet on myös "auttaneet" oman meikkaamattomuuden suhteen. Ei tartte miettiä kuka tulee vastaan kaupungilla kun eivät kuitenkaan tunnista. :hilarious:
 
Kynsilakkaa ja huulipunaa käytän, tosin huulipunakin jäänyt pois kun kuitenkin aina maski naamalla ihmisten ilmoilla. Ripsaria joskus harvoin, kausittain on ripsipidennykset kun ne on kivemman näköiset ja helpommat kuin ripsari.
 
Takaisin
Top