Meidän koti ja tulevat muutokset

emillanaatulia84

Keskustelun kolmiottelija
Kiinnostaisi tietää minkälaiseen kotiin teidän lapsi syntyy (maalla/kaupungissa, muita lapsia, kotieläimiä, jnejne) ja mitä muutoksia kotioloissa lapsen takia pitää tehdä.

70-luvun omakotitalo, joka rempattu täysin muutama vuosi sitten. Maalaiskunnan aivan taajamassa asutaan. Vierashuone muuttuu lastenhuoneeksi, mutta aluksi lapsi nukkuu meidän makkarissa niin sekään ei ole akuuttimuutos. Pikkuinen koira meiltä löytyy.

Me asutaan maalla 15km pienen kylän keskustasta ja kotieläimiä löytyy melkoisesti sekä sisältä että ulkoa. Ympärillä on peltoja ja järvi, rauhallinen paikka asua, mutta jahka lapsi tulee kävelyikään, niin vaaranpaikkoja löytyy vähän liikaakin :-/ Siinä nyt pähkinänkuoressa meidän kotioloja :-)

Asutaan keskustasta n. 3km päässä kerrostalo kolmiossa joka ostettii ja rempattii lähes täysin pari vuotta sitte, täällä löytyy tilaa vaaville. Yks kaappi pitää heittää helkuttiin niin mahtuu hoitopöytä siihen :)

Kerrostalokaksio 20 min päässä Helsingin keskustasta. Ainakin tällä hetkellä. Koko ajan hakusessa kolmio. Tulee vähän ahdasta ku täl hetkel meit asuu täällä minä, mies ja esikoinen. Olis kiva saada toinen makuuhuone.

Täällä pitäis kans muuttaa vierashuone lastenhoitohuoneeksi, mutta ei kiirettä :-) Meillä on kans keskikerros täysin rempattu uusiksi muuton jälkeen ja jotenkin tuntuu, että tätä vartenhan taloa muokataan, jälkikasvua varten ;-)

Meillä vuokralla rivitalokaksio rauhallisella rivarialueella, n. 4km keskustasta. Ollaan kyllä päätetty pärjätä tässä mahollisimman pitkään, ei oo varaa maksella vielä kalliimpaa vuokraa, vaikka kolmio ois kiva... Vähän vielä epäselvää aletaanko ettii isompaa, kyl tässä vauvan kanssa kuitenkin pärjäis. Meillä siis vaan toi yks makkari, mut en vauvaa laittas toiseen huoneeseen muutenkaan. Meillä on kohta kaks koiraakin niin vähän toki ahasta tulee...

Tää on vaan tosi kiva ja ei kovin kallis, anoppi asuu viereisessä rivarissa joten vauvanhoitoapu on lähellä. Noh, eihän siinä mitään häviä jos laittaa asuntohakemuksia, mut haaveissa siintää oma omakotitalo vielä joskus :)

Muokattu viimeksi:
Omakotitalo maalaiskunnassa. Meiltä löytyy valmiiksi kaksi lastenhuonetta, joista toisen oon ominu ompeluhuoneeksi :D. Olleet aiemmin vierashuonekäytössä, mut saa helposti muokattua pikkuiselle, vaikka alkuajan aionki pitää pinniksen meidän makkarissa :). Muita lapsia ei ole, mutta nurkista löytyy kissa.

Mä oon ajatellu pinnasängyn laittaa tulevaan lastenhuoneeseen, jossa nukkua päivisin ja kehdon oman sängyn viereen, missä vauva viettäisi yöt. Kuulostaako hullulta? :-/

Emillanaatulia, itse asiassa ei kuulosta! :). Mäkin oon jotain tuollaista pohtinut, et päiväunet sujuisi varmaan parhaiten omassa huoneessa ja sit mies sais rakentaa pienemmän "sivuvaunun" sängyn viereen. Saa nähdä ryhtyykö tuumasta toimeen, jos mä piirrän sille suunnitelman :D. Valmista sivuvaunua ei raskita ostaa.

Muoks. tai siis ehkä ennemminkin se pinnis veisi meidän makkarissa liikaa tilaa, ni vartavasten rakennettu sivuvaunu vois olla sirompi :)

Sivuvaunu, vähän mahtava idea! :-) Meillä on semmonen miehen suvun perintökehto vuodelta 1920 tai jotain. Se on semmonen keinuvamalli. Epäilen kyl, et kissat ottaa omaksensa jommankumman :-D

Mut joo, samaa kans ajattelin, että päiväunet harjoittais tulevaa omaa huonetta varten ja toisekseen se, että on kämpän hiljaisin huone muutenkin.

Meillä sama juttu, että lastenhuone on hiljaisin/hiljaisimmassa osassa kotia :). Oih, ihana juttu tuo perintökehto, Ilman muuta sit sellaiseen! :happy:. Hihi, joo.. meilläkin katti varmaan heti koittaa omia kaikki lapsen jutut, ku muutenki rakastaa kaikkea laatikkomaista ja tunkee ittensä niihin.. täytynee kokeilla joitain luonnollisia kissankarkoitus-/rajaamiskeinoja.

Me asutaan 4 km päässä keskustasta 90 neliön rivarissa. Ihan kivasti on tilaa ja rauhallinen alue.
Esikoinen onkin sit melkeen 3 vuotta kun vauva syntyy ja aluksi vauva tulee nukkumaan meidän huoneeseen mutta jossain vuoden iässä varmaan siirrän lapset samaan huoneeseen nukkumaan.
Eläimiä meillä ei ole vaikkakin olen aina koiran halunnut, mutta ehkä joskus myöhemmin.

Mä haluaisin kans omakotitalon mutta asutaan tässä varmaan vielä pitkään ku tilallisesti onnistuu.

Meillä on vuokralla iso rivarikaksio maalta. Tässä ajateltiin pärjäillä mahdollisimman pitkään, koska vaikka tässä nyt ei ole lapselle omaa huonetta, niin puitteet on muuten ihan kivat :) Pientä järjestelyä toki vaatii että saadaan kaikki vauvan tavarat mahtumaan tänne ja myöhemmin kämppä turvalliseksi kun muksu alkaa liikuskelemaan.

Lapsia ei ennestään ole, mutta pari koiraa ja kissa löytyy. Niiden suhtautumista vauvaan vähän mietin ja toivon, että koko jengi tulee toimeen keskenään. Kaikki meidän eläimet ovat kodinvaihtajia, jotka ovat lähteneet entisistä kodeistaan nimenomaan siksi, kun sinne on syntynyt lapsi (ajanpuute ym) tai lapselle puhjennut allergia..

Mua kans jännittää se, että kuinka nuo elukat suhtautuu tulokkaaseen. Ne kun ovat olleet mun vauvoja tähän mennessä! Mutta pitää yrittää muistaa niitäkin tulevassa vauva-arjessa :-)

Meillä on muutto parin viikon päästä edessä ja ostettiin juuri rivarineliö n. 2 kilsan päästä meidän paikkakunnan keskustasta :) eli vauvalle löytyy tilaa samantien :)

Meille tulee myös sekä pinnasänky että miehen suvun perintökehto :)
Meillä myöskin kissa joka on ollut siskollani ennen ja siirtyi minulle kun ei tottunut siellä vauvaan noin viisi vuotta sitten että jännittävät ajat meillä sitten maaliskuussa tiedossa että kuinka meidän vauvaan tottuu... :D mutta nyt kissaa ei niin paljoa ole hemmoteltu kuin silloin aiemmin :D

Meillä on kerrostalokolmio läheltä Helsingin keskustaa. Asunnosta saa tarvittaessa myös 4h ja keittiö yhdellä väliseinällä. Uusi vauva asuisi esikoisen kanssa siis samassa huoneessa kunnes vaativat omat :)

Meillä on kerrostalo kolmia ihan kaupungin laidalla. Mun ompeluhuone muuttuu jossain vaiheessa lastenhuoneeks. Mut vauva nukkuu aluks samassa huoneessa meidän kanssa. Ja myöhemmin kun esim yösyötöt vähenee niin siirretään omaan huoneeseen.

Te joilla kissoja, niin vieläkö tyhjäätte hiekkalaatikoita? Joskus lukenu, että raskaana ollessa pitäis olla varovainen, mutta liekö tuo sit urbaania legendaa...? :S

Takaisin