MaybeBaby ovulaatiotesti syljestä

  • Ketjun aloittaja Mimmi0341
  • Aloituspäivämäärä
M

Mimmi0341

Vieras
Hei! Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä testistä? Ostin tämän, kun liuskoilla en kertakaikkiaan bongannut ovulaatiota useamman kierron aikana. Tosin testasin vain raskauskeijun halpistesteillä (liuska) joten voihan olla että kyseiset testit ei mulla edes toimineet. Nyt olen viikon käyttänyt tuota sylkitestiä ja saniaiskuvio tuli vain yhtenä iltana (keskiviikkona) ja seuraavana aamuna näkyi taas jo pelkkiä pisteitä. Kalenterin mukaan ovis olisi huomenna. Oireita oviksesta ei taaskaan ole, mutta kierto on säännöllinen. Voiko oikeasti olla että ovis näkyy testissä niin vähän aikaa? Entä tietääkö joku kuinka aikaisin testi näyttää ovulaation, siis tapahtuukp ovis samana päivänä vai vasta pari päivää sen jälkeen?

Kiitos jos joku osaa auttaa, en ole oikein löytänyt kunnon ohjetta testin käyttöön.
 
Hei! Täällä on joitain kokemuksia http://forum.vau.fi/threads/ovulaatio-sylkitesti-kokemuksia.1593807/ :)

Testi mittaa estrogeeniä, se nousee ennen kuin lh ja myöskin laskee sen jälkeen. Eli mahdollisesti näyttää etukäteen ovulaation ajankohdan.

Itsellä satunnaisessa käytössä, tuntuu hyvin usein kohdallani näyttävän positiivista. Toki imetän vielä ja kierto epäsäännöllinen, johtunee siitä.

Itse otan lasille puhtaalla sormella kielen alle kerääntynyttä sylkeä ennen mitään hampaanpesuja, syömisiä ja juomisia.
 
Mulla on tää testi nyt kokeilussa, aiemmissa yrityksissä oli käytössä donnatest, mut ihan sama periaatehhan näissä on :)
Mulla donna näytti hyvissä ajoin, jopa viikkoa ennen ovista niitä kiteitä, jotka lisääntyivät/suurenivat sit mitä lähemmäs ovista tultiin ja hiipuivat pois sit oviksen jälkeen.
Tällä nykyisellä oon saanu niitä saniaiskuvioita ihmeen usein ja oudoissa kierron vaiheissa näkyviin, mutta syömiset ja juomiset vaikuttaa varmasti, joten tässä kierrossa kokeilussa juuri tuo, että testaa aamulla ekana ja ottaa sieltä kielen alta sylkeä.
Se aamun sylki vaan tuppaa olemana niin kuivaa ja tahmeaa, et näinköhän tulee suhmuraa kummempaa näkyviin, mutta kokeillaan :)
 
Nyt menossa yk 3 ja toinen kierto, jossa Maybebaby käytössä. Viime kierrossa bongansin sylkitestillä ovulaation (selvät saniaiskuviot), jonka vielä varmistin liuskoilla. Osittaisia kuvioita taisi näkyä n. 3 päivää ja sen jälkeen päivän verran täyttä saniaiskuviota, lopuksi taas osittaisia kuvioita pari päivää. Nyt menossa toinen kierto, jossa olen seurannut mahdollisia syljen muutoksia päivittäin. Huomasin, että menkkojen aikaan näytti osittaisia saniasikuvioita useamman päivän, mutta sen jälkeen niitä ei ole näkynyt. Toivottavasti pian taas, kun oviksen pitäisi lähestyä. :angelic:

Suosittelen testaamaan aamuisin (3 tuntia syömättä ja juomatta on yllättävän pitkä aika) ja ottamaan sylkeä kielen alta.
Tosiaan omat kokemukset ovat vielä hyvin lyhyeltä ajalta, mutta tuon yhden kierron perusteella näyttäisi toimivan ihmeen hyvin. Kannattaa seurailla alkuun syljen muutoksia aktiivisesti, jotta oppii tuntemaan omat syljen muutokset ja vaihtelut.

Oman tietämykseni mukaan estrogeeni alkaa kohota jo hieman aiemmin kuin LH, joten sen takia syljessä näkyvien muutosten pitäisi näkyä jo aikaisemmassa vaiheessa kuin tikkutesteillä bongattavan LH-piikin. Mutta kuulostaapa erikoiselta, että saniaiskuviota olisi vain yksi päivä ja sen jälkeen ei mitään. Olitko ollut sen 3h syömättä ja juomatta ennen testaamista?
 
Mulle toi postisetä tänään tuon MaybeBabyn. Kierron vaiheesta ei ole mitään tietoa, koska sain viime kuussa kkm:n. Laitetta testaillessa muodostui aika vahvat saniaiskuviot, mutta luultavasti hormonit on edelleen ihan sekaisin. Olin kyllä ollut viimeiset 4h juomatta ja syömättä. Saa nähdä, onko tuosta mitään apua oviksen löytämiseen. Liuskat on myös käytössä, niin voin sitten vertailla tuloksia. Ilmeisesti MaybeBabya on kuitenkin järkevintä käyttää heti aamusta? Miten saatte pidettyä sen puhtaana?
 
Mulle toi postisetä tänään tuon MaybeBabyn. Kierron vaiheesta ei ole mitään tietoa, koska sain viime kuussa kkm:n. Laitetta testaillessa muodostui aika vahvat saniaiskuviot, mutta luultavasti hormonit on edelleen ihan sekaisin. Olin kyllä ollut viimeiset 4h juomatta ja syömättä. Saa nähdä, onko tuosta mitään apua oviksen löytämiseen. Liuskat on myös käytössä, niin voin sitten vertailla tuloksia. Ilmeisesti MaybeBabya on kuitenkin järkevintä käyttää heti aamusta? Miten saatte pidettyä sen puhtaana?
Olen aina puhdistanut vaan hyvin sen linssin, johon sylkeä laitetaan:)
 
Kiitos vastauksesta, Bella Swan! :) Lievästi pöpökammoisena mua hirvittää jatkuva syljen levittäminen samalle pinnalle, vaikka testi onkin vaan omassa käytössä. Googletin puhdistusohjetta, niin selvisi että muuta ei suositella, kuin puhtaalla kankaalla tai esim. nenäliinalla pyyhkimistä.
 
Mun kokemukset MaybeBabyn kanssa jäi lyhyeen. Pudotin nimittäin sen lattialle ja tietysti se meni rikki. :sad001 No, oma moka. Mulla oli tuossa vaiheessa vielä kierto sekaisin kkm:n jäljiltä, niin en osaa toimivuudesta sanoa mitään.
 
Takaisin
Top