Matkustus

kamaki

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa,

En tiedä mihin keskusteluun "pulmani" kuuluisi, joten loin uuden aiheen kaikkien näiden edellisten lisäksi... Haluaisin kysellä mielipiteitä ja kokemuksia matkustelusta raskauden aikana. Itselläni matkustusajankohta olisi viikoilla 30-32 eli aika myöhään. Ja kohteena olisi Venezuela/Karibia. Edulliset lennot tuli hommattua ennen raskautta ja nyt tekisi kovasti mieli lähteä karkuun Suomen marraskuuta ennen vauvanhoitorupeamaa.

Pitkät lennot ja määränpään hygienia kuitenkin hieman arveluttavat. Omalle voinnille matkustuspäätös tietenkin perustuu ja tähän asti (viikolle 20) vointi on ollut erinomainen. Olen kysellyt asiasta parilta lääkäriltä ja neuvolantädiltä ja mielipiteet/nauvot ovat olleet hieman ristiriitaisia. Tämä on ensimmäinen raskauteni enkä osaa yhtään ennakoida vointia 10 viikon päähän. Joten kuulisin mielelläni muiden kokemuksia. Tattis! 
 
Hei,

Finnairin sivuilla kerrotaan että periaatteessa lentäminen ei ole sallittua enää rvko 36 jälkeen, joten ei kai mikään estä lentämästä. Ystäväni lensi noilla viikoilla kuin sinä olet toiselle puolelle maapalloa, mutta hän asuikin siellä ja kyseessä oli länsimainen valtio, jonka hygieniataso/kuumuus oli ihan eri kuin Karibialla. Sun täytynee vain odottaa että miten raskaus etenee - lääkärit ei tehne päätöksiä/anna lupaa ennen kuin on 28vkoa täynnä - näkee miten se raskaus etenee kun se masun kasvu alkaa oikeasti ja alkuraskaus on ohi.

Itse mietin lentoa itsenäisyyspäivänä Lappiin kun laskettuun aikaan on vielä 6vkoa.. saa nähdä, sekin täytynee miettiä sitten silloin.
 
Itse olen pähkäillyt samaa, mutta tulin siihen tulokseen että lähden varaamalleni matkalle. Silloin rv24 ja lentomatka 4 tuntia ja matkan pituus viikko. Tähän asti kaikki mennyt hyvin ja pitää toivoa että menee reissussakin.
 
Hei kamaki ja muutkin matkakuumeiset! Aloitin samasta aiheesta ketjun 4.8. "matkustaminen raskausaikana" (siis laskettu aika tammikuussa 2011 foorumilla). Siellä muutamia kommentteja ja näkemyksiä asiaan.
Me lähdetään Turkkiin lokakuussa  ja lento on varattu niin, että mulla ei ehdi tulla rv. 28 täyteen (ennen rv 28 saa useimmissa lentoyhtiöissä matkustaa ilman lääkärintodistusta). Tsekkasin myös meidän vakuutusehdot, jos jotain sattuisi ja raskaanaolevalle vakuutusehdot ainakin IF:llä on aika heppoiset: ensiapua saa, mutta ei käytännössä muuta vakuutuksen piikkiin.
Ajattelin varmuuden vuoksi käydä yksityisellä ennen matkaa ja tsekata että kaikki on kunnossa, ettei sitten matkalla ainakaan tule mitään yllätyksiä. Tai sitten menen vasta matkaan jälkeen varmistumaan, että kaikki on kunnossa. En ole vielä päättänyt kummin päin järkevämpi.

Karibia marraskuussa kuulostaa ihanalle, mut me taidetaan siinä vaiheessa tyytyä Turun Caribiaan tai Naantalin kylpylään ;oP

Hyvää matkasuunnittelua, kai homma on vähän itsestä kiinni, mutta kannattaa ehkä noin myöhään lähtiessä päivittää tilanne lääkärillä vielä ennen matkaa..?
 
 
Takaisin
Top