Matkustus vauvan kanssa

Kuka ruotsinlaivalla luulee, että oot kidnapannu jonkun lapsen :DDD Hah päivän naurit, mutta IceQueen jos lukee että ne riittää, niin itse menisin niillä :)
 
Me ollaan jo monet kerrat oltu mökillä. Sähköt on mutta kantovesi. Saunaan järvestä ja juomavesi kotoa. Pikkusen kanssa oltiin jo talvella eka kerran. Esikoinen oli aikoinaan 6vrk kun oltiin mökillä ekakerran,sillon oli hirveät helteet!

Hyvin on aina menny! Pesut on aika pitkälle samoin kuin Marielilla. Nyt juhannuksena Pikkunen pääsee paljuun ekaa kertaa!

Meillä kans yleensä molemmat nukkuu mökillä paremmin. Ollaan pähkäilty se niin, että täällä on enemmän aktiviteettia kokoajan verrattuna kotiin, raikkaampi (viileämpi) nukkumis ilma sisällä ja se ihana luonnon rauha ulkona :rolleyes:

Ja molemmat vanhemmat on kokoajan läsnä, ei töitä, ei kotitöitä yms. Läsnä myös toisilleen:wacky:
 
Meki mennään kesällä mökille, jossa vesi kannetaan järvestä (tai kaivosta). Vauvalle tosin (esikoiselle ainaki kannettiin) omasta kaivosta, jossa vesi juomakelpoista. Eipä siinä muuta, ku lämmittää sit vettä ahkerasti, että lämmintä vettä piisaa pyllypesuun ja kosteuspyyhkeitä tosiaan kuluu. Kuumavesiastian vesi saunassa onkin aamulla vielä haaleaa eli se helpottaa jonkin verran.
 
Mulla ollu aina Ruotsissa vaan ajokortti matkassa, vaikka passinki omistan. :)
 
Meillä on heinäkuussa reissu Saksaan ja elokuussa loma Turkkiin. Vähän jännittää, mutta uskon että selvitään reissuista! :) passikin on jo!
 
Meillä taitaa nyt kuitenkin jäädä reissut tältä kesältä väliin. Todettu, että niin on parempi meille kaikille. Neiti on luonut itse itselleen niin säännöllisen rytmin ja lähinnä iltarytmin, että sitä ei viitsi lähteä muuttamaan eikä se oikein onnistu, kun tulee vaan turhia itkuja.
Meillä mennään siis niin aikaisin jo iltapuuhille ja nukkumaan ja meidän herkkis tarvitsee yöunirauhan ettei onnistu. Ellei äiti ja isi halua hiljentyä jo klo 19 - 19.30.
 
Kyllä sitä pikku muru kerkee reissaamaan vaikka ei vielä tänä kesänä mihinkään pääsiskään :)

Mites ihmeessä muuten tuollasen turvakaukaloikäsen kanssa matkustaa reissun päällä bussilla tai taksilla? Mietin et joutuuko ottaa kaukalon mukaan? Tukholmaan oltais lähössä. Sellasella päivä tukholmassa risteilyllä on vissii aina bussikuljetus laivalta keskustaan, mie en oikeen bussiinkaan uskaltais ilman kaukaloo vauvan kaa... (Oon ite niitä harvoja jotka oikeesti käyttää niitä pakollisia turvavöitä bussilla matkustaessa :grin ) Tai sit jos lähtee hotelliin yöks ni taksilla tarvii varmaan matkustaa ni sinne nyt ainakii kaukalon tarvii mukaan...
 
Tai sit jos meet vaunujen kanssa niin pistä se siihen vaunujen kantokassiin ja vuoraa hyvin pehmusteilla :wink
Niin olen joskus itse tehnyt hetkellisellä matkalla.

Mites onko kokemuksia vauvan kanssa reissatessa ruokien saamisesta? Kai Turkissa on jotain perus bonaa kaupasta saatavilla? Kotona teen kyllä itse, mutta reissut on reissuja ja pikaruoka sallitaan :wink
 
Turkissa saa aivan vastaavia ruokia ja vaippoja kun täältä :) osa jopa ihan samaa kamaa eri nimellä.
 
Minlex,mihinpäin Turkkia menette? Me oltiin Sidessä ja siellä ainakin vauvan/lasten ruokavalikoima oli onneton. Hotellin minimarketissa oli 4kk soseita muutama ja vissiin 1 vähän isommille. Antik Siden kaupoissa ei ollu ollenkaan. Alanyassa ja Antaliassa saattaa olla kun ovat niin paljon isompia kaupunkeja mutta pelaisin kyllä varman päälle ja ottaisin ruoat mukaan. Meillä oli onneks molemmille ruoat mukana! Esikoinenkin söi Muksun puurojauhoja puuroa :happy: Vaipat löytyy (pampers, hugs) kaupoista ja joistakin apteekeista.

Meillä kans esikoinen söi mm.ranskalasia Turkissa mutta kotona ei todellakaan saa :rolleyes:

Bussissa minä uskallan matkustaa ilman kaukaloa vauvan kanssa mutta taxit on aika pelottavia, varsinkin tuolla etelässä. Yksi matka mentiin Turkissa taxilla ja tultiin kävellen takaisin :grin onneks matkaa oli vain joku 4km ja molemmilla rattaat!

Mä oon ihan samoilla linjoilla et reissussa on reissu säännöt!
 
Onks muuten vaipat vielä sikahintasia jos reissaa esim jossai välimeren alueella? Ite en oo vielä sinne suuntaan lähössä, ehkä ens talvena, mut tuli vaa mieleen ku vaipat mainittu. Joskus pari vuotta sitten miun kosmetologi sano että reissuun lähössä ja ottaa ite kaikki tarvittavat vaipat ja ruoat mukaan ku on sikahintasia ja vaikee löytää, en muista vaan minne oli matkalla.
 
Mä olen reissannut ympäri Turkkia, en tosin nyt tämän vauvan kanssa mutta ottaisin vauvalle ruoat, puurot ja muut kyllä mukaan :)

kääk, hirveä matkakuumekin tullut. Meinattiin tänä kesänä harrastaa nyt vaan kotimaan matkailua :)
 
Mun sisko vinkkasi että kannattaa ottaa omat korvikkeet mukaan matkalle. Ilmeisesti niissä on vähän eri resepti ja maistuvat vähän erilaiselta. En kyl tiedä miksi ja miten mutta ehkä mekin rahdataan omat maidot Espanjaan..
 
Varsinkin jos esim Thaimaaseen tai sinne päin suuntaa niin kannattee ottaa ruoat mukaan kun siellä on suurimpaan osaan ruuasta lisätty suolaa!

Mä otin nyt Turkkiin vaippoja reiluksi vuorokaudeksi mukaan ettei ihan heti tarvinu kauppaan sinkoilla kun hotelliin pääsi.
 
Turkissa asuneena ja sinne syksyllä kuukaudeksi matkaavana, en aio raahata mitään ylimääräistä mukana kun sieltä saa. Antalyassa valikoima kaikkea :)
 
Eli mukaan riittävästi kamaa että alun pärjää ja sit ku löytää marketin josta saa niin sieltä lopun reissun vaipat ja ruuat messiin :)
 
Kaveri oli viime syksynä egyptissä 7kk tyttönsä kanssa ja käytti paikallisia vaippoja. :eek:Tyttö sai ihan kamalan ihottuman vaipoista jota piti hoitaa kuukausi tolkulla että parani. Oli kuulemma kamalaa kun nivuset oli ihan auki ja tytöllä oli jatkuva hiki helteen takia, sitä huudon määrää.:sad001 En nyt muista merkkiä, mut ilmeisesti ulkomailla (varsinkin euroopan ulko puolella) noi kemikaali säädökset on ihan eri luokkaa kun täällä.
 
Minä kantaisin kaikki matkassa. :D En oo tosin koskaan lasten kanssa ulkomailla matkustellut, mutta teen niin kotimaassakin. Ei tartte mitään mistään ruveta etsimään. Tietty lentokoneella matkustaessa hieman hankalampaa, mutta toisaalta ompa valmiiksi tuliaslaukku. :wink
 
Mie luulen et miekii kannan kaiken mukana jos/kun lähetää ens vuoden alussa johonkii kauemmas reissuun. Ei tarvii ruveta ettii mitää. Ja yhtä täys on laukku sit tullessa ku on vaipat kulutettu mut tuliaisia tilalla :) En sit tiiä onko helpompaa vai vaikeempaa lähtee reilu 1 vuotiaan kanssa reissuun, riippuu vähän mitä tuo suostuu sit syömään, meneekö jo melkein samalla ruoalla ku aikuiset vai syökö purkkiruokaa.
 
Pelkästään kuuma+kertsi yhdistelmä voi saada ihon rikki, kun kertsi ei hengitä yhtään :) Kestovaippoja mukaan!! Menisi pienempään tilaankin :wink Ja kuumassa maassa kuivuu ainakin nopeasti!
 
Takaisin
Top