Matkustaminen

Suklaapehmis

Näppärä viestien naputtelija
Helmimammat 2017
Heinä-äidit 2020
Onko muita menossa ulkomaanmatkalle raskausaikana? Itse olen menossa ensi kuussa Sri Lankaan, matka varattiin keväällä ennen raskauden tietämistä.. Terkkarissa sanottiin et saa mennä kun viikotkin vielä sallivat. Mut ite mietin sitä Zikavirusta! Eihä siellä pitäis vielä sitä olla, mut silti se vähä mietityttää.
 
Me ollaan lähdössä syyslomalla Kreetan saarelle viikon lomalle ja silloin mulla on viikkoja 23-24, Finnairin lennoilla mennään ja otan varuilta lääkärin todistuksen lennoille vaikka sitä tarvitsisi vasta kun rv.28 on täyttynyt.
Suklaapehmis; kannattaisiko reissulle ottaa ihan hyönteismyrkkyä mukaan niin olisi jotain suojaa niitä hyttysiä vastaan, sellaista olen ainakin kuullut suositeltavan otettavan mukaan. Mukavaa lomaa :)
 
Nii pitää kyl hommata jotai myrkkyjä mukaa :) eikä sitä turhaa kannata stressaa, ku voi ihan suomenmaallaki sattuu vaikka jos mitä.
Kiitos, mukavaa matkaa myös siulle! :)
 
Heh, meillä on suunnitteilla ihan Tukholman risteily :P :laughing002
Eli ei ihan niin eksoottista maisemanvaihtoa, mutta reissua ny kumminkin.
 
Meikä on ehtiny käymään jo norjas ja viros. Enskuun lopul mennään itävaltaanki :) sit täytyy varmaan vähä rajottaa.. ei se olo ison mahan kans niin kivaa ole ahtaissa penkeis :facepalm:
 
Vinkkinä noihin eksoottisempiin maihin, itse niissä ennen raskautta jonkin verran matkustanut; voi ottaa täältä mukaan offin mutta kannattaa ostaa paikanpäältä: Ne yleensä tehoaa paremmin paikallisiin olioihin.
 
Reissusta selvittiin terveinä ja levänneinä mutta Kreetan lentokentällä minulta kysyttiin yllättäen lääkärintodistusta vaikka rv:tä oli vasta 24+4. Eli kaikille jotka ovat lähdössä ulkomaanreissulle niin kannattaa varmuuden vuoksi ottaa lääkärintodistus eli tulostaa Finnairin sivuilta lomake, joka neuvolassa voidaan täyttää.
 
Oliko siulla mukana sitä, et miten selvisit jos ei ollukkaan? Tuli itellekin mieleen että mitä jos ne pyytää sitä. En tajunnut ennen reissua edes ajatella sitä, koska alle 26 viikkoa on.. ja ois luullu et terkkarissa hoitaja ois osannu sanoo et kannattaa tehä se :/ mut ei voi mitään, tiistaina lähdetään täältä ja katotaan pyytääkö ne todistusta, jota nyt miulla ei oo. Tullessa tänne joka paikassa ne kyseli että mones viikko on menossa.
 
Huutelen toisesta ryhmästä tänne, kun tämä matkakeskustelu osui silmiin. Matkasin nimittäin alkuvuodesta juuri noilla viikoilla parikin kertaa Suomen ja Aasian mantereen väliä. Mulla oli lääkärintodistus mukana varmuuden vuoksi, mutta eivät sitä kertaakaan halunneet nähdä millään lentokentistä. Lähtöselvityksissä kyllä aina kysyivät millä viikolla olen, mutta eivät sitten kyselleet enempää vastauksen kuultuaan. Ja lähtöselvityksessähän kannattaa sitten aina pyytää paikka, jossa on enemmän jalkatilaa (isommissa koneissa keskirivin ensimmäinen penkkirivi), antavat nimittäin niitä mielellään myös raskaana oleville :)
 
Oliko siulla mukana sitä, et miten selvisit jos ei ollukkaan? Tuli itellekin mieleen että mitä jos ne pyytää sitä. En tajunnut ennen reissua edes ajatella sitä, koska alle 26 viikkoa on.. ja ois luullu et terkkarissa hoitaja ois osannu sanoo et kannattaa tehä se :/ mut ei voi mitään, tiistaina lähdetään täältä ja katotaan pyytääkö ne todistusta, jota nyt miulla ei oo. Tullessa tänne joka paikassa ne kyseli että mones viikko on menossa.
Mulla oli toi lääkärintodistus mukana mutta jos ei olis ollut niin olisin sit näyttänyt äitiyskorttia. Meillä todistusta suositteli kätilö gravidassa kun kerrottiin tulevasta reissusta, ja kun vein lapun terkkarin täytettäväksi niin hän ihmetteli miksi tällainen pitää tehdä :meh:
 
Joo oli jännät paikat eilen kyllä check-innissä. Siellä ne pyysivät näyttämään raskaustodistusta ja sanoin että ei ole sellaista.. näytin neuvolakorttia eikä se kelvannut. Jouduin sitten menemään mieheni kanssa paikallisen lentokentän lääkärin luokse, jolle sitten tulkkasin mitä neuvolakortissa lukee ja hän sitten kirjoitti raskaustodistuksen :D oli kyllä mielenkiintoinen kokemus ainakin :D ja kyllä vauva tykkäs ku sai aurinkoa masun läpi, heti alko potkiminen :)
 
Reissusta selvittiin terveinä ja levänneinä mutta Kreetan lentokentällä minulta kysyttiin yllättäen lääkärintodistusta vaikka rv:tä oli vasta 24+4. Eli kaikille jotka ovat lähdössä ulkomaanreissulle niin kannattaa varmuuden vuoksi ottaa lääkärintodistus eli tulostaa Finnairin sivuilta lomake, joka neuvolassa voidaan täyttää.

Hui.. me oltiin Kroatiassa ja kyselin parissakin neuvolassa et tarviiko olla joku lappu ni sanottiin et ei ennen sitä tiettyä viikkomäärää ku täytyy saada lääkäriltä todistus et on lentokelposessa kunnossa... Olisin kyl silti halunnu jonkun todistuksen mut en tiennyt et ne saa noin :-) Neuvolakortti tosiaan oli vaan mukana mut kyllä ne englanninkieliset laput aina helpottaa ulkomailla asioimista :-)
 
Takaisin
Top