Matkustaminen

Täällä olis kans ens viikolla Tukholman reissu edessä... Tarviikohan noin lyhyelle lennolle edes mitään tukisukkia hommata? Noiden helteiden takia vaan alkanu vähän levottomat jalat vaivaa ja v-mäiset turvotukset tulla jo muutenkin, et mitenkähän lie, ehtiikö ton lennon aikana mitenkään ihmeemmin pahentua?
Neuvolalääkärin aika tulee olemaan vähän vajaa viikko ennen lähtöä, sieltä kai saa sit pyydettäessä ton todistuksen lentoyhtiöö varten, jos ne sitä vaatii?
 
Oot ehkä ehtinytkin jo reissulle, mutta kommentoinpa silti. Mulla meni noi 3h lennot Rodokselle hyvin ilman tukisukkia, mutta mulla on ollut kyllä hyvin normaali olo. Lentoyhtiökohtaista koska ne sen todistuksen vaatii, Finnairilla on muistaakseni vko 28 eteenpäin. Viime vuonna oltiin Ryanairilla Lontoossa, kun kaveri oli jollain 30+ viikolla ja hänellä todistus oli, mutta ei sitä kyllä kukaan kysellyt.

Meidän Tukholman reissu meni tosi kivasti. Löysin jopa jotain ostettavaa, vaikka ei oo tässä kuosissa kauheasti tuo shoppailu innostanut. Löysin kivan ohuen neuleen, johon maha mahtuu vielä hienosti monta viikkoa ja Vagabondin kiilakorkokengät -50% alennuksella, joita oon ihastellut, mutta en oo malttanut ostaa. Eiköhän niillä jaksa vielä töissä hyvin köpötellä :)

Sukulaisilta tuli jo lahjoja pienelle ja mua nauratti, että tyyppi jo syrjäyttää äitinsä synttärit, sillä mulla tulee tänään 30v täyteen. Saatiin tosi kivoja juttuja. Nahkaiset tossut ja Lundmyr of Swedenin potkupuku oli ehdottomat suosikit. En malttaisi ite niitä kuitenkaan ostaa :)

Tukholmasta palauduttuamme käytiin vielä häissä Porissa ja ajeltiin sieltä sitten yöllä kotiin ja voi herranen aika, kun mä pelästyin, kun alkumatkasta seisoi hirvi tiellä ja jouduin jarruttamaan kunnolla. Onneksi masussa alkoi sen jälkeen tuttu möyrintä, kun ehdin jo vähän ajatella, että vaikuttikohan tuo jarrutus jotenkin. Loppumatkan vilkuilinkin sitten hirviä ihan hysteerisenä ja olin kyllä niin helpottunut, kun kotiin asti selvittiin.
 
Me ollaan nyt reilun viikon päästä suunniteltu lähtevämme päivä Tukholmassa -risteilylle hääpäivää juhlimaan. Onko täällä palstalla kirjoittelevilla useammin risteilevillä näkemystä, että kannattaako mennä Siljalla vai Viikkarilla? Olennaisinta nyt ois siis mahd. tasainen kyyti, viihtyisä hytti ja koko laiva, hyvä ruoka (buffetkin, mut ei varmaan oteta kummallekin illalle, eli myös hyvä muu ravintola), shoppailu hoidetaan varmaan Tukholmassa, jos nyt jotain. Mut siis yökerhoilla ei niin väliä, tietty, jos on joku hyvä pubi, missä on kiva iltaa istua tai sit ravinteli... Ja vaihtoehtoina siis Siljan Symphony tai Viking Linen Mariella
 
Mä suosin Siljaa. Siellä on paljon selkeämmin sijoteltu ravintolat ja kaupat jne, kun seillä on promenade-kansi ja sieltä periaatteessa löytyy kaikki. Kerrosta alempana on tax free, buffa, kahvila ja joku ravintola. Viikkarilla on mun mielestä hankalampi suunnistaa ja jotenkin tuntuu nuhjusemmalta koko laiva.
 
Tällä mammalla olis Rodoksen matka edessä, lähtö 23.8, tuolloin on rv 26+1.. Jännittää hieman, mutta työ tohinan, muuttohässäköiden ja talon rakennuksen keskeltä on ihana saada pieni breikki lämpimään. Katsotaan miten kuumuuden kanssa käy.
 
Takaisin
Top