Matkustaminen vauvan kanssa

Kiips

Näppärä viestien naputtelija
Onko kukaan matkustanu muksun kanssa junalla?
Me lähetään ehkä pojan kanssa kahestaan junareissulle, matka kestää n.4h.
Vinkkejä saa antaa, mitä kannattaa ottaa huomioon. :) Poika nyt 9kk.
 
Ei olla matkustettu vielä.. Ensimmäistä reissua kesällä yyteriin odotellessa :Heartred Itse ainakin aion ottaa tuleville reissuille mukaan paljon leluja ja jotain pientä nakerrettavaa pojalle ettei aika käy pitkäksi :) Meillä ei ole vielä edes matkarattaita hommattuna niin täytyy ne käydä kyllä ostamassa ensin kun luulen et ovat miljoona kertaa kätevämmät kun normi vaunut reissuilla :) Hyvää matkaa jo etukäteen!
 
Meidän piti tänään lähteä yli viiden tunnin junareissuun mut sehän peruuntui kun olen kipeä. Varasin meille kahden hengen kopin ku perhelipulla saa kaksi paikkaa. Halusin omaa rauhaa tarvittaessa, niin siksi. Mut eipä tosiaan päästy lähteen. Oltais kohta perillä... :/

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Minullakin jäi tänään 40 euron junalippu käyttämättä miehen työpaikan saamattomuuden takia. No mutta onpa taidettu 3 krt mennä junalla. Kannattaa varata paikat etukäteen. Ite olisin nyt ekaa kertaa kokeillut sitä perhehyttiä, missä on lapsen tilaa leikkiä ja puuhata. Samassa vaunussa on yleensä myös hoitovessa ja jos ei perhehyttiin pääse niin sit ainakin samaan vaunuun kun hoitovessa. Ic:stä yleensä löytyy nuo perhehytit ja hoitovessat yms. Pikajunaan ei ehkä kannata mennä, kun on niin korkea se nousu.

No pärjää siellä junassa kuitenkin ihan hyvin missä tahansa. Viimeksikin istuttiin ihan normaaleilla paikoilla eikä ollut hoitovessaa lähellä. Eväitä oli pojalle mukana ja leluja. Junan kyyti nukutti hyvin ja poika nukkui sylissä puolet matkasta. Välillä katseltiin ikkunasta ja pyörittiin sylissä. Itsellä siinä on lähinnä kädet täynnä kun ei voi poikaa laskea mihinkään. Omat eväät pitikin olla yhdellä kädellä syötäviä välipalajuomia yms. Toisaalta ei uskaltanut hirveästi juoda, kun pohdin sitä, miten ite kävisin vessassa. No viimeisimmällä kerralla mulla oli poika mukana liinassa, koska mukana oli myös iso laukku. Tämä oli ihan toimiva ratkaisu. Lisäksi paikkani vieressä oli tavaransäilytys hyllyt, ettei isoa kassia tarvinnut nostaa hattuhyllylle. Mutta kerran mulla oli tosissaan ongelmana se, etten meinannut saada isoa kassia ja matkarattaita mahtumaan junassa mihinkään ja siksi jätin viimeisimmällä kerralla rattaat pois kokonaan.

No en tiedä saiko tästä nyt mitään tolkkua. Sain suunnilleen kerrottua asiat, joita kannattaa miettiä. Junassa on kuitenkin mielestäni mukavampi matkustaa kun autossa ja viimeisinkin 3 h 10 min matka meni yllättävän nopeaa.
 
Onneks mä ehdin käydä perumassa lippumme.(Oli muuten hienoa lähteä kipeänä rautatieasemalle perumaan lippua.. örp)... kymmenen egee siinä silti takkiin otti, mut mieluummin niin ku et 74€ egee takkiin. Noh, koitetaan toukokuun puolella uudestaan. :)
 
Rattaita ei oo tarkotus ottaa mukaan ollenkaan, määränpäässä on kyllä rattaat sitten, mut matkalle ois tarkotus lähteä manducalla. Yks junavaihtokin on matkalla ja junat on intercity ja loppumatkan on taajamajuna.
Näkeekö jostain vr sivuilta minkähintanen perhelippu on? :)
 
Mä en voinu perua lippua kun oli ennakkolippu alennuksineen. Noh yhteensä mun menopaluu ennakkoliput maksoi sen 55 e, kun oikea hinta olis ollut lähemmäs 100 e, niin sinänsä ei haitannut niin paljoa, vaikka toinen lippu jäi käyttämättä, vaikka se olikin näistä huomattavasti kalliimpi. Olipas lausehirviö :)
 
Me lähetään nyt etelän reissulle huomenna ja tullaan kahestaan junalla takasi. Matka tulee oleen 6h :) saas nähä miten menee! Täytyy muuten ottaa tuo perhelippu! Mukavampi jos saa kaks paikkaa samaan hintaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Keni: Kerrohan sitten miten reissu meni?

Tässä koittanu ettiä sit kuitenki matkarattaita matkaan mukaan, mut ei oo vielä löytyny. Oiskohan ne kuinka hankalat mukana kuljettaa, etenkin kun juna on taajamajuna. Onko muilla ollu rattaat mukana vai miten ootte menny?
 
Kyllä ne rattaat voi mukaan ottaa. Kyllä ne aina jonnekin saa mahtumaan. Onhan siellä käytävän päissä yleensä sellaisia säilytyspaikkoja, jos vähän kauemmas uskaltaa jättää rattaat ja sinne ylähyllyillekin ne rattaat voi nostaa, jos vaan ne taittuu pieneen tilaan ja on kevyet nostaa. Ainut ongelma mikä minulla oli ehkä noitten rattaiden kanssa olis ollut se, että mihin lykkään lapsen silloin kun taittelen ja nostan rattaat sinne hattuhyllylle. Junan lattiallehan se lapsi olis kai pistettävä ellei joku ihana ihminen auta. Outoja ongelmia sitä voi ollakin :)
 
Mut kyllä sieltä junasta onneks auttavaista porukkaa yleensä löytyy ja viimeksikin kolme henkilöä auttoi minua laukun kanssa. Yleensä olen myös pyytänyt jonkun saattamaan ja tulemaan vastaan, niin sekin auttaa paljon.
 
Junalippu on ostettu. Alkumatka mennään perhehytissä ja loppumatkasta saahaan ihan ite valita hyvä paikka. Ei ainakaan vielä oo matkarattaita löytyny, joten näillänäkymin matkataan manducan kanssa. Mietin vaan et miten yhteen reppuun mahtuu kaikki matkatavarat. En meinannu kauheesti ottaa kannettavaa mukaan, kun on tuo junanvaihto. Mies kyllä vie asemalle ja määränpäässäkin on joku vastassa. Yksin ei tartte selviytyy, kun tuo junanvaihto. :)
 
Mulla on aina sellainen jäätävä vetolaukku mukana, kun meen aina sit viikoks reissuun kun lähden, niin ihan hirveesti pitää ottaa tavaraa aina mukaan. Onneks asemilla on hissit kun tarvii vaihtaa juna.
 
Kyllähän se voi olla haastavaa yksistään liikkua lapsen kanssa. Me ei olla vielä junalla liikuttu. Suunnitelmissa on kesäkuussa matka itä-suomeen ja matkataan autolla. Aikaa menee noin viisi tuntia mutta onneksi meidän poika on suhteellisen hyvä matkustaja. Jännityksellä reissua odottaen :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Me matkustetaan pojan kans kahdestaan ens viikolla autolla. Mua vähän jännittää, et miten menee. Ei muuten, mut jos poika hermostuu nii kuin usein joudun pysähteleen.. täytyy pitää tarpeeksi taukoja. ABC:n asemat on parhaita, kun niissä on aina odotettavissa samat palvelut. On hoitohuonetta yms. Erityisesti meidän matkan varrella on isoja asemia, niin niissä on kivat leikkipaikat, joissa pääsee pirpana ojenteleen jäseniään aina.
Ensin meidän piti mennä junalla, mut sit päätinkin lähtee meidän autolla. Meillä on "hoidossa" sukulaisten auto, kun ovat lomalla, nii mies saa käyttää sitä työmatkoihin. Kätsyä. Heti käytän hyväkseni tilaisuuden ja lähdemme poitsun kans reissuun. :)
 
Meijän juna reissu meni hyvin :) Osan matkasta poika nukku ja osan matkasta leikki ja hurmas kanssamatkustajia. Sai oman junalipunki konnarilta ihan omaan käteen. Matkarattaat oli mukana, sellaset mitkä sai yhellä käellä kasaan. :)
 
Pitääks kukaan enää lasta turvaistuimessa, siinä ekassa kaukalomallissa. Kauanko siinä saa olla yhteen putkeen? Mua inhottaa pitää lasta siinä ni välillä otan pois et saa suoristaa itteensä.
 
Meillä ei oo mahuttu enää aikoihin kaukaloon, eli ei. Kaukalossa ei pidetty muutenkaan kuin automatkoilla.
 
me luovuttii kaukalosta jo 5kk ikäsenä.ja sama juttu et vaan autossa ja max.2 tuntia ja sit tauko.
 
Takaisin
Top