Matkailu raskaana

Ei mun mielestä oo yhtään hullua. Varsinki ku oot varautunu et jos raskaus ei anna myöden ni sit et lähde. Ei raskaus oo sairaus. Ja aika epätodennäköstä kuitenkin on et se syntyy yllättäen ennenaikasesti. :)

No näin mäkin aattelen, toivotaan että sujuisi raskaus samalla lailla kun edelliset niin pääsisi vielä reissuun ennen synnytystä:happy:
 
Meillä on tulossa reissu pohjoiseen, autossa istumista lähemmäs 18h.. Voi olla paikkoja särkee melkoisesti. Mutta sitten vaan taukojumppaa bussipysäkillä :laughing002
 
Meil kans edessä toi 1100km per suunta.. Mut uskon et siitä nyt viel pääsiäisenä selviää. Se onkin sit eri miten kesällä siitä selviää. Meinattiin et lähdetään viel ku äitiysloma alkaa ni käymään mökillä lapissa, mut jää nähtäväksi :D
 
Me just varattiin majoitus Pärnuun toukokuulle, ku on viikkoja 25+ :D Oulusta autolla, melkonen istuminen. Voi olla, et ajellaan pe iltana Etelä-Suomeen yöksi ja la-aamuna sit jatketaan matkaa, majoitus on la eteenpäin. No, taukoja, taukoja, taukoja. Ja voihan se olla, et oon elämäni kunnossa :D Aika näyttää!
 
Terveisiä tropiikista! Parin viikon loma on mennyt tosi hyvin, eikä mitään ongelmia ole ollut. Lennot oli pitkät, mutta join paljon vettä eikä olo ollut normaalia kummempi.

Auringossakin on lämmitelty ja snorklailtu normaalisti. Suurena ruuan ystävänä on ehkä 'vaikeinta' löytää aterioille mieluista ja sallittua syötävää. Sokerimehuja olen myös juonut koko vuoden tarpeiksi ( olisi tylsää tilata aina vettä drinkiksi ). On ollut ihana lomailla!
 
Lähden vkolla 23 pitkäksi vkonlopuksi Etelä-Eurooppaan. Lento ei mietitytä, eikä syöminen, mutta rupesin pohtimaan vakuutusta ja lääkärikäyntejä jos tulee raskauteen liittyviä ongelmia. Lähinnä joku vakavampi keissi, jossa tarvitaan sairaalahoitoa. EU- alueella luulis pääsevän ihan normisti lekuriin perusmatkavakuutuksella? Vai pitääköhän vakuutuksessa olla erikseen sopimus raskauteen liittyvistä käynneistä? :bookworm:
 
NiinaT myö ollaan lähdössä Japaniin rv 26 ja siksi selvittelin noita vakuutushommia itse. IF matkavakuutus kattaa raskauteen liittyviä tarkastuskäyntejä ja sairaalahoitoa max viikon. OP matkavakuutus ei kata mitään raskauteen liittyvää, mutta jos vakuutuksen ottaa syntymättömälle lapselle se kattaa myös raskauden aiheuttamat käynnit kerran on vakuutetulle eli vauvalle välttämätöntä.

Eli myö tehdään niin että miulla on IFssä vakuutus ja vauvalle OPssa matkavakuutus. Kattaa kuulemma myös kuluja jos syntyy keskosena.
 
Mä olen tällä hetkellä Malesiassa. Huomenna muutamaksi päiväksi Thaimaahan ja siitä sitten vielä Kuala Lumpurin kautta kotiin. Singaporesta aloitettiin. Hyvin on mennyt. Hyttysiä en ole nähnyt yhtään (alunperin ne oli ehkä suurin pelko). Ruuat olen pääosin tilannut kypsinä. Kaikenlaisissa paikoissa on käyty syömässä ja olen ainoastaan katsonut, että ruoka valmistetaan tilattaessa ja tarjoillaan kuumana. Mitään vatsaongelmiin viittaavaa ei ole, ennemminkin tämä pirun ummetus vaivaa edelleen. Ihan liikaa olen kyllä juonut ja syönyt makeaa, pitäisi rajoittaa. Mutta pelkkää vettäkään nyt viitti koko ajan juoda. Vakuutuksesta otin sen verran selvää, että yllättävät raskauden aikaiset komplikaatiot ja hoito korvataan esim km. Ja vauva on vielä niin pienillä viikoilla, ettei selviäisi vaikka syntyisi Suomessakin. Liikkeet tuntuu enempi vähempi joka päivä, joten se helpottaa huolta huomattavasti. Itselle tämä +30 astetta pistää puuskuttamaan. Rauhassa pitää ottaa ja levätä riittävästi.
 
Mä olen tällä hetkellä Malesiassa. Huomenna muutamaksi päiväksi Thaimaahan ja siitä sitten vielä Kuala Lumpurin kautta kotiin. Singaporesta aloitettiin. Hyvin on mennyt. Hyttysiä en ole nähnyt yhtään (alunperin ne oli ehkä suurin pelko). Ruuat olen pääosin tilannut kypsinä. Kaikenlaisissa paikoissa on käyty syömässä ja olen ainoastaan katsonut, että ruoka valmistetaan tilattaessa ja tarjoillaan kuumana. Mitään vatsaongelmiin viittaavaa ei ole, ennemminkin tämä pirun ummetus vaivaa edelleen. Ihan liikaa olen kyllä juonut ja syönyt makeaa, pitäisi rajoittaa. Mutta pelkkää vettäkään nyt viitti koko ajan juoda. Vakuutuksesta otin sen verran selvää, että yllättävät raskauden aikaiset komplikaatiot ja hoito korvataan esim km. Ja vauva on vielä niin pienillä viikoilla, ettei selviäisi vaikka syntyisi Suomessakin. Liikkeet tuntuu enempi vähempi joka päivä, joten se helpottaa huolta huomattavasti. Itselle tämä +30 astetta pistää puuskuttamaan. Rauhassa pitää ottaa ja levätä riittävästi.

Ihana reissu teillä! Thaimaassa asuneena ja Malesiassa useampaan kertaan reissanneena oon kade :Heartred

Kokeile siellä hei tuoretta ananasta ummetukseen. Missään muualla kun ananas ei maistu niin hyvältä kuin Thaimaassa ja tunnetusti tepsii tähän vaivaan :P Ja jos pelkkä vesi tympii niin hae apteekista elektrolyyttejä, joita sekoitetaan pussillinen pullolliseen veteen, löytyy eri makuja. Pitää huolen nestetasapainostakin samalla.

Ihanaa loppureissua, nauti lomasta ja vauvan liikkeistä!
 
Eurooppalaisen sairaanhoitokortin avulla voi tehdä raskauteen liittyviä käyntejä. 2008 tulin kesken vaihto-opiskelun yllättäen raskaaksi, ja alkuraskauden käynnit hoituivat paikallisella frauen ärtzinin vastaanotolla. Ekana kun sai selvitellä että mikä oli ongelma kun raskaustesteissä ei aluksi meinannut näkyä mitään mutta oma olo puhui toista. Suomessa jatkoin sitten sujuvasti oman alueeni neuvolassa, jonne olin myös yhteydessä jo hyvissä ajoin ennen takaisinmuuttoa. Äitiysavustukseen kun oli joku pykälä et jotta sais avustuksia niin pitää käydä neuvolassa ennen jotain tiettyä raskausviikkoa.
 
Ihana reissu teillä! Thaimaassa asuneena ja Malesiassa useampaan kertaan reissanneena oon kade :Heartred

Kokeile siellä hei tuoretta ananasta ummetukseen. Missään muualla kun ananas ei maistu niin hyvältä kuin Thaimaassa ja tunnetusti tepsii tähän vaivaan :P Ja jos pelkkä vesi tympii niin hae apteekista elektrolyyttejä, joita sekoitetaan pussillinen pullolliseen veteen, löytyy eri makuja. Pitää huolen nestetasapainostakin samalla.

Ihanaa loppureissua, nauti lomasta ja vauvan liikkeistä!

Joo, pitää koittaa toi ananas. Monessa kojussa täällä myydään valmiiksi pilkottuna erilaisia hedelmiä. Pitää ostaa jo tänään. Ja toi elektrolyytti kikka on hyvä, kiitos siitä. Nautin kyllä lomasta ja tästä lekottelusta.
 
Mullaki on jemmassa jossain eurooppalainen sairausvakuutuskortti. Hain sen esikoisen odotuksen aikaan kun kävin laivareissulla. Tällä(kään) kertaa ei oo kyllä mitään reissuja suunnitteilla, mutta onpahan kortti jos tarvii.
 
Oon lähdössä toukokuussa Prahaan kun oon rv29. Neuvolasta nauroivat kun pyysin päästä lääkärin tarkastukseen ennen matkaa. Ei kuulemma ole mahdollista. Olin edellisellä lääkärikäynnillä kysynyt että voinko varata lääkärille ajan 2vk ennen matkaa, jossa sitten saisin todistuksen lentoyhtiölle ja samalla katsottais että onhan turvallista matkustaa, ja lääkäri itse sanoi että tottakai onnistuu. Mistä te ootte saaneet todistuksen lentoyhtiölle?
 
Meillä tulossa reissu Japaniin ja todellakin antoivat lääkärille ajan samalle viikolle kun lähdetään. Neuvolassa olivat todella ymmärtäväisiä. Ei edes viikkojen puolesta tarvitsisi todistusta mutta halutaan varmistua että kaikki on varmasti kunnossa ennen reissuun lähtöä- ompahan vakuutusyhtiölle ainakin näyttää jos jotakin käy että ei ollut odotettavissa mitään ongelmia. Ja jos lääkärintarkastuksessa jotakin ilmenee niin ei lähdetä koko reissuun.
 
Oon lähdössä toukokuussa Prahaan kun oon rv29. Neuvolasta nauroivat kun pyysin päästä lääkärin tarkastukseen ennen matkaa. Ei kuulemma ole mahdollista. Olin edellisellä lääkärikäynnillä kysynyt että voinko varata lääkärille ajan 2vk ennen matkaa, jossa sitten saisin todistuksen lentoyhtiölle ja samalla katsottais että onhan turvallista matkustaa, ja lääkäri itse sanoi että tottakai onnistuu. Mistä te ootte saaneet todistuksen lentoyhtiölle?

Kysyppä uudelleen sieltä neuvolasta ja jos kieltäytyvät, niin sitte kysy mistä sen sitte saa, kun raskauteen liittyvät asiat kyllä kuuluu neuvolan hoitaa!
 
Puuroakananmunalla,
Tulipa aiheeseen sopiva teksti vau.fi:n sovelluksesta :) Ja tätä sivustoa + se apteekista saatava kirja, kehoittivat meillä neuvolassa seuraamaan, niin johan tuo on kumma, jos et saa aikaa lääkärille!

ImageUploadedByVau Foorumi1523856711.933092.jpg
 
Takaisin
Top