Masun kasvu ❤

Miulla on otettu silleen että eka sydänäänet ja sit on kätilö tunnustellu ja mitannu :)

Ite en oo kyl ees kiinnittäny huomiota, että missä järjestyksessä mittaillaan. Viimeks oli sf-mitta tipahtanu yläkäyrältä keskikäyrän tuntumaan. Kattelin edellisistä raskauksista neuvolakortteja, ni tais isoimmat mitat olla 33 molemmissa. Viimeks neuvolassa 29cm rv 32+0 :)

Mulla kans mitattu makuullaan.Sf-mitta mennyt tasaisesti alakäyrällä,mut en minäkään kovin isokokoinen ole.

Mulla kans mitattu makuulla, mut ei sitä mun mielestä saa muuten mitattuakaan. Ja mulla menny koko raskausajan sf keskikäyrällä.

Hirni se käyrä on sun neuvolakortin takasivulla. Ainakin mulla on.

Kortin takaa ja neuvolatäti voi näyttää sen myös koneelta :)

Mulla myös mitattu makuultaan. Viimeksi oli sf mitta 26, mutta oli eri mittaaja. Eli käyrä tällä hetkellä näyttää laskevalle ja menee keskikäyrän alapuolella edelleen. Ekoilla keroilla mitattu jalat koukussa ja nyt mitattiin jalat suorassa. 29+6 mittauspäivänä. Nyt 30+3. Ylimääräinen neuvolakäynti ens viikon maanantaina.. Meneekö muilla laskevasti käyrä? Toivottavasti vauva kasvaa normaalisti.:sad001

Oon käsittäny, että jos sf mitta laskee niin vauva saattaa alkaa laskeutuu jo. Korjatkaa jos oon väärässä. :)

Mulla esikoisen sf-käyrässä on kuoppa, kun hän yhdellä kerralla oli niin oudossa asennossa, että maha oli ihan toispuoleinen. Muuten oli kyllä loppuun asti nouseva käyrä, loppua kohti aika vähän tosin. Jos mittaaja on eri, ei tulos ole vertailukelpoinen. Molemmissa raskauksissa mulla ollut 29 cm viikolla 31, siis yläkäyrää lähentelee. Isoja ovat vauvatkin, tai ainakin eka oli ja tokakin rakenneultran perusteella arvioituna.

Eikös siellä teidän neuvolakortissa ole merkitty lisäksi numerona se sf - mitta...? Mulla ainakin muistaakseni, en jaksa nousta kattomaan...

Mulla kans nyt pieni laskusuhdanne sf-mitan kasvukäyrissä.
Meillä siis vauva perätilassa, joten ei ole vielä laskeutunut. Että ei se vauvan laskeutuminen kai aina vaikuta siihen sf-mittaan, että meneekö kasvukäyrä ylös vai alas. Riippuu varmaan vähän siitä vauvan asennostakin mittaushetkellä.

Kattelin tossa sitä sf käyrää niin mitat ollu siinä alimmalla katkoviivalla? Eli alakäyräl? Mut eihä se vissii oikein kerro mitään :O paljo teillä on sf mitat? Miulla oli vko 28 23cm..?

Takaisin