MaSuKuViA

Pitääpä muistaa ottaa se ”ennen” kuva, ennen kuin turvotus alkaa :) Turvotuskuvia en tänne kehtaa laittaa, mutta sit joku kuva kun se kohtu ja vauva alkaa kasvaa. Ja tottahan se on että vasta lähempänä puoliväliä alkaa se oikea vauvamaha kasvaa. Aikaisemmin niillä joilla vatsalihakset on huonossa kunnossa. Itelläni oli ekassa raskaudessa vatsalihakset aktiivisen liikuntaharrastuksen vuoksi tikissä ja vasta puolessa välissä pieni kumpu :grin No toisella kerralla sit se maha pullahti palautumattoimien vatsalihasten vuoksi esiin heti 12vk tienoilla. Saa nähä miten tällä kertaa käy kun pientä erkaumaa on noista kahdesta aikaisemmasta raskaudesta. Odotettavissa iso maha aikaisin...
 
IceQueen, sama täällä. Pieni erkauma jäi navan yläpuolelle eikä tässä kahden vuoden aikana palautunut harjoittelusta huolimatta :/ yrititkö jotenkin treenata sitä pois?
 
Mulle jäi pömppöä esikoisesta ja oon kyllä herkutellu niin huolella, että en kehtaa tän turvotuksen kanssa kuvaa ottaa :D En oo tehny käytännössä ollenkaan vatsalihaksia esikoisen (1,5v) jälkeen, eli maha varmaan pullahtaa aika pian esiin...
 
Lollerssoinen mie kävin äitiysfysioterapeutilla viime kesänä, sain ”jumppaohjeita”, eli vatsan tiivistys ohjeita. En vaan jaksa jumpata. Omaa laiskuutta. Ainoo aika vatsalihasten huoltoon olis illalla kun lapset nukkuu, se on miun hengähdyshetki ja selällään lattialla makoilu ”jumpaten” ei vaan kiinnosta. Liian saamaton olen hoitaakseni asian kuntoon :sad001
 
IceQueen, mie jaksoin jopa seitsemän kuukautta tehä niitä harjoitteita mitä fyssari anto mutta kun ei ne ruvennut auttaa nii sitte lopahti mielenkiinto :p se sano että jopa puoli vuotta voi mennä että auttaa mut eipä auttanu.
 
Pitääpä muistaa ottaa se ”ennen” kuva, ennen kuin turvotus alkaa :) Turvotuskuvia en tänne kehtaa laittaa, mutta sit joku kuva kun se kohtu ja vauva alkaa kasvaa. Ja tottahan se on että vasta lähempänä puoliväliä alkaa se oikea vauvamaha kasvaa. Aikaisemmin niillä joilla vatsalihakset on huonossa kunnossa. Itelläni oli ekassa raskaudessa vatsalihakset aktiivisen liikuntaharrastuksen vuoksi tikissä ja vasta puolessa välissä pieni kumpu :grin No toisella kerralla sit se maha pullahti palautumattoimien vatsalihasten vuoksi esiin heti 12vk tienoilla. Saa nähä miten tällä kertaa käy kun pientä erkaumaa on noista kahdesta aikaisemmasta raskaudesta. Odotettavissa iso maha aikaisin...

Mulla erkaumaa jäänyt vasta tämän viidennen jälkeen.

Mulla ekassa raskausvatsa näkyi selvästi rv 16, vaikka vatsalihakset olikin melko hyvässä.. Mutta kun vatsa ei pömpöttänyt luonnostaan yhtään ja kohtu on eteenpäin kallellaan (ja mulla notkoselkä), niin vatsakumpu kyllä selvästi erottui. :)


Ja kun kerran vatsalihakset on löystynyt, eikä niitä oo ehtinyt treenata takaisin raskauksien välissä, niin kyllä se vatsa pumpsahtaa nopeammin esiin.

Mulla kuitenkin isoin maha ollut kolmannen kohdalla, neljännessä siroin. Siihen, kun vaikuttaa niin moni tekijä. :)
 
Oi mitä ihania turvotus masuja :p

Onko täällä ketään jolla taaksepäin kallellaan oleva kohtu? Mulla on ja mietin et vaikuttaakohan mitenkään siihen et milloin maha tulee näkyviin :confused:
 
Oi mitä ihania turvotus masuja :p

Onko täällä ketään jolla taaksepäin kallellaan oleva kohtu? Mulla on ja mietin et vaikuttaakohan mitenkään siihen et milloin maha tulee näkyviin :confused:

Miulla on ja esikoisen raskaus alkoi näkyä vasta reilusti yli puolen välin, vaikka olenkin todella hoikka. :-)
 
Harmi etten ottanu turvotuksen aikana kuvaa, kun nyt tänäaamuna turvotus laskenu niin ois ollu aika hauska kuvapari :grin
 
ce73ede487aca6acb5348749b2bf47ff

Hmm.. oon pitäny tooosi telttamaisia paitoja tässä viime viikkoina ja kauhee järkytys kun kokeili tiukkoja vaatteita.. :D huomenna poksuu rv 14+0 ^_^
 
:wideyed: Ooh, ihanaa nähdä tällaisia varhaismasuja! Odotan ekaa joten mulla ei ole ollut mitään käsitystä siitä, miten vatsan muoto kehittyy. Ajattelin ihan tosissaan että olen ollut kauhea possu ja syöny liikaa kun maha on jo niin iso, juurikin kun vauva on vielä niin pieni, ettei hän näy kyllä mihinkään. Tiesin kyl turvotuksesta mutta en tajunnut että se voi olla ihan tosissaan runsasta! Oma muoto on kivasti silleen päärynöitynyt, etenkin sivuprofiilissa. Kunnon mahaa odotellessa...
 
Takaisin
Top