Masukuvia

paukke

Puuhakas puhuja
Aattelin tehdä valmiiksi ketjun masukuville joskos porukka innostuis kuvaileen.. Ittellä ainakin olis tarkotus ruveta napsiin kuvia. Mut ekan otan varmaan vast ultran jälkeen.
 
Me otettiin eka mahakuva 12+0 ja se on vielä semmonen hyvin pieni pömppö :) jos masun vetää sisään niin ei kyllä huomaa mitään! ei kyllä malttas odottaa, että olis jotain mahankasvumerkkejä. julkaisen sitte, kun on jotain esiteltävää :)
 
Tosi hassua, että esikoista oottaessa mä oikein toivoin koko ajan, että masu kasvais ja alkais näkyä nopeeta ja nyt tilanne on ihan päinvastainen. Tai on ainaki tähän asti ollu. Nyt viikkoja on 11+4 ja alavatsa alkaa vähän kohota ja navan kohdalle on tullut pikkuröllykkä ;D Nämä ku yhdistää ja vähän pullistelee niin vauvamasultahan se jo näyttää :) 
 
Voii, kun alkoi jo hymyilyttämään tämä keskustelu. Eihän siihen enää kovin pitkä aika ole, kun masu alkaa pömpöttämään. Tosin nyt jo tuntuu, että alavatsa hieman olisi pyöristynyt.. Liekkö turvotusta vai mitä. :P Huomaa vaan eron tai sitten kuvittelen, kun niin kovasti nyt esikoista odottaessa jo toivoo, että alkaisi näkymään.
 
Ihan selkee masu aamupalajuustolla mulla tunnusteltiin neuvolassa tänään kohtua ja se on tosiaan noussut jo myös tuonne ylävatsaan!
 
Kiva kuulla, että ehkä en vaan kuvittele. :D Itekki havahduin, että on se masu hieman kasvanut, kun otin eilen paljon kuvia eri kulmista ja vertailin tuohon lähtötilanteeseen (jossa tosin myös hieman turvotusta) niin näkyihän niissä pieni kehittyminen. :) Nuissa isoissa kuvissa sitä ei nää niin selkeästi, mutta ei onnistunut pikkukuvien laitto. :/ Olisi ollut helpompi vertailla.
 
Hei aamupalajuusto mitä ne on sanonu sulle napakorusta vai onko mitään...? Mulle sano neuvolantäti nyt viimeeks, että ota pois ja otin sitten
 
Eivät oo neuvolassa sanonu vielä ainakaan mitään. :o Saas nähdä sanovatko nyt kun 1,5 viikon päästä on np- ultra. Taitaa se luopuminen olla kuitenkin pian edessä, kun masu alkaa kasvamaan ja repeää sitten, jos ei ehdi ollenkaan umpeutua. :/
 
Niin joo sehän voi revetä! hui. nyt mun masu näkyy jo vaikka vetäs sisään
 
Whaat ihana vauvamaha! Mulla taitaa olla ihan naurettavan pieni masu vaikka luulin, et se on jo kasvanu
 
Suskun85 Be happy.. Sulla on söpö masu. Eikä oo naurettavan pieni mä vaan oon kohta valas.. Ja kun on toinen tulossa ni antaa periksi nopeemmin ja näkyy nopeemmin tuo raskaus. Voipi siihen varmaan vaikuttaa sekin kun ekasta ei oo kovin kauaa..
 
Uskomattomia eroja kyllä ja miten se kasvaakaan nopeemmin kun on jo aiemmin saanut lapsen. :) Toisaalta ehkä hyvä, että masu on vielä näinkin pikkuinen, kun ehtiihän se kasvaa ja loppuraskaudesta ootellaan jo h-hetkeä ja toivotaan, että masusta pääsisi kenties jo eroon. Se vaan, kun oon niin malttamaton, että saan jotain konkreettista. Ehkäpä np-ultra helpottaa sitten taas oloa. ;D
 
Näinhän se aamupalajuusto on.. Ekassa raskaudessa sitä itekki odotti et voi ku kasvais jo ja peilaili et joko näkyy..  Nyt näkyy jo aikaste mut ei haittais vaik ei niin kauheel kohinal kasvais. Täytyy nauttia täst ajast kun se on sen verran pieni ettei haittaa normaaleja puuhia. Se kasvaa kuitenkin itse kullakin niin isoks ettei kenkiä taivu laittaa, alapään karvoja ajamaan ym..
 
Siitä napakorusta, reaktiot siihen on aika vaihtelevia. Itselläni on sellainen rinkula napakoru, jonka kiinnitävä pallo on mennyt "raiteiltaan" enkä ole koskaan saanut sitä irti. Jännitin ekassa raskaudessa tosi paljon miten sen kanssa käy, että pitääkö ottaa pihdeillä pois. En sitten kuitenkaan ottanut sitä lainkaan irti. Rakenne ultrassa sanoi että laite voi rikkoontua jos se osuu koruun, mutta sai kuitenkin otettua tarvittavat mitat ihan ok. Ei sitä kukaan synnytyksessäkään sitten noteerannut. Sektio haave tehdään kuitenkin ihan eri kohtaan., jos siihen olis joutunut. Mulla pysyi napa kuopalla koko raskauden, joten napa ei joutunut edes kovalle koetukselle. Nyt NT ultrassa korua ei taaskaan edes noteerattu.
Mulla on kyllä ihan selkeä maha jo. Mutta siihen vaikuttaneen se että olen valmiiksi jonkun verran ylipainoinen ja kaikki ylimääräinen on aina kertynyt suoraan mahaan. Uskon myös että 2. tulee usein helpommin näkyville, siis jos ei tässä välissä ole ehtinyt treenaamaan :-)
Nyt toivoin että maha pysyis vielä vähän piilossa, sillä en oikein halua töissä kertoa vielä. Jouduin vaihtamaan jo mamma pökysihin, mutta löysät paidat vielä piilottelee mahaa.
 
Kiva kuulla, että se on söpö ja pitäs nyt vaan malttaa, kyl se sieltä kasvaa. mulla on ollu tosi littana maha vaikken muuten mikään laiheliini ookkaan, ni on se siihen nähden jo pömpähtänyt ja kaverit on huomannu jos on tiukempi paita oon myös pitäny jo mammahousuja, kun sain lahjaks kaverin vanhoja. tuntuu vähän isommalta toi masu niiden housujen kanssa, heh
 
Onpas teillä jo masut! Mulla on taaksepäin taipunut kohtu ja raskaus tulee kuulemma näkymään normaalia myöhemmin. NP-ultran perusteella olen nyt rv 13+1 ja olen kyllä pyöristynyt, vaikka en ole saanut painoa yhtään lisää. Neste on kerääntynyt reisiin ja vatsan alueelle. Vaatteet alkaneet kinnaamaan eikä farkut mahdu jalkaan reisien kohdalta. Mutta ns. vauvamasua en vielä erota kaiken tämän muun pöhötyksen keskeltä mitenkään. Olen normaalisti hyvin hoikka ja tunnen oloni jo nyt valaaksi. Mitenköhän on asian laita muutaman kuukauden päästä. :D
 
Takaisin
Top