Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Crysade, aivan ihana massu. Eipä voi ainakaan erehtyä etyä oletkohan raskaana vai ei! Mulla taas näyttää tää pötsi siltä että olisin vaan lihonnut. Voin vaan kuvitella että mitä ne töissä pähkäilee kun poistun paikalta :D No ehkä uskallan np-ultran jälkeen kertoa (3päivää vielä, jaiks!!!) tai sitten kiusaan ihan tahallaan ja katon kuka uskaltaa ekana kysellä jotain :D

Ahistaako ketään kehossa tapahtuvat muutokset? Miulla vauvamaha pullahti itelleni ihan puskista. Mieshän sitä sano jo jonku aikaa, mutta en uskonu, ku meillä ei oo kokovartalopeiliä. Anoppilassa semmonen sitten oli, niin järkytyin sitä eroa. Näytän raskaana olevalta. Mietin vaan, että johtuuko ahistus miun omasta henkilöhistoriasta vai onko yleinenki tunne.

Mä tiputin painoa kevään ja kesän aikana melkeen 20 kg ja mun on pakko rehellisesti sanoo että tää turpoominen aiheuttaa mussa ristiriitaisia tunteita. Ehkä eniten siksi kun munkin maha näyttää tällä hetkellä vaan läskiltä. Mut toisaalta koitan suhtautua niin että nyt kuuluukin kasvaa ja kyllä se masu alkaa viel vauvamasulta näyttää.

Ehkä esikoisen aikana tuli mietittyä kehoa enemmän ja miltä vatsa näytti milloinkin. Oli tunteita laidasta laitaan. Mut nyt enää ehkä jotenkin ei enää ole niin kriittinen :)

Ei miullakaan kyse oo siitä, että miltä näytän. Tuo maha on söpö, kyse on jostain muusta ku ulkonäöstä. En oo ulkonäkökeskeinen muutenkaa, en esim. meikkaa koskaan tavallisina päivinä. Varmaan, kun oma keho ei oo omissa käsissä enää niin se tuntuu vaikeelle.

Mä olen myös 2 raskauden jälkeen tullut sen verran armeliaasti itselleni, ettei muutokset kropassa haittaa. Olen normaalisti tosi hoikka, joten on ihan mukavakin saada vähän naisellisempia muotoja ja mieskin tykkää :p Tykkään myös paljon vauvavatsastakin.

Mulla ollu aina ylipainoa ja tässä viime vuosina on kans 20 kiloa lähtenyt.

En jotenkin näe olevani pienempi kuitenkaan. Ja ainakin vielä on semmoinen olo et ihanaa kun vatsa kasvaa ja se on se vauvamaha ja sen kuuluu olla semmoinen :D

Mua ihan rehellisesti sanottuna ahdistaa :( mun esikoinen on nyt 1,5v ja edellisessä raskaudessa lihoin yli 20kg jotka nyt just oon vaivoin saanut pudotettua. Maha kasvaa, mutta näyttää lähinnä pullataikinalta, eikä vauvamahalta. Olo on aika ankea :/

En jaksa ressata, se mahan kasvaminen kuuluu tähän. Painon nousu taas on aikalailla itsestäs kiinni.

Mä olen siitä onnellisessa asemassa että mulla imetys vie raskaus kilot tosi tehokkaasti pois. Noin 16 kg tullut molemmissa raskauksista, vuoden olen imettänyt molempia ja kaikki kilot ovat kaikonneet siinä ajassa. Esikoisen aikaan meni vielä 4 kiloa miinuksen puolelle.

^mulla on sama, kilot karisee kyllä. Paha vaan kun muutama tulee kyllä nopeasti takaisinkin sitten kun lopettaa imetyksen.:rolleyes:

Mulla kanssa lähti kilot tosi nopeasti imetyksen myötä, alimmillaan olin n.8 kg miinuksella ja nytkin vielä n.5 kg miinuksella verrattuna ennen edellistä raskautta. Lopetin imetyksen kesäkuussa.

Mä en oo juurikaan lihonu edellisten raskauksien aikana, "kiitos" loppuun asti jatkuneen pahoinvoinnin. Vieläkään ei oo maha pompannu näkyville ja turvotuskin iltasin vähentyny tosi paljon. Jotenki tullu sellanen epätodellinen olo koko raskauden kanssa, kun nyt pahoinvointiki hellittäny..

Mulla ei oi paino noussut, mutta maha tuntuu päivä päivältä työntyvän enemmän esiin.

Täällä lähtenyt viikossa puoli kiloa, vaikka ei olekaan ollut oksentelua :)

Mä oon ihan varma, että mun kohtu tuntuu jo vatsanpeitteiden läpi. Katselin eilen peilistä sivuttain miten mun mielestä "Normiläskit" noussu ylöspäin ja alle tullut uus röllykkä. Painelin piruuttani sitä uutta röllykkää ja tsädäm - yhtäkkiä se tuntu yhdestä kohdasta "kovemmalta" ja myös aremmalta. Eikä ollut virtsarakko, kun olin just käynyt pissalla. <3 Miehenkin käskin pällistelemään ja tunnustelemaan ja ainakin se väitti tunteneensa :D

Mäkin mielestäni oon tuntenut kohdun yläreunan, mutta nyt on pakko epäillä koska löysin vauvan sydänäänet yhtä ylhäältä.:D joko vauva tykkäsi köllötellä ihan kohdun ylälaidassa tai sitten mä hahmotan kohtuni reunan alemmas :P

Mä tunnen kans kohdun kun seison mut maatessa sitä ei oikein tunne. Tiedä sitten oonko oikein bongannut :D

Muuten painosta ja vatsan kasvusta. Mä oon laihtunut raskauden aikana jotain 4kg. Toki ero voi johtua vaa'asta kun oli neuvolan ja kodin vaaka, mut silti ei painoa ole tullut. Kuitenkin vatsa pömpöttää mut jotenkin en miellä sitä vieläkään raskausmahaksi, mut tuntuu et mulla muutenkin vatsa pömpöttää just siitä kohtaa et moni voisi kuvitella olevan raskaana.

Takaisin