Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoja masuja!Täälä mahaa vielä odotellaan :/ lähinnä näyttää siltä että oon vaa syöny vähä enemmän eli ei huomaa juurikaan ollenkaan, omat housut menee ihan normisti :/ makuulleen huomaa vielä vähemmän, on se semmonen tasanen tuumas ukko, ei näy enää nuo lantionluut. jospa se vielä kasvaa :D

Mulla esikoinen syntyi rv 42+0, eli sitä sai odotella.. Nyt jos menee yhtä pitkälle niin kyllähän mullakin se juhannus sielä sitten kolkuttelee jo vaikka la on 7.6.

Ihania masuja teillä :) Mä ajattelin että oma maha on ihan valtava, mutta eipä se taidakaan olla kun oon nyt nähnyt muiden mahoja, jotka on jo paljon isompia kuin mulla! Tosin mulla näyttääkin olevan tulossa tämmöinen jokaiseen suuntaan leviävä norsumaha. Ei ehkä esteettisesti se kaunein mahdollinen :grin

Mä oon tässä muutamana aamuna, että pömppis on selvästi tunnettavissa. Ennen siis vatsa ollut semmoinen laaja ja tasainen ja nyt on selvästi navan alla kumpu. :) Ja ehkä itse tuntee paremmin vielä kun on aika arka.

Mites muuten sanotte jos joku kysyy että kuinka pitkällä raskaudessa oot? Tuntuu oudolta alkaa viikoissa ilmottaa ja kuulostaa hienommalta sanoa kuukausissa mut mites ne nyt menee edes sitte :O

Hyvä kysymys, Crysade. :D Silloin kun kerrottiin suurimmalle osalle niistä joille on kerrottu, sanottiin rv x + x. Nyt ku joku kysyis miten pitkällä oon ni tarttee varmaan oikeen miettiä et mitkä ne päivät oli :grin

Toisaalta varmaan ainakin lapsen saaneet osaa jotenkin laskea jos sanoo "oon neljänellätoista viikolla" kun sit taas joku ei-asiaan-perehtynyt voi tajuta vasta kun sanoo "olen kolmannella kuulla"

mut miten se sit menee. Onks se niin että 0+1 - 3+6 on ensimmäisellä kuulla, 4+0-7+6 on toisella kuulla, 8+0-11+6 on kolmannella kuulla jne jne.. Menee monimutkaseks =D

Ja meneeks se sitten monimutkaseks ja sit jos "mä oon kolmannella kuulla" ni se on niin laaja käsite :D Mä taidan pysyä viikoissa. :D Jos joku haluaa tietää tarkemmin ni sanon et laskee ite niistä viikoista :grin

Musta on ainakin loppupuolella helpointa kun ilmoittaa vaan paljonko raskautta on vielä jäljellä kuukausissa. Sen ne ymmärtää sentään:grin

Joo en mäkään kyllä yleensä puhu kuukausista. Sanon joko viikot, tai sitten vaan että laskettu aika on kesäkuussa. Jokainen saa sitten itte siitä laskea tai päätellä missä vaiheessa menen :) .

Mulla on toi pömpeli jo aika muhkee, luulin et se on pelkkää turvotusta, mut nyt on aamusinki jo selkeesti näkyvissä ja tuntuu jo ihan selvästi alavattassa:) tiistaina pääsee ultraan, vihdoin, näkee että kaikki on kunnossa. laittaisin pötsikuvaa, mut puhelin kieltäytyy yhteistyöstä. ja oon kans sanonu kaikille vaan et juhannuksena syntyy, laskekaa siitä:)

Mulla myös iltapömppis on jo aika iso ja nyt muutamasta aamusta alkaen on maha näyttänyt pyöreämmältä kuin normaalisti. Eli ei raskautta kyllä kovin kauaa enää salailla voi!

Täälä nii turvonnu ja pyöreämpi masu kuin vaan taas voi olla.. :D
rv 13 ja vanhat talvitakit kiristää, mut onneks ei oo vielä ollu kummempia pakkasia.. Kattoo nyt pitääkö tuhlata rahaa ja ostaa isompaa vai kestääkö läpi talven sitte vaikka takki auki!!

Meinasin hankkia kuitenkin ensimmäisiä äitiysvaatteita tänään, mutta päädyin hankkimaan pari kokoa normaalia isomman mekon.. Kyllä siihen "piiloutuu" masu, ei ainakaan mee ihoa pitkin kuten omat normi vaatteet, mut näyttää vaan lähinnä siltä että on päällä joku teltta..
Ja muutenkin oon yrittäny jemmailla masua piilossa omien löysien mekkojen ja tunikoiden alla, mut pikkuhiljaa ei enää voi mitään tehdä asialle :D jos nytkään..

Pahoinvoinnin ja ruokahaluttomuuden takia varmaan paino tässä kyllä pudonnu. Vielä muutama viikko takaperin rinnat oli aikalailla normaalia isommat/turvonneemmat, mutta nyt onkin taas palautunut normaaleiksi taikka ehkä jopa riutuneimmiksi.

Parempaa oloa ootellessa... :)

Mulla on luokkakaverit bonganneet sen jo mut eivät uskaltaneet sanoa mitään ennen kuin kerroin. Alavatsa on pinkeä ja kohtu tuntuu nousseen jo häpyluun yläpuolelle.

Mulla on tuota röllykkää (2makkaraa) muutenki niin kukaan ei edelleenkään erota, että olenko vaan lihonut vai mitä :D
Omaa kuvapäiväkirjaa pidän ja kyllä sen ryysyistä huomaa, kesällä ostettu löysä takki meni just ja just tänään kiinni :D

Takaisin