Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaveri lupasi tuoda hänelle jo pieneksi jääneitä (on nyt rv 32) äitiyshousuja minulle lainaan. Joulun jälkeen saan häneltä varmasti muitakin äippävaatteita, kun on jo synnyttänyt. Täällä ei taida olla toivoakaan, että mahtuisin normaaleihin vaatteisiin, kunhan raskaus vähän etenee.

Tissit on iha samat patalaput ku ennenki mut maha turpoo ja pahasti :( voi tietysti olla seki ku viime synnytyksedtä on vasta 9kk.. :O

Täällä on kans rinnat turvoksissa. Tosin isolla rintavarustuksella varustettuna sitä tuskin vielä ulkopuoliset huomaa, mutta rintsikat alkaa olla osa siinä hilikulla että vielä vielä menee, mutta tuskin menee kauaa. Takki piti jo vaihtaa kun kirrasi niin pahasti rintojen kohalta. Muuten on vielä normi paidat ym. menny. Suosin toki aika paljon trikoopaitoja yms joustavia yläosia kun ei nuo rinnat normaalioloissakaan mihinkään kauluspaitoihin mahu. Maha ei oo vielä ruvennut tekemään mitään kasvamisen merkkejä, onneksi. Itsellä vähän hirvittää että jos se maha nyt heti pullahtaa näkyville että miten sen kans jaksetaan sitte koko loppuaika.

Mulla on ongelmia housujen vyötärön kanssa ja paidoissa tissien kohdalla kiristää. Paitoja nyt on onneks isompiakin kaapissa, mutta farkut on vähän toinen juttu.. Kun ei nyt ihan viel viittis turvotuksen takia mammahousuja ostaa.. Millonhan se varsinainen vauvamaha voi alkaa näkyä?

Voi kamala, nyt se alko tuo mahan turvotus täälläkin. Aivan älytön turvotus oli eilen illalla ja aamulla ei enää mitään. Nyt taas tuntuu että housut kiristää ja puristaa että kaipa se on samanlainen pömppis odotettavissa tällekin illalle. Olettako huomannu jotain tiettyjä ruoka-aineita jotka erityisesti pahentaisivat massun turvotusta?

Mulla on kans edellisen raskauden jäljiltä mammavaatteita runsaasti. Käytin loppuraskaudesta melkeinpä pelkästään mekkoja, koska mammaleggingsit ja löysä mekko tuntui parhaalta ison mahan kanssa. Tuntuu et kaapit onkin täynnä väärän kokoisia vaatteita ja mitään ei viitti heittää pois kun tulee kuitenkin kohta tarpeeseen. Laihduin esikoisen syntymän jälkeen 10 kg siitä lähtöpainosta kun aloin häntä odottaa ja parhaimmillaan raskausaikana kiloja oli +10, eli kyllä tohon 20 kilon vaihteluun jo mahtuu aika monta vaatekokoa ja rintsikoitakin on B-DD :p Nyt ei kyllä oo vielä rintsikoita tarvinnut vaihtaa vaikka jotain tuntemuksia rinnoissa alkaakin olla.. (toivon vaan :confused: surkeat läpyskät..:grin) Housuista huomasin et tavalliset farkut kiristää mahaa ja mammafarkut tuntui kyllä NIIIN paljon paremmilta, et kai sitä turvotustakin on ja erityisesti kyllä iltaa kohden!

Normit farkut puristi ikävästi ku yritin toissa-aamuna niihin ahtautua.
Viikkoja tänään 8+1
Onneksi kaapissa on parit jamekset ennen painon pudotusta tallella joten niihin olen töissä pukeutunut. Kotona kollarit on parhaat.
Muut eivät huomaa muutenkin lihavasta muodosta ja ne jotka epäilee, eivät ilkeä sanoa, jos ovatkin väärässä ja minä vain lihonut :D

Noi macien mainitsemat mekko ja leggarit (tai ite suosin sukkahousuja lyhytjalkaisena) on kyl parhaat äitiysvaatteet! Mut nauratti kyl viimeks ne äitiyssukkahousut, kun eihän ne sen mahan päälle mennyt enää 25.viikon jälkeen :) Pitänee käydäkin kevääks sit kattoo jotain mekkosia, suosin sellasia, et voi käyttää myöhemminkin, et ovat sellasia malliltaan.

Esikon aikaan käytin kaikkia vaatteita mitkä vaan mahtu päälle ja siskolta sain sillon paljon mamma vaatteita. Harmittaa kyllä kun paino pudonnu esikon jälkeen sen verran että kaikki isommat vaatteet tuli hävitettyä. :( no ei auta muuta ku ostella sit isompia. Mamma farkut tosiaan ostin viikolla ja ne on parraat housut mitä tällä hetkellä mun kaapista löytyy. :)

Mulla alkaa olemaan tää turvotus kyllä kokopäiväistä, heti aamusta on kunnon pömppis. Onneks oli eilen löysä tunika päällä, ei tää nimittäin kauheasti arvailujen varaa jätä :D
Tilasin just H&M:stä mama kevyttoppatakin kun oli puoleen hintaan, lähti siihen pakettiin vähän muitakin mammavaatteita. Farkut ajattelin käydä ihan kaupasta ostamassa kun en jaksa sitä palautusrumbaa jos tulee ihan väärän kokoiset.
Onko noi mama-aluspökät ihan huijausta - varmaan pärjää normaaleilla pikkuhousuilla vai mitä sanoo kokeneemmat odottajat :-P

Mielipiteitä on varmaan monia noista aluspöksyistä mutta musta ne oli ihan taivaalliset alushousut ku oli niin iso massu! :D ja varmasti aion tähänkin raskauteen niitä hommata :) joten omalta osalta voin suositella ;)

Mulle ei tullut mieleenkään että mamma-alkkareita olis edes olemassa. :D Pärjäsin siis ilman. Kokeilin eilen kaapista löytyviä mammafarkkuja, mutta eipä ne vielä pysy jalassa. Pitää varmaan ostaa kokoa pienemmät jos pysyisi paino paremmin kurissa tällä kertaa. Mammaleggingsit on kyllä ollut mulla pelastus. Niitä kannattaa ostaa, jos tykkää mekko-tunika-hame linjasta. :) Masutuubia tai niitä housujen jatkajia(?) ei tullut hankittua, joten en tiedä olisko niistä saanut apuja.

Kyllä mä tykkäsin mamma-alkkareista. Vaikka ei ne hirveästi eroakaan normi hipstereistä. Ehkä vähän joustavampi kuminauha, niin loppuraskaudesta mukavammat kuin "vanhat" alkkarit. Mulla oli jotenkin herkkä alamaha; en voinu kuvitellakaan vetäväni raskautta niin, että asettelen vaan normi housut mahan alle. Toisilla odottajillahan sellanen pukeutuminen toimii. Vaikka oma tuskansa on helteissä, niin toivon lämmintä kevättä, jotta sais isoimmillaan mennä leggari + mekko yhdistelmillä.

Mulla niin kauhia turvotus että kaveri sano jo että ei jätä paljoo arvailulle varaa. Tänään siis vasta rv 8+1. Mut pakko myöntää että on tuo vatsan seutu pyöristynyt ja vaikka yritin laittaa löysät vaatteet päälle niin arvas silti. :D

Täällä rv 8+4 ja iltaisin on alkanut olemaan turvotusta. Aamulla/päivällä ei kukaan voi mahasta mitään vielä arvata, mutta jotenkin illalla keskivartalonlihakset ei jaksa enää pitää "pakettia" niin hyvin kasassa ja pieni pömppis näkyy.

Mie kyl käytin viime raskaudessa ja käytän nytkin mammavaatteita.mun maha oli suoraan eteenpäin ni ei oikein normivaatteet istunu :) ja tosiaan ne mama alkkarit oli ihanat loppuraskaudessa.Mulla on kans tosi herkkä alamaha.

Ja niin..turvotusta on et on isompi pömppö ku esikosta rv 20.oon hoikka ni ei jätä paljon arvailun varaan.

Mulla on vielä maha pysynyt piilossa, mitä ihmettelen, koska esikoisesta otin jo rv8 mammavaatteet käyttöön :O tissit on kyllä niin kasvanut, ettei meinaa mahtua rintsikoihin enää :eek:

En oo ikinä kuulutkaan tommosista mamma-alkkareista :? Hyvin pärjäsin vanhoilla aluspöksyilläni loppuun asti vaikka kahta odotin. Monet alushousut kyllä jäivät kaappiin mutta kyllä sieltä niitä sopiviakin tarpeeksi löytyi.

Mulla onneks kukaan tuttu ton turvotuksen puolesta mitään uskoakseni ihmettele, kun en normaalisti jaksa kokoaikaa vältellä niitä kaikkia ruoka-aineita mistä henk.kohtaisesti turpoan, ja siksi saatan näyttää siltä että olen hyvillä kuukausilla raskaana joka toinenkin tunti :P

Mäkin oon mahasta turvoksissa kun ei mee ne isommatkaan farkut enää jalkaan vissiin pitää mammavaatteita lähtee shoppaileen...

Eilen huomasin että mun napa on litistynyt jostain mystisestä syystä :D Kiloja ei ainakaan voi syyttää kun niitä ei vielä ole..

Takaisin