Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millanen "pömppis" teille on oikein tullu jo? Ite oon viikolla 7+4 tänään ja suht hoikassa kunnossa. Mit ei mull oo vielkää mitään muutoksia tapahtunu mahassa :/ ei mitää housujen kiristämistä jne. Et oon ihmettely ku jotkut sanoo et housut kiristää jo xD

Ei mulla ainakaan mitää vauvamasua vielä oo mut turvoksissa on ja tosi ison näköinen. Kyllä mulla röhnöjäkin on mut ei näin paljoo... Ja tänää siis 7+6

Milläs viikolla se keskenmenon riski laskee? Millon Alkoista tulee sikiö?

Mira, rv 10 eteenpäin puhutaan sikiöstä. :) Pari viikkoa siis vielä. Täällä tänään 7+5. Perässä tullaan!

Mira, eikö se riski vähene kun on 12+0. Ja onko se jossain 9 vkon kohdalla kun muuttuu sikiöksi?

Minun ymmärtääkseni keskenmenon riski pienenee samaan aikaan, kun alkiosta tulee sikiö 11. raskausviikolla...?

Tarkennus; riski pieneneekin pari viikkoa myöhemmin. Siis sikiö rv10+ ja keskenmenon riski pienenee rv12+

Ainakin mulla ku on toi vau.fi odotus-ohjelma puhelimessa ni siinä on 12+0 kohdalla onnittelut että keskenmenon riski pienenee. Eli kun kolmastoista viikko alkaa

Periaatteessa riski pienenee jo silloin, kun alkion sisäelimet ovat kehittyneet, eli tuosta rv 10 eteenpäin. Vakavien mutaatioiden riski pienenee. Näin muistelisin jostain lukeneeni. Lähdettä en osaa nyt enää muistaa..

Mulla on töissä ollu jo valmiiksi tiukat housut kun päässyt vähän paino kesän jälkeen nousemaan. Tällä viikolla en ole niitä enää pitänyt. Eilen yritin pusertaa niitä jalkaan, mutta vaikka kuinka yritin en enää saanu vetoketjua kiinni. Viikkoja vasta 7+6.

Turvotusta mulla välillä, muuten ei mitää masumuutoksia...housut mennee jalakaan niinku Ennenki..kyllä se vielä kasvaa :D

Mun on helpompi pitää salassa pidempään, kun tota ylimäärästä on vähän jo ennestään, ei näy niin nopeesti kun ihan timmeillä. :)

Mulla kans ylimääräistä, joten ei niin selvästi näe. Tai näkee pöhötyksen mut voi laittaa aika lailla läskin piikkiin. Mun "suurin" pelkoni onkin et mitä jos mä vaan paisun ja ei ikinä tuu mitään vauvavatsaa vaan oon semmonen tasaisen läski :D se kyl vähä harmittaa, et kun oon 25 kiloa pudottanut painoa ja nyt sitä rupee tulemaan takas.

Mut niin, farkkuja en oo hetkeen koittanut ees pukea (vaik mulla paljon niitä joustovyötäröitä), ahdistaa vaan ku tietää et on niukat. Mut toisaalta varmaan tarttis vähän jostain tyylitajusta pitää kiinni ettei ihan kaapuihin ala verhoutumaan :P

Mä en kestä kun kävin kattoo tuolla huhtikuisissa masukuvia:love7 sitä vaan toivoo itekkin joskus kokevansa sen mahan ihanuuden :D

Itekki odotan innolla sitä et ois kunnon vauvapingotusmasu jo. Tällä hetkellä ulkoset muutokset tuntuu kohdistuvan enemmänkin takaosaston laskeutumiseen ja jenkkakahvojen suurenemiseen. Niin ja onhan noi tissit kans onneks kasvanu, et jotain positiivistakin vaikka yleisillä paikoille tuntuukin vähän epämukavalta kun en oo tottunut siihen että noi tässä mun kropassa mitenkään korostuu. Ja sekin vielä että luulen lähisukulaisten miettivän jo mun raskauden mahdollisuutta kun on kyllä niiden ilmeistä huomannut että ovat myös huomanneet huomattavasti suuremman rintavarustukseni.. Kyllä mä mahan osaan tarpeen tullen peittää, mutta tuntuu ettei noita kahta tossa leuan alta saa minkäänmuotosilla paidoilla piiloon, ainakaan niillä mitä mun kaapista löytyy, paitsi tietenkin vanhalla kunnon toppatakilla.
Voivoi, en kyllä osaisi olla isorintainen nainen :confused: ihan mahottoman inhottavaa/ärsyttävää/epämukavaa/häiritsevää kun puhekumppanin taikka tuntemattomien(tai tuttujen) silmät eksytyy hieman liian alas naamasta.. Siis argh!! En nyt pääse tästä inhotusketutuksesta yli enkä ympäri :gen026 :BangHead
(joo eksyin taas vähän pois aiheesta.. en pahasti kummiskaa..)

Täällä kans turvottaa niin että collarit ja leggarit on kavereita. Äitiysfarkkuja tilasin jo kahdet vaikka viikkoja onkin vielä vähän :D

Mä en ole edes harkinnut vielä minkään äitiysvaatteen hankkimista enkä tiedä aionko edes, ehkä paitoja? Farkkujen suurkuluttaja en nykyään muutenkaan ole. Collareilla ja legginseillä voin kulkea myös ihmisten ilmoilla.

Äitiyspaitoja en oo koskaan kokenu tarpeelliseks. Esikoista odottaessa käytin samoja toppeja mitä ennenkin ja hyvin on muotonsa säilyttäny mitä ihmettelin itekkin :)

Mulla o paitoja ja housuja + käytin ihan normejaki ja hyvin meni :) farkuissa vaan niitä semmosia " isontajia" . Enkä malta oottaa että saan lappuhaalarit taas päälle :D sekä kummitytyni synttäreille on pakko tilata joku ihana mammamekko :D

Mä joudun varmaan ostamaan uusia vaatteita kun oon muutenkin lihonut tässä vuoden sisällä ja lähes kaikki vaatteet alkaa olla liian pieniä. Onneks ostin viime talvena pari äitiyshousua hyvissä ajoin niin nyt niille toivottavasti on käyttöä :)

Vielä tosin en oo painoa saanut. Luulen et tuo ruokahaluttomuus vaikuttaa siihen et pikemminkin oo laihtunut.

Mulla oli viime raskaudessa niin jäätävän iso maha, et ei todellakaan vanhat vaatteet mahtunut (jotka on/OLI ennen sitä raskautta jotain s-kokosia). Ostin pari äitiystoppi ja sit pitkähihasta trikoopaitaa ja sain mun äidin sellasen hänelle liian ison neuletakin, ni sitä sit pidin talvella. Takkia ei joutunut ostaa, kun oli niin lämmin talvi ja tollanen iso "parka"-takki meni sit kiinni jotenkuten. Maaliskuussa en paljoa kotoa enää liikkunutkaan, ni ei tarvinnut olla jos minkä laista takkia ees.

Takaisin