Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en myöskään ole koskaan tykännyt raskausmahasta. Muutenkin raskaus on mulle vaan väistämätön pakko että lapsen saa. Ei ole mitään positiivista ite raskaudessa. Jotku sanoo että raskaus on elämän parasta aikaa. Kyllä herää epäilys että miten paskaa se elämä on ollut ennen sitä. :-o

Riepu, tuttuja ajatuksia. En tiedä, olisiko olo erilainen normaalissa raskaudessa, mutta tästä en kyllä nauti. Ensimmäinen kesken mennyt raskaus oli myös kamala niin kauan kuin sitä kesti. Se oli normaali yksisikiöinen raskaus. Tuskin sellaisessa pääsen siis yhtään helpommin kuin tässäkään..

Joo ei todellakaan ole kovin hehkeä tai viehättävä olo tämän pallomahan kanssa... Esikoista odottaessa oli erilaiset tuntemukset, varmaan kun maha alkoi kunnolla paisumaan vasta paljon myöhemmin kuin tähän vertaa. Tää maha on suoraan sanottuna aika lailla kamala, kaikella rakkaudella sisältöä kohtaan :D

Kuvassa 29+0, ainakin omasta mielestä tämä maha on ihan järkyttävän iso viikkoihin nähden..

Liitteet

• 29+02.jpg
    29+02.jpg
    232.4 KB · Katsottu: 100
Mä olen saanut nauttia suht helpoista raskauksista ja kahdessa aiemmassa on kilot pysyneet aika hyvin kurissa ja olen tuntenut itseni ihan hehkeeksi raskausmahan kanssa. Nyt tässä raskaudessa kiloja on tullut sen verran enemmän, että ei osaa mahastakaan nauttia samalla tavalla kuin ennen, mutta niinkuin joku kirjoitti, sisältö on sitäkin ihanampi :) :Heartpink

Ja eihän meillä onneksi ole enää paljon odotusta jäljellä! Mä varmaan ikävöin masua vielä monesti, kun tämä taitaa olla mun viimeinen raskaus :love2

Mää ihastelen peilistä lähes päivittäin tätä pallomahaa. Jos olis joskus ns. normaalipainoinen ja raskaana, ni mä varmaan asuisin siin peilin edessä! Vaan kun tuota elopainoa on enempi kuin tarttis.. Ni hieman rajoittaa tätä mun intoilua.

Tällä kertaa kun tuo istukka on takana ja viikkoja + 30 ni saan hiplata pientä päivittäin masun läpi ja nähä ne vallattoman liikkeet. Rakas vaavini.

Kaikkee sitä juolahtaakin mieleen, eilen kattelin leffaa, jonka vuorosanat muistutti keskenmenneestä odotuksesta. Kyynelet herkässä edelleen. Mikäli raskaus olisi onnistunut, olisi meillä nyt maalis15 vauva.

Joo, vaikka eka raskaus oli HELPPO ja tämä Vaikea, ni ihan varmasti tulen kaipaamaan raskausaikaa ainakin tietyiltä osin.

Suht helppo raskaus ollut täällä, mutta huomaa, että kerta kerralta on vähän raihnaisempaa ja loppuvaivat alkaa aiemmin (tosin tää nyt on kolmas raskaus neljän vuoden sisään, että ihmekös tuo!). Nyt just on ihan kuollut olo, kun vähän aikaa touhusin ulkona ja viikkoja vasta 30. Esikoisesta nää olot alkoi vasta rv 38, kakkosesta varmaan rv 36.

Toki elämäntilannekin on eri. Kotiäitinä on vaan pakko jaksaa tehä tietyt jutut ja paljon joutuu kumartelemaan kotitöitä tehdessä (oon siis ollut kaikki raskaudet työtön/hoitovapaalla paitsi esikoista odottaessa ekan kolmanneksen töissä). Mitenhän mä jaksaisin täysiä työpäiviä, kääks... :depressed: ihan hyvä saada olla tässä kotona.

Masua ja potkuja tulee taatusti aika pian ikävä!!♡ toivottavasti vielä kerran saisin kokea raskauden tämän jälkeen...♡♡

Muokattu viimeksi:
Mulla Rosalina sama juttu, 3 kertaa raskaana 4 vuoden sisään. Aikamoinen suoritus :) Ja siihen vielä 2 lapsen imetystä kaksi vuotta päälle, joten oikeastaan 4 vuoden sisällä olen joko ollut raskaana tai imettänyt! Niinkuin taitaa olla sullakin :)

Mä olen myös tässä lähipäivinä miettinyt että selkeästi kroppa on väsyneempi kuin aikaisemmissa raskauksissa. Vaikka mulla ei suurempia kolotuksia olekaan, huomaan että väsyn selkeästi enemmän ja olo on nyt sellainen kuin aikaisemmissa raskauksissa oli mun mielestä myöhäisemmillä viikoilla. Tai sitten aika kultaa muistot tässäkin asiassa :wink

Olen kyllä siitä tosi onnellinen että pystyn/jaksan vielä touhuilemaan suht normaalisti kotitöitä, ulkotöitä ja tallihommia kun niistä en haluaisi luopua. Toisen lapsen odotuksen aikaan olin vielä muutama tunti ennen kun synnytin tekemässä parin tunnin tallihommat ja se on mun pyrkimyksenä tälläkin kertaa että kunto säilyisi niin hyvänä. Katsotaan miten käy!

Hyviä vointeja kaikille!

Rosalina usko pois työ on mielestäni helpompaa kuin kotiäitiys. Kyllä totta kai riippuu onko henkisesti/fyysisesti raskas työ. Mä oon ollu töissä mun ed.raskauksissa pitkään sekä palaillut töihin keikkailemaan poikien ollessa 9kk ja 6kk. Työ tuntui ihan lomalta suorastaan. :D

Mulla ei oo tullut masun kanssa mitään valasoloa. Tosin jotenkin sellainen tunne et on aika pieni masu mulla. Pienihän kyllä vauvakin on :)

Mut sama myös et haluun vielä kokea raskauden ja mielellään "normaalina" sen. Kun tuntuu et jää loppuraskaus kokematta kun koko ajan on ns valmiudessa et milloin sektio tulee. Veikkaan kuitenkin et seuraavassa olisin vieläkin tiiviimmässä seurannassa ja pahin skenaario olisi maata tyyliin rakenneultrasta asti sairaalassa.

Linalei. Minullakin oli jo jouluna niin iso maha että ois luullu että synnytän kohta. La 10.6. Eikä se että näyttää isolta mutta se että se olo on niin tukala niin ku oikeesti oliskin viimeisillään.

Eikai vauvan laskeutuminen tarkota mitään? Tänään neuvolatäti sano että kaveri on ihan tuolla alhaalla ja ihmetteli että ei tunnu vielä palloa jalkojen välissä kun niin matalalla on. Ei kuulemma vielä ollu kiinnittyny mutta sano että varmasti tässä nyt kiinnittyy ihan lähipäivinä. Ei kai aikainen laskeutuminen/kiinnittyminen merkkaa aikaista synnytystä?

Ei automaattisesti tarkoita sitä. :) voi mennä siitä huolimatta yli LA:n, tosin chancet on ehkä ennemmin sen puolella, että syntyy aiemmin. Vauvan pää saattaa painaa kohdunsuuta niin, että alkaa avautua, mutta se on yksilöllistä...

Mun kaverin toinen lapsi oli pitkään ihan tosi alhaalla ja syntyi laskettuna aikana (eka meni yli).

Mulla oli keskimmäiseltä tosi pitkään pallo jalkojen välissä.. Ja hän siis syntyi 9pvää yli lasketun ajan. Taas on sellanen fiilis että onneksi jotkut asiat unohtuu ;)

Selvä homma :) lääkäri vasta 11.5 elleivät laita kontrolliin ton sf mitan takia. Tää pissalla juokseminen johtuu varmaan kans tästä samaisesta jutusta :D

Jep, se laskeutuminen voi lupailla ehkä helpompaa synnytystä kun vauva hyvissä ajoin käy lähtökuoppiin :) joillakin laskeutuu ja kiinnittyy tosi aikaisin, joillakin vasta synnärillä ;) en tiedä kumpi olisi kivempi vaihtoehto

Takaisin