Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai masu tipahtaa alas jo noin aikasila viikoilla? Sehän on jo nyt käsillä kun huomenna alkaa viikko 29

Hmph.. Äidin ystävätär kysyi eilen, että paljonko olen LIHONUT raskauden aikana. En minä ole mielestäni lihonut, vaikka painoa on tullut kymmenen kiloa lisää. Tai sitten vain tuntui jotenkin todella tökeröltä tuo kysymys näissä hormoonihuuruissa. Johan nuo vauvat painavat tuolla kaikkine härpäkkeineen useamman kilon ja vaikka varmasti jotain ylimääräistäkin löllöä on tullut, sitä pitää jossain määrin tullakin kaksosraskaudessa. Olen ihan tavoitepainossa tällä hetkellä. Ei nyt liittynyt aiheeseen sen enempää, oli vain pakko avautua, kun ärsytti.

No on joo ärsyttävästi tokastu. Jo pelkkä verivolyymin lisäys tuo painoa, saati muut lisukkeet. Mä ku oon ottanu nyt 5kg, oon aatellu et vielä on varaa vaikka kuinka :D

Mun pomo kysyy joka kerta kun kyselee vointia et paljonko tullu painoa. Niin ärsyttävää! En mäkään sen painoa kysele. Mulla ei oo ees tullu kun 4kg painoa. Viime raskaudessakin kaikkiaan 10kg. Selkä nyt vaan on huono niin se tässä alkaa hajoamaan. Alaselässä kun on skolioosia ja tää ryhti muuttuu väkisin niin sille nyt ei voi mitään. Oon kyllä ite huomannu nyt parin päivän sisällä et kertyy turvotusta ja muutenkin olo on iso ja kankea. Seksikkäästä vartalosta kaukana kun on suonikohjuja jaloissa, tukiliivit ja tukisukat, yli isot vaatteet enkä saa ite nauha kenkiä kiinni. Nyt ekan kerran tullu sellanen fiilis et haluaa kropan omaan käyttöön takasin! En toki toivo et tää täältä vielä syntyy mut oma ulkomuoto ei enää miellytä.

Muaki ärsyttää nuo ihmiset jotka kyselee mun painoo. Mieluummin vastaan niihin kuselyihin missä kysytään että paljo vauvat painaa. :)

Tai muutenkaan kommentoida mahaa. Anoppi kans totes viime viikolla käydessä, että ei sun maha paljoo näy. Aha, selvä.

Ja mulle sanoi nuorimman lapsen opettaja eilen ku sen ekaa kertaa näin että ompa sulla iso maha. Joo tiiän sen sanomattakin.

Mun mahaa ei onneksi enää kommentoida muuten kuin hoitajat on tyytyväisiä siihen että masussa mykästetään. :) ja mies toki ihastelee ja juttelee sille ja tyttö hokee aina että äidin iso maha kun näkee sen. :D täällä ei arvostella mahan koon perusteella. Toki en tiiä miten olis jos pääsis tonne muiden mammojen seuraan. :P

Kannattaa katsoa ihan alkuajan kuvia ja sit näitä kuvia. Näkee oikeesti miten paljon ihmisillä on kasvanu maha ja muuttanu mallia kanssa <3 ja kamalan nopeesti omasta mielestäni

Mä kyllä rupeen kyseleen painonkyselijöiltä et paljon kysyjä ite painaa. Ei mua kyllä kiinnosta mut silti.

Mä oon varmaan outo, mut mä nautin siitä että mahaa kommentoidaan :D enemmän mua ärsyttää ne kommentit et onpas se pieni vielä :D

Mä en myöskään ole koskaan harmistunut mahan kommentoijille. Nyt saattaisin kyllä loukkaantua tässä raskaudessa jos joku kommentoisi mun painon nousuani, kun sitä on tullut vähän liikaa :)

No huhh huhh Elaffy, miten joku kehtaa kysyä "paljonko oot lihonut". Emmä edes kysyisi tav.naiseltakaan. Olen kyllä kysynyt odottavilta ystäviltä/sukulaisilta paljonko painoa tullut. Mutta sekin usein vasta, kun minulta kysytty ennen.
Mua ei myöskään haittaa kommentit mun mahasta. Yx äiti kyl oli tosi ärsyttävä, ku vertaili minua ja hänen tuttua/ystävää/kaimaa, jolla myös LA kesäkuussa. Ja oli niin ihme ku mulla näkyy niin selvästi ja sit hänen tällä tutulla ei näy yhtään. :mad: En viitsinyt nähdä vaivaa vastata edes ilkeästi.
Muoks. Onnex oon kokenut itseäni viehättäväksi raskauden aikana ja nytkin koen et tää mun maha on kaunis. Se on kaunis, koska siellä kasvaa jotain kaunista. Ikävät kommentit vaa toisesta sisään ja ulos. :P

Takaisin